Ga naar inhoud


nieuwe scan nodig voor andere VU Duo tunerconfiguratie?


waterpas

Aanbevolen berichten

tuner-configuratie VU Duo

Voor een vriend in het buitenland probeer ik een werkende tuner-configuratie aan hem door te bellen. Ik kan dus niet zien wat er op het scherm gebeurt en jullie begrijpen het al, we krijgen het niet werkend. Om de situatie te schetsen, hij heeft een duo-twin LNB voor Astra 1 en Astra 3 Beide tuners zijn aangesloten, (doorlus of gelijk aan?). Ik heb het systeem werkend gehad op mijn parabool maar dan met een andere configuratie, (geen twin tuner) moet er in zijn geval misschien een nieuwe scan worden gedaan?

waterpas

aangepast door waterpas
In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waarom zou de DUO niet geschikt zijn om in het buitenland te gebruiken.

Het enige wat geschikt moet zijn om een goede ontvangst te garanderen is een dienovereenkomstige schotelconfiguratie.

Het gaat om de duo lnb, en die is misschien het probleem in het buitenland. Tijd om Sprietje in te schakelen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

die Sprietje heeft al genoeg beste antwoorden, dus ook allemaal na te lezen.

 

de VU+ DUO wil het liefst twee onafhankelijk COAX aansluitingen op Tune A en Tuner B, bijvoorbeeld van die twin DUO-LNB

niet doorlussen, niet a= als b, neen invullen die handel

diseqc simple A/B (eerder al vermeld)

 

de DUO-LNB is met een specifiek graden verschil qua kijkhoek voor de 19,2 en 23,5 gebouwd (ook allemaal bekend)

hoe dichter men naar de evenaar gaat, hoe kritischer de monoblocks worden...

(laat je dat ook maar door Sprietje uitleggen, die maakt daar wellicht een beter verhaal van)

 

maar daar gaat het niet over.

het gaat over de juiste tuner configuratie en de juiste settingslijst

dan pas kunnen we vaststellen of de schotel configuratie en LNB correct is

niet anders om

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat om de duo lnb, en die is misschien het probleem in het buitenland. Tijd om Sprietje in te schakelen :)

Oeps, te snel gelezen en het woord LNB over het hoofd gezien, mijn excuses.

Ik had alleen naar de onderwerptitel gekeken en daar stond VU DUO.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

tuner-configuratie VU Duo

 

Voor een vriend in het buitenland probeer ik een werkende tuner-configuratie aan hem door te bellen. Ik kan dus niet zien wat er op het scherm gebeurt en jullie begrijpen het al, we krijgen het niet werkend.

 

waterpas

De werkende tuner configuratie in rar of zip inpakken, even doorsturen en je bent klaar.

Bij eventuele problemen is het dan, met de werkende configuratie, gemakkelijker via de telefoon te verhelpen.

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

kan ook sneller:

config.Nims.1.diseqcA=48
config.Nims.1.diseqcMode=diseqc_a_b_c_d
config.Nims.1.diseqcC=192
config.Nims.1.diseqcB=235
config.Nims.1.configMode=simple
config.Nims.0.diseqcMode=diseqc_a_b_c_d
config.Nims.0.diseqcA=130
config.Nims.0.diseqcB=192
config.Nims.0.diseqcC=235
config.Nims.0.diseqcD=282
config.Nims.0.configMode=simple

gewoon knippen in /etc/enigma2/settings

kan een simpele mail zijn

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, die site is niet toegestaan i.v.m. reclame regels.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...