Ga naar inhoud


National Geographic Wild HD Dutch werkt niet


Werner Peeters

Aanbevolen berichten

Ik krijg de ontvangst van NG Wild HD niet in orde. Ik probeer 'm handmatig te zoeken op Astra 23,5 12207 horizontaal maar ik vind 'm niet. Wanneer ik de fastscanlijst gebruik staat op de preselectie nr 33 een zwart scherm. Mijn ontvanger is een Technistar 2 en ik heb een TVV-abonnement met alle mogelijke optionele zenders. Wat gaat er fout?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Je schotelantenne en LNB beter uitrichten?

Je (oude) antennekabel vervangen door een kwalitatief betere kabel?

 

Hier verder lezen?

 

http://www.sat4all.com/forums/topic/332730-signaalsterkte-van-tvv-signaal-laat-te-wensen-overop-19%C2%B0/

 

http://www.sat4all.com/forums/topic/336349-problemen-met-ontvangst-van-tv-vlaanderen-zenders/

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Triax 88cm

Ik denk dat het met de uitlijning van de schotel wel snor zit want ik heb geen enkel ander probleem om een zender te ontvangen.

Dit is de transponder welke als eerste uit zal vallen bij te laag signaal, waarbij andere transponders nog steeds ontvangen kunnen worden.

IK denk dat je verkeerd denkt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, heb ik gedaan. Ik had in de eerste post misschien per ongeluk horizontaal geschreven, maar ik heb daarna even op de fastscanlijst gecheckt en daar staat íe inderdaad op V. Maar altijd dat vreemde bericht dat er "geen kaart" zou inzitten. Ik krijg wel de EPG door.

aangepast door Werner Peeters
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hij zou in het basic+ abonnement moeten zitten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zover ik weet komt de EPG informatie via de transponder waar de zender op zit. Dit zou betekenen dat je die transponder dus wel ontvangt maar dat de signalen niet gedecodeerd worden.

Je hebt een Technisat Technistar 2. Welke CI-module heb je daar in zitten?

Ken er niet zoveel van... ik denk een die TVV standaard heeft geleverd. Er staat Mediaguard op... Waar moet ik anders op letten?

 

Hij zou in het basic+ abonnement moeten zitten.

Heb ik.

 

Ik heb overigens ook al gespeeld met het idee om mijn kop te laten vervangen door zo'n Multifeedtenne

€€€ commerciële link naar TvV webshop verwijderd €€€

zodat ik ook naast de 3 Astra's ook Hotbird zou kunnen ontvangen. Ik meen te hebben begrepen dat je daar nu gratis installatie door TVV van krijgt, dan kan die persoon gelijk de hele zaak wat beter afstellen. OP de site van TVV staat dat je daar een schotel van 64cm voor nodig hebt. Ik heb een Triax 88, gaat dat ook werken?

post-30958-0-72300700-1384268830_thumb.jpg

aangepast door Johan45
commerciële link verwijderd, foto toegevoegd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik heb nu zo'n multifeedtenne (dus nu ook hotbird :) ) - Probleem met NGC Wild HD is echter nog niet opgelost. De schotel is nu echter met stellige zekerheid loepzuiver uitgericht. Op een ander forum zag ik dat er blijkbaar nog meer problemen zijn met dit kanaal, althans enkel voor TVV-klanten: Nederlanders bij CD ontvangen NGC Wild HD wel. Ik krijg een soort foutmelding waaruit blijkt dat mijn smartcard de codering niet aankan of zo. Waar kan ik zoiets best melden? In de telefonische klantendienst van TVV zie ik niet veel heil, daar zitten een paar callcentermedewerkers die van technische vragen geen jota weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Werner Peeters

 

Technisat heeft nooit goed met een CI-module van TvVlaanderen of CanalDigitaal gewerkt. Dan had je vaak problemen dat bepaalde zenders niet ontvangen konden worden. Dat is al meerdere malen aan de orde geweest op dit forum. De Astroncrypt 1.07 deed het altijd wel goed maar ik denk dat de nieuwe witte CI+module van CanalDigitaal ook geen problemen heeft. Je zou die eens even moeten proberen.

post-60869-0-08467800-1386350358_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...