Ga naar inhoud


Canaal Digitaal gratis nl 123


willyspain

Aanbevolen berichten

Heb zojuist een vraag gesteld aan CD, zal wel niks worden maar toch:

 

"

LS, ik wil graag Ned1,2,3 blijven kijken per 1 augustus en ben bereid daarvoor te betalen. Ik wens echter niet de commerciele zenders te kijken, waarvoor ik ook niet wil betalen.

Kan ik een abonnement afsluiten voor alleen Ned1,2,3? Nogmaals, wil best wat betalen!
mvg

"

Link naar reactie
Delen op andere sites


Alleen de NPO zenders een abo kan niet dus je zit dan altijd vast aan de commerciele .

Goedkoopste manier is HD pakket 5 eurie in de maand voor diegene die het missen kunnen .

Ik had tot voor kort ook de HRT Kroatie legaal en die werken wel zo ( ipv via de belasting betaalde ik rechtstreeks aan HRT in Zagreb voor 4 zenders 1000 kuna = 137/140 euro per jaar ) .

Als de NPO die opzet had gehad was dat veel beter ipv graaien via het belastings systeem .

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit terzijde,ik vraag mij af,waarom iedere aanbieder je verplicht die commerciële erbij te nemen,en ze te beschermen,alsof ze broodnodig zijn in de maatschappij,en het is alsof de maatschappij zou kapot gaan,als ze niet meer zouden bestaan of beschermd zijn.

IPV iedereen verplichten ervoor te betalen,zouden ze eigenlijk verplicht zijn FTV uit te zenden,want ze hebben hun inkomsten via reclame,waarom ze dan zo broodnodig beschermen?

in welke rare wereld leven wij eigenlijk? :confused:  :confused:  :(

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb zojuist een vraag gesteld aan CD, zal wel niks worden maar toch:

 

"

LS, ik wil graag Ned1,2,3 blijven kijken per 1 augustus en ben bereid daarvoor te betalen. Ik wens echter niet de commerciele zenders te kijken, waarvoor ik ook niet wil betalen.

 

Kan ik een abonnement afsluiten voor alleen Ned1,2,3? Nogmaals, wil best wat betalen!

mvg

"

Je stelt hem aan de verkeerde provider, bij Digitenne kan men aan je wens voldoen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor ongeveer 6 euro per maand biedt Canaldigitaal op dit moment elders op het forum een instap abonnement aan.

http://www.sat4all.com/forums/topic/340405-aanbieding-standaard-pakket-kaarten/?do=findComment&comment=2240226

En de andere zenders laten we de kanalenlijst bouwers wissen, dan kan je er ook niet per ongeluk naar kijken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Heb zojuist een vraag gesteld aan CD, zal wel niks worden maar toch:

 

"

LS, ik wil graag Ned1,2,3 blijven kijken per 1 augustus en ben bereid daarvoor te betalen. Ik wens echter niet de commerciele zenders te kijken, waarvoor ik ook niet wil betalen.

Kan ik een abonnement afsluiten voor alleen Ned1,2,3? Nogmaals, wil best wat betalen!
mvg

"

 

Je stelt hem aan de verkeerde provider, bij Digitenne kan men aan je wens voldoen.

 

Via Digitenne kijken in HD?

En hoe zit het dan met de NPO themazenders (die gemaakt worden met ons belastinggeld?) Ik denk dan Best, Cultura, Politiek24, ZappXtra, Nieuws, Politiek, Doc, 101 en Humor TV.

 

Volgens mij moeten die op grond van de mediawet (en ook de aangekondigde Distributiewet) voor iedereen in Nederland gratis te ontvangen zijn. Ik denk dat de NPO er dan niet voor kan kiezen een en ander enkel via Digitenne te verspreiden. Want waarom zou NPO HD programma's wel mogen maken maar niet gratis mogen verspreiden?

 

Ik pleit voor de NPO als zelfstandige provider. Noem het NPOSat of BeNeLuxSat.
Samen met regionale en lokale omroepen en eventueel de Belgische/Luxemburgse publieke zenders.

