Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten

Om dan even door te rekenen

Om dus 1000km te kunnen rijden is er 9 kg waterstof nodig, dat kost in Belgenland  € 116,55 en in Nederland 193,50

ik heb voor 1000km ongeveer 60 liter diesel nodig en dat kost op dit moment 1,64 per liter en dan ben ik maar € 98,40 kwijt.

Met zo'n verschil blijf je dan toch mooi diesel rijden?

  • Like 2

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat probeerde ik dus ook aan te geven maar maak het een beetje duidelijker door dit per 1000Km uit te rekenen en vergelijk het meteen met de huidige brandstof waarvan we weten dat al meer dan een derde van de prijs bestaat uit accijns en BTW.

Mochten de traditionele brandstoffen niet meer gebruikt (mogen) worden en de overstap gemaakt moeten worden naar alternatieven, waar dan ongetwijfeld ook accijns ed. op berekend gaat worden, dan weet je bij voorbaat al dat het weer heel duur gaat worden.

  • Like 2

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Op 23-8-2023 om 21:29, minplus zei:

Op internet kom ik prijzen op de snelweg tegen die nergens op slaan. Ik lees dan iets van 2 euri voor een liter terwijl ik langs de snelweg 2,20 of meer zie.

Dik 2 euro twee kan ik hier in een dorp tanken. 1 Euro 80 tank ik in Duitsland. Dat scheelt 40 cent per liter.

@minplus

Ik tankte vaak in Emlichheim, veel goedkoper dan in Nederland. Maar 6 km verderop in Wilsum is de benzine nog eens 7 cent goedkoper. Daar ga ik tegenwoordig vaak tanken. 

 

Prijzen van vandaag wat betreft E10:

 

Wilsum 1,769

Emlichheim 1,839 

Ane (Fieten) 1,969

Emmen (TinQ) 1,989

Emmen (Esso) 2,069

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik tank op dit moment Diesel voor 1,63.9 gewoon hier in Nederland met 21% BTW terwijl dit in Dld. binnen 15 Km op 1,65.9 zit met 19% BTW

Rij ik verder Dld in (25km) dan kost de diesel 1,62.9

Dus spaar mijn tankbeurten op zodat ik meteen 150 tot 200 liter op kan halen en bespaar daar met hier in de omgeving toch snel zo'n 25 euro mee + krijg zegeltjes en krijg met een volle spaarkaart nog eens 2,50 korting bij een volle tank of kan de auto een keer met het goedkoopste wasprogramma gratis laten wassen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euro95 (E10)    Afstand    Waar                                 Verschil
€ 2,13                 1,46 km    In dorp                               € 0
€ 2,28                 1,56 km    Aan snelweg                     € 0,15
€ 2,32                 1,56 km    Aan snelweg overzijde    € 0,19
€ 1,78                 15 km        België                              - € 0,35

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt in Dld. kunnen de prijzen per half uur verschillen.

Bij ons in de buurt is het meestal op zaterdag rond 17.00 uur het goedkoopste, om 17.15 uur stijgt de prijs vaak met 3 tot 4 cent en vanaf 19.00 uur zakt het dan weer met 2 tot 3 cent.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet nog dat er een ESSO station was waar m'n Pa de tank van onze nieuwe renault vol deed voor 20 gulden. Daar reden we dan bijna 700 kilometer mee...

Dus de hoeveelheid Esso Tijger stickers die ik bij een tankbeurt kreeg als dreumes groeide niet snel. 😁Screenshot_25.png.c076da92d6172dd8d8f837de186df0a6.png

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die renault 4 was destijds een fijne wagen, mijn vader had er een. We gingen in de zomer op kampeervakantie naar Zwitserland. De 4 reed prima in de bergen.

Maar inmiddels is de technologie veel beter. Mijn Toyota Yaris hybride rijdt gemiddeld, gemeten over de 3,5 jaar dat ik hem heb, 1:26,4 zomer en winter. In de winter ongeveer 1:23,8 en in de zomer tot 1:30,7.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gisteren in Duitsland diesel getankt voor € 1,67

Vandaag in Nederland zie ik bij de Tango een prijs van € 1,80

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, AEO zei:

Die renault 4 was destijds een fijne wagen,

dat is nog steeds een fijne wagen ;)

 

leuk en agiel in de bochten, we hebben hier een autofanaat in de buurt die heeft de R4 GTL geëlektrificeerd en ik mocht eens mee als passagier.

Cool

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Essen (Begië) hier net over de grens kost de E95 ,€1,849 en de diesel €1,769.
Maar in Cartagena, Spanje bij mijn vaste pomp betaal ik €1,409 voor diesel en €1,509 voor  E95. Dat zijn nog eens prijzen!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...