Ga naar inhoud


Canaal Digitaal gratis nl 123


willyspain

Aanbevolen berichten

acid schrijft:

"Neem maar van mij aan dat er spot beams zijn en die kunnen idd erg krap worden afgeregeld , Denk dat er wel mensen meelezen die net als ik op uitnodiging van SES Astra 2 jaar geleden naar Luxemburg geweest zijn om een bezoekje en bijeenkomst te hebben in Betzdorf die weten wel waar ik het over heb."

Nou wij weten ook heel goed wat de mogelijkheden zijn. Met de allernieuwste techniek is het niet mogelijk is om de footprint alleen op Engeland te plaatsen. In Nederland, België, Frankrijk ontvang je de Engelse zenders met een 40-60cm-schotel en zelfs in Zwitserland met een schotel van 80cm.

Voor de Ka-band wordt het natuurlijk anders. Dan kun je wel veel kleinere spotbeams maken maar voorlopig zullen we de eerste 10 jaar nog niet van de Ku-band af zijn.
 

post-60869-0-43079800-1401261836_thumb.jpg

post-60869-0-99012100-1401261865_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat ik niet snap , ik lees veel hier en snap niet dat mensen alleen maar praten online over bepaalde onderwerpen .

Het is net als stemmen voor de Europeese parlement dan laat de klagende Hollander het afweten .

Slap en zwak is wat ik daar van vind .

De email die ik naar de NPO gestuurd heb doe ik niet ego alleen voor mijzelf want mocht het de oogjes open dat ze onrechtmatig betalende belastingsbetalers uitsluiten hierdoor dan valt dat oa.

onder discriminatie en nog een paar verdragen europees geregeld .

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Sprietje .

Je weet best wel wat ze in the UK met de spotbeams aan het doen zijn .

Dat wordt nog erger , bovendien de nieuwe satellieten daar zit het em in die kunnen dat veel beter afschermen .

KA band is een optie idd en in Ierland werken ze er al mee om diezelfde reden , neemt niet weg weer een uitgave die niet gemaakt kan worden hier op dit moment .

Dus toekomst mmm nope is al heden KA band is al in gebruik .

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@acid, ik begrijp je frustratie maar je redenatie over de belasting gaat toch mank.

Als de NPO uit de Algemene Middelen betaald wordt, betekent hogere kosten ook hogere belastingen.

In Duitsland is (via Kijk- en Luistergelden, zoals hier vroeger ook.) er een rechtstreekse koppeling tussen omroepuitgaven en de hoogte van deze specifieke belasting.

Daardoor is in Duitsland momenteel discussie over of het bedrag naar beneden kan.

 

Als in Nederland gebeurt wat jij wil - gratis verspreiding NPO - dan moet de belasting omhoog. Of het geld moet ergens anders vandaan komen uit de belastingopbrengst.

En dan krijg je de principiële discussie over of alleen de gebruiker moet betalen, of de hele gemeenschap voor een kleine groep.

Bij theater/film, openbaar vervoer, noem maar op moet worden afgewogen hoe groot het nationaal belang is om het in stand te houden tegenover een beperkt groepsbelang waarbij het de vraag is of het uit de belastingpot moet.

 

In bv Duitsland betaalt de gebruiker.

In Nederland ook, alleen loopt de route via de provider.

Gratis bestaat niet. Laat staan dat je het kunt eisen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste acid

Ik heb het over de nieuwe satellieten, de Astra 2E en Astra 2F. Ik heb het niet over de vorige generatie zoals de Astra 1N. En ook met die nieuwe generatie lukt het dus niet om de spotbeam alleen op de UK te plaatsen.
Ik heb het idee dat je een paar jaar achter loopt want het is ook al weer 2 jaar geleden dat je bij SES bent geweest.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Sprietje

Daarom zei ik al heden dus achterlopen doe ik niet.

 

@ Eduard07

Hoezo de belasting omhoog , lees nog maar eens wat ik al schreef in mijn vorige berichten .

Jullie gaan er aan voorbij dat men klakkeloos dingen doorvoert terwijl oa. de Wereld draait door flippo en zijn piet piraatjes van de omroepen gewoon door blijven graaien en niet inwillen leveren op hun salaris .

Laat men daar het mes maar inzetten en snijden in die belachelijke lonen dan kan het gewoon FTV blijven via canal digitaal of wat ik al voorstelde FTA .

maar ik begin nu een herhaal muts te worden , lezen svp.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zit het eigenlijk met de ongecodeerde NPO-radiozenders?

Blijven die wél gratis te beluisteren?

Het lijkt erop dat de NPO radiozenders gaan verhuizen naar de Astra 23.5. De zenders zijn daar opgedoken. Overigens nog steeds Radio 2/3/4 gecodeerd en Radio 1/5/6 niet.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Sprietje

 

Ivm de astra 2 positie , hier in onze regio is ontvangst nog redelijk mogelijk met een kleine schotel maar ivm de bepaalde beams hebben ze elders in het land al grotere antennes nodig .

Google maar eens op Engelse sites ivm expads die nu in mainland europe wonen over dat ze zenders missen ivm spotbeams sinds de wisselingen van satellieten .

