Ga naar inhoud


Canaal Digitaal gratis nl 123


willyspain

Aanbevolen berichten

...

Vroeger werd er kijk en luistergeld geheven, een bron van inkomsten met een specifiek doel, programma's maken en distribueren.

...

Op een gegeven moment werd het kijk en luistergeld afgeschaft en de belastingen evenredig verhoogd.

...

Ondertussen "herkent" de volksvertegenwoordiging niet meer dat in de algemene middelen een gedeelte een specifiek heffing-doel gedeelte zit.

...

Sterker nog, onze vertegenwoordigers menen ondertussen dat de omroep in zijn geheel uit de algemene belasting opbrengst betaald wordt, het "Omroep bijdrage belastingdeel" is van het netvlies verdwenen.

...

Het zou mij niet verbazen wanneer er binnen niet al te lange tijd ..... een kijk en luistergeld bijdrage in het leven wordt geroepen, uiteraard zonder dat het belasting tarief gecorrigeerd wordt.

 

Als ik dit stukje nu eens herschrijf voor een heel andere situatie. Zijn er dan nog ouderen(?) onder ons die dat herkennen?

 

Vroeger werd over een horecarekening standaard bedieningsgeld (fooi) geheven, een bron van inkomsten met een specifiek doel, de beurs van de werknemer (zoals dat in de VS en veel landen nog steeds gebruikelijk is).

 

Op een gegeven moment werd de fooi afgeschaft en het salaris van de werknemer evenredig verhoogd.

 

Ondertussen "herkent" de horecaklant  niet meer dat in zijn rekening een gedeelte een specifiek heffing-doel gedeelte zit.

 

Sterker nog, zowel klanten als werkgever (en personeel)  menen ondertussen dat het bedrag van de nota in zijn geheel voor de horecaeigenaar is bestemd, het fooiengedeelte is van het netvlies verdwenen.

 

Het is inmiddels zo dat zowel klanten als personeel op een fooi rekenen, uiteraard zonder dat horeca nota (of het salaris)  gecorrigeerd wordt.

 

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Er zij nog veel meer voorbeelden die volgens dit stramien lopen, maar die zijn allemaal off-topic.

Laten we ons hier beperken tot de gratis doorgifte van Nederland 1,2,3, waarbij "gratis" misschien al niet het juiste woord is

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees hier boven dat Digitenne een vergoeding krijgt voor het doorgeven van de PO en de  regionale zenders.

Dat is dus niet juist,

De overeenkomst tussen Digitenne en de overheid houd in dat bij de gunning bedongen is dat de doorgifte voor

rekening van Digitenne is.

Het is dan ook niet vreemd te noemen dat voor Digitenne concurreren met andere providers lastig is.

Mede gezien het gebrek aan bandbreedte waardoor HD voor Digitenne niet mogelijk is zal de overeenkomst tussen

Digitenne  en overheid waarschijnlijk niet verlengt worden.

Voorlopig is de houdbaarheid datum voor vrije ontvangst van  PO en regionale zenders 2017.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees hier boven dat Digitenne een vergoeding krijgt voor het doorgeven van de PO en de  regionale zenders.

 

Het is maar wat je onder het begrip "vergoeding" wilt laten vallen.

Als je iets verkoopt en daarbij bedingt dat de koper verder moet zorgen voor het doorgeven van jouw multiplex (iets waar je anders voor had moeten betalen) dan zal dat de koopprijs hebben beïnvloed, waarschijnlijk neerwaarts.  

Zo bezien  is er door de overheid wel degelijk een vergoeding betaald aan KPN (grootaandeelhouder van Digitenne).

 

Vrije ontvangst via het aardse net lijkt gegarandeerd totdat de Mediawet (of de aangekondigde Distributiewet) is aangepast.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

De overheid is hier weggekomen als de lachende derde en Digitenne bleek een dood geboren kindje.

Dat is ruw uitgedrukt. Met bijna 1 miljoen abonnees in de beste tijd zou ik dat niet zo noemen. De huidige situatie zou ik omschrijven als een uitgebuit kindje dat niet wordt omgeschoold in DVB-T2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat let je, geef je op als belangstellende.

Je hebt nog drie jaar de tijd om je plannen te ontwikkelen.

 

Ik zie niet in waarom OFDM (of welke consument dan ook) een initiatief zou moeten ontwikkelen ter uitvoering van een overheidstaak (wat verspreiding van publieke omroepprogramma's is).

Eendachtig je onderschrift Vult u rustig aan !!! zou Ik zou zeggen:

schrijf als eenvoudig televisiekijker de mediawoordvoerder aan van de partij waarop je stemde (of dat had willen doen) om je zorgen te delen (en doe dat dan ook over het wel moeten betalen voor producties in HD kwaliteit maar deze per 1-8-2014 niet meer kunt zien tenzij je voor enige vorm van distributie gaat betalen). Dat de politiek meeleest op dit forum mag je niet verwachten.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Johan 45 dank je. Ik zou het graag doen als ik de mogelijkheden had. Uit de prijsverlaging van destijds is keihard gebleken dat dit voor veel klanten van doorslaggevend belang is! Onder de tien euro voor een HD pakket komen er echt wel klanten. Of het lukt om het netwerk te upgraden en zo'n bedrag te vragen geen idee. Over heel Europa is de terrestrische ontvangst nog steeds de meest gebruikte, uit gewoonte en omdat het FTA is (ook HD).

En als ik zie wat een mager mobiel TV pakket Vodafone nu neerzet! Tegelijk moet het toch op de een of andere manier samengaan met LTE. Maar goed we dwalen af in het verkeerde topic.

