Ga naar inhoud


Vu+Duo start niet op


marcel1962

Aanbevolen berichten

Wie o wie kan me helpen, ik heb een Vu+Duo met daarop Openpli 4,0, Nu staat mijn Vu vast, in het display staat starting en het rode led daar naast brand. Ik heb de Vu al regelmatig aan en uit gezet maar dit helpt ook niet. Heb ook geprobeerd om de nieuwe Openpli te installeren via een USB stick, dit word gelezen naar maar de reboot komt hij terug op starting en het rode ledje gaat weer branden.

Wie heeft er een oplossing zodat ik weer tv kan kijken 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik denk dat jij het al vele malen in dit forum beschreven 'Rode LED' probleem hebt.

Ik denk als je daarop hier in dit forum zou zoeken jij tig verschillende topics hierover zou vinden.

 

Kijk hier maar eens http://www.sat4all.com/forums/topic/334192-vu-duo-rode-led/

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jurgen zegt ook niet dat jij dit probleem eerder hebt omschreven.

Maar er is door andere forum leden al veel over gesproken.

Als je de link van Jurgen naar het betreffende topic even aanklikt.

 

Dan zul je zien dat je zeer waarschijnlijk elco C807 zult moeten vervangen.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, dit is het begin van het einde van je box. Niet meer proberen en direkt die elco vervangen om vedere schade te voorkomen. Zo is dit bij mij ook gebeurd. Eerst constant blijven hangen op "starting" en daarna enkel het rode ledje. Na het vervangen niets meer van problemen. Box draait terug als nieuw.

aangepast door Tuneboy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht maak je meer kans om deze oproep hier in het Hardware Forum te plaatsen want daar zitten de techneuten die goed met de handen kunnen 'wapperen' :D

 

...maar in feite kan ook elke Elektronica reparatiebedrijf dit uitvoeren, hier in Arnhem hebben we b.v. Radio Piet en ik denk dat elke grotere stad een dergelijk bedrijf heeft.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zuppelan heeft mijn Vu+ Duo afgelopen middag ook gemaakt, ook 2 nieuwe elco's er in gezet. En woont ook in Purmerend.

Die wil je wel helpen, vertelde hij tegen me afgelopen middag :)  :)  :)  

 

Sorry 2x het zelfde bericht

aangepast door David1980

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht maak je meer kans om deze oproep hier in het Hardware Forum te plaatsen want daar zitten de techneuten die goed met de handen kunnen 'wapperen' :D

 

...maar in feite kan ook elke Elektronica reparatiebedrijf dit uitvoeren, hier in Arnhem hebben we b.v. Radio Piet en ik denk dat elke grotere stad een dergelijk bedrijf heeft.

Ik denk dat je beter één van de Jongens kan hebben van de forums, die het al meer gedaan hebben. [En niet Radio Piet] Wat er zit nog een truc bij, je moet die ene elco afknippen of er aftrekken. Daar na moeten er twee elco's terug gezet worden. O.a. een keramische. Die moeten aan elkaar vast gemaakt worden enz. enz.

 

Ik ben zeer tevreden over Zuppelan, die woont vlak bij hem.

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een enkele elco is afdoende om de ontvanger te repareren, alleen zijn er talloze verhalen van mensen die na enkele maanden het probleem opnieuw kregen. De originele elco overlijdt doordat hij op te hoge frequentie moet werken: Het aantal ladingen/ontladingen is te groot. De eerste aanpak die op diverse forums de ronde deed was het solderen van een grotere condensator, in de hoop dat het probleem dan pas later optreedt. Wat later kwamen er suggesties om speciale elco's met lage serieweerstand te gebruiken, dat lijkt al heel wat degelijker. Door de documentatie van de chip waarmee die condensator verbonden is te lezen, bleek dat de fabrikant geen elco's, maar keramische condensatoren aanraadt en gebruikt in voorbeeldschakelingen. Keramische condensatoren van 220uF bestaan echter niet. Daarom ontstond het idee een keramische condensator parallel aan een gewone condensator te solderen. Omdat de serieweerstand van een keramische condensator honderden malen lager is dan van een elco, loopt de keramische condensator het eerst leeg. Daarmee daalt het aantal ladingen/ontladingen van de elco flink, en wordt deze zegmaar beschermd, waaruit het probleem de wereld uit moet zijn. Met de huidige kennis die er is, is dit de meest degelijke reparatie en zo heb ik het dan ook op de Duo van David1980 uitgevoerd.

aangepast door Zuppelan
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Door de hoge frequentie wordt de laadstroom steeds korter en daardoor exponentieel hoger.

Een ouderwets Pi filter is daarvoor de beste oplossing.

Wanneer dat niet mogelijk is kan een serie weerstand de laadstroom begrenzen.

Een kleine keramische condensator parallel aan de Elco zal voor hoge frequenties zeker een lage impedantie hebben, echter de laadstroom niet significant begrenzen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...