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Eduard07

Hoezo de belasting omhoog , lees nog maar eens wat ik al schreef in mijn vorige berichten .

Jullie gaan er aan voorbij dat men klakkeloos dingen doorvoert terwijl oa. de Wereld draait door flippo en zijn piet piraatjes van de omroepen gewoon door blijven graaien en niet inwillen leveren op hun salaris .

Laat men daar het mes maar inzetten en snijden in die belachelijke lonen dan kan het gewoon FTV blijven via canal digitaal of wat ik al voorstelde FTA .

maar ik begin nu een herhaal muts te worden , lezen svp.

Dit staat los van de financiering van doorgave. CD wordt per 1 augustus behandeld als alle andere (o.a. kabel) providers. Doorgave wordt doorberekend aan de klant.

 

Salariëring van omroepmedewerkers is een heel andere discussie.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste acid

Ik heb toch echt de indruk dat je denk dat op dit forum mensen zitten die niet volledig op de hoogte zijn van de ontvangstmogelijkheden van de nieuwe generatie satellieten. Die kunnen zeker geen kleine footprint geven zodat de ontvangst beperkt blijft tot een bepaald land. Zelfs voor een eilandland als Engeland is dat niet mogelijk.
En als je nu denkt dat ik niet op de hoogte ben met de ontvangstmogelijkheden van bijv. de Astra 2E en 2F die de meest stakke beam heeft die op dit moment mogelijk is, dan heb je het mis. Ik ben héél goed op de hoogte, zie o.a. de volgende sites:
https://maps.google.co.uk/maps/ms?msid=204957311454637204711.0004d784a80f5802155e2&msa=0&dg=feature
en
https://maps.google.co.uk/maps/ms?msid=204957311454637204711.0004d126e21814cdbf26b&msa=0&dg=feature
en
http://robssatellitetv.com/astra2ereceptionmaps.htm
en
http://www.constantinmedia.com/sat/DishSizeMaps/astra-2e/uk-spotbeam.html
 

En al zou het wel mogelijk zijn. Op het moment dat ze gebruik gaan maken van de Ka-band, gaat CanalDigitaal failliet omdat dan meer dan de helft van de klanten die in het buitenland woont de Nederlandse zenders niet meer kan ontvangen en dus hun abonnement opzeggen.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Eduard07

 

Het is geen andere discussie want door wie wordt dat belachelijke salaris ten onrechte betaald .

Jazeker door ons .

Ik wordt dus verplicht gedwongen om naast de satelliet ontvanger weer een xtra uitgave te doen om nog te mogen en kunnen kijken via het aardse dvb-t netwerk nu .

Geld wat ik niet kan uitgeven net als 700.000 andere mensen ( lezen ) .

Terwijl ik wel afdraag hiervoor via de belasting.

Dit wat jij zegt is de omgekeerde wereld en het lijkt wel of jij de graaiers een goedkeuring geeft om hier mee door te gaan ten koste van alles dus ook om mensen uit te sluiten daar er geen middelen zijn voor xtra uitgave van zo'n dvb-t kasje .

zie nu al gebeuren dat men ook daar achter de kaart verdwijnt om zo de hoge looneisen veilig te stellen van de flippo's werkzaam bij oa. de Vara

  • Like 1

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste acid,

 

Je kunt ook andersom redeneren.

Indien de npo op alle mogelijke platformen fta "gratis" zou worden aangeboden, moet gegarandeerd de belasting omhoog om dat te financieren.

Ook al heb je gelijk wat betreft bepaalde salarissen bij de npo (Ik ben het hierover met je eens.) dan levert dat slechts een fractie op van de kosten van vrije doorgave.

 

Als je onze npo met "npo's" in landen om ons heen vergelijkt, heb ik niet de indruk dat in kruideniers-Nederland per saldo bij onze npo nou zo wordt gesmeten met geld.

Natuurlijk kan er altijd iets of iemand goedkoper. Of Nederland 3 eraf. Maar alles kost geld.

 

Gratis fta bij publieke zenders bestaat nergens. Misschien is de Nederlandse aanpak wel de goedkoopste manier. Ook voor jou.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje

 

Ik ga er vanuit dat ik jouw ooit tijdens bijeenkomsten wel eens onbewust tegen gekomen ben ivm Astra service dealer bijeenkomsten oa. tijdens IBC .

Ik denk heus niet dat men niet op de hoogte is maar men denk er wel te makkelijk over en beeld zich niet in dat mensen niet zomakkelijk hun geld meer kunnen uitgeven .

Voor mij is het bv de opgedrongen keuze straks koop een dvb-t tuner en geen eten 1 a 2weken of wel eten en geen NPO meer .

 

SES uitnodiging je weet heus wel dat je daar als consument niet binnen komt ;-)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eduard07

De belasting hoeft niet omhoog , efficient werken loonkosten drukken .

Je denkt als een ambtenaar zet die bij een normale werkgever neer wed je binnen een dag staat die op straat omdat hiermee bereikt wordt het tegendeel.

Belasting verhogingen op benzine enz. wat is er bereikt men gaat massaal de grens over mooi voorbeeld ( wel beetje oftopic maar geeft wel wat aan) .

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...