@Prawo: De verspreiding van publieke omroepprogramma's wordt door de politiek duidelijk niet meer als een overheidstaak gezien. Dit ligt er dik bovenop in de citaten die ik heb geplaatst. Ik zal een ander topic starten over NL Ziet. 

aangepast door OFDM
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het onderwerp canaal digitaal roept bij mij een aantal emoties op, maar vrolijkheid is daar niet bij.

Ik woon in een buitengebied géén kabel mogelijk. Gebruik daardoor al 20 jaar sateliet ontvangst, ik heb geen enkele belangstelling voor de commerciele zenders. Nederland 1,2,3, BBC en wat Duitse zenders is mij genoeg.

Omdat het canaal digtaal behaagt, af en toe te veranderen in de achterliggende jaren een aantal keren moeten investeren in nieuwe hardware,

en ook ondertussen m'n 3e kaartje, ook elke keer weer ca. 70 Euries. Een abbonement heb ik nooit genomen, 1,2 en3 zijn FTA.

Ik heb de aankondiging gelezen dat vanaf augustus '14 toch betaald moet gaan worden voor de "vrije" Nederlandse zenders, dat zal het definitieve afscheid van Sat gebruik worden. Digitenne is dan een beter alternatief.

Maar waar ik nu gloeiend de pest over in krijg dat is dat terwijl het nog helemaal geen augustus is ook m'n laatste (oranje) Canaal digitaal card ineens niet meer werkt. Als ik 'm uitlees staat er geldig tot 28 -08 2014, maar gisterenavond midden in een uitzending ineens op zwart, ook heractiveren geeft nul resultaat. Ik zal de card nog even in een andere tuner proberen, maar bv. BVN en de Duitse zenders doen het wel, dus het moet wel de card zijn.

Zijn er meer mensen die al afgeschakeld zijn.

 

Grtz. H-O

Meten is weten, maar vaak doe je meer met ongeveer.

--- Strong 8000 --- Humax 5400 --- Dream 600 PVR ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, daar zijn al meer meldingen van, even bellen dan zetten ze 'm weer aan. Volgens Canaldigitaal doen ze dit alleen bij klanten die al meer dan 5 jaar geen contact hebben gehad, bv een heractivatie, om de hoeveelheid data te beperken als op 1 augustus al die kaarten tegelijk uitgezet worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat sonderen van de kaart is iets wat ook bij het uitfaseren van de Irdeto kaarten gebeurde en is niets nieuws.

Het voorkomt dat op 1 Augustus iedereen tegelijk gaat bellen en alles plat komt te liggen.

 

Zoals aangegeven, na 1 telefoontje werkt je kaart nog een maand.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals aangegeven, na 1 telefoontje werkt je kaart nog een maand.

 

Met een bericht via de website lukte  t mij ook:

http://www.sat4all.com/forums/topic/164726-activatie-canal-digitaal-smartcards/?p=2239989

Binnen 48 uur had ik weer beeld op NL 1-2-3.

 

groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben in kontakt met het ministerie geweest, nog niet eens om te protesteren tegen het gegeven dat de publieke omroep niet meer gratis wordt doorgegeven, maar wel om het feit dat CanDigitaal aan koppelverkoop doet. Wil je alleen Nederland 1-2-3 dan moet je een veel groter pakket kopen waar ook de commercie-meuk bij inbegrepen is. En wil je de andere publieke netten zoals die in het nederland24 pakket zitten waarvan de productie tenslotte ook door ons belastinggeld mogelijk wordt gemaakt dan word je afgeperst om een hele zooi (ik meen rond de honderd) buitenlandse rotzooi mee aan te kopen ook al kijk je er nooit naar.

 

Dat is mijns inziens een terechte klacht: kan iemand hier een land bedenken dat publiekrechtelijke programma's maakt die je alleen via een extra duur gemaakt pakket via commerciële kabel- of satellietaanbieders mag zien. Betalen voor de transportweg is niet mijn grootste bezwaar maar het moeten betalen voor zoveel ongewenste ballast wel.

 

Uiteraard kreeg ik een lap van een verhaal terug van het ministerie waar echter op geen enkele manier in werd gegaan op mijn bezwaren. Sterker nog: de zin "Door de bezuinigingen en een veranderd medialandschap heeft de NPO besloten dit contract niet te verlengen." zette me nogal aan het denken. Een veranderd medialandschap, dan kun je aan technische dingen denken maar ook aan de al decennia durende campagne om onze democratische invloed op de publieke media die uniek in de wereld was te verwoesten. Als je kijkt wat voor een eenheidsworst ons tegenwoordig door de strot wordt geduwed onder het kopje "nieuws" dan krijg ik soms het idee in het vroegere oostblok te wonen. Over alles wat er in de wereld gebeurt hoor je overwegend slechts één mening en laat dat nou toevallig de mening zijn die officieel wordt geproclameerd?

aangepast door paulvr

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, daar zijn al meer meldingen van, even bellen dan zetten ze 'm weer aan. Volgens Canaldigitaal doen ze dit alleen bij klanten die al meer dan 5 jaar geen contact hebben gehad, bv een heractivatie, om de hoeveelheid data te beperken als op 1 augustus al die kaarten tegelijk uitgezet worden.

 

Uit jouw woorden begrijp ik dat het om het uitzetten van kaarten ging terwijl ik steeds heb gedacht dat het ging over het coderen van ned 1-2-3 op dezelfde manier als RTL4 etc gecodeerd is. Weet je zeker dat dit zo is? Want als je gelijk hebt dan kan ik de doorgifte van Radio 2 en 4 dus ook wel vergeten!

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...