 

Ik denk dat Canal Digitaal de bui (publieke en politieke verontwaardiging) voor zal moeten zijn en snel met een publiek pakket moeten komen tegen bescheiden distributiekosten dan wel een eenmalig bedrag voor de smartcard (zoals Fransat of ORF). Anders zijn ze straks de publieke zenders kwijt en moeten hun kosten worden opgebracht door RTL en consorten.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In de mediawet staat niet dat het in HD moet zijn, SD wordt ook gezien als verspreiding van programma's.

Het gros van de Nederlanders betaalt voor een kabelaansluiting, en heeft daarbij ook geen keuze voor alleen Ned 1,2,3, sterker nog er is een must carry verplichting voor een basispakket.

Canaldigitaal krijgt van de NOS geen geld meer voor verspreiding, maar moet nu zelf gaan betalen voor de doorgifte.

 

Je bent vrij om per satelliet naar HD te kijken, maar CD is vrij om meer zenders in het basispakket te stoppen.

Nederland 1,2,3 FTV was geen Canaldigitaal pakket, men verhuurde slechts transponderruimte aan de NOS.

De NOS heeft de huur opgezegd en daar kan je het als kijker mee doen.

 

Wanneer je principes je heilig zijn, zal je ook bereid zijn daar offers voor te brengen en het Digitenne blokken SD beeld voor lief te nemen.

 

En wanneer je ontevreden bent met deze situatie, meld je bij de veroorzaker, de door jou gekozen vertegenwoordiger in Den Haag.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Ceesv

 

Het is praten tegen een muur daar men alleen maar korte termijn bezuinigingen op alles doorvoert .

 

@ Prawo

 

Wat jij nu zegt had ik al geopperd naar hun toe , ala wat ik al ergens schreef hier .

Ik heb en HRT Kaart een legale en ik betaalde elk jaar mijn omroep bijdrage direct aan de HRT in Zagreb  ( dus ipv via de belasting ), de reactie van de NPO wuppies was echt er een van daar zakt je broek van af want dan vinden de heren dat ze te weining verdienen .

Het graaien kan dan nl. ineens niet meer met mega salarissen waarvan men nu nog steeds heerlijk van mag genieten oa. van de politiek en het commisariaat van de media want die eet ook uit die ruif .

Men wil gewoon niet de kijker netjes tegemoet komen , men wil keiharde euro's om hun genot te bevredigen en men blijft verwijzen naar de KPN  boxjes met de uitdrukking er zijn van die kasjes in de handel !!!!! .

Goh aandelen KPN misschien ,

Was het niet dat de NPO in oktober ook zomaar ff het standaard DAB NPO radio zenders  uitzette om DAB+ door te drukken , en hoppa en weg was radio 3 en fun x via DAB op mijn pure evoke 2 radio .

Las toen dat mensen zich ook genaait voelde daar de NPO dit zo ff flikte terwijl men ff 140 eurie weg kon gooien

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de mediawet staat niet dat het in HD moet zijn, 

 

In de Mediawet staat evenmin dat tv programma's in kleur moeten worden opgenomen of uitgezonden.

Toch gebeurt dat en vindt iedereen dat normaal.

Waarom zou dat dan met HD anders mogen zijn? Dat is al uit de testfase (iets wat je bij 3D of 4k niet kunt zeggen).

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mag ik je erop wijzen dat ik als betalend abonnee ook extra betaal voor een HD pakket.

 

Digitenne wordt als basisvoorziening gezien, wil je meer zal je ervoor moeten betalen.

 

Eens zal deze discussie gevoerd worden over HD als standaard en 4k als extra.

In Engeland is het kijk en luistergeld tarief nog steeds verdeeld in een Zw-W en kleur abonnement.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

HD light vind je overigens niet op de CanalDigitaal site maar het bestaat uit de HD zenders.

Nederland 1, 2 en 3 HD

RTL 4, 5, 7 en 8 HD

SBS 6 HD

Veronica/DisneyXD HD

Eén HD

Canvas HD

Discovery HD

Disney

Eurosport

Hustler.

Canvas HD hoort er niet bij.

Discovery HD wordt mee bedoeld Discovery Showcase HD.

aangepast door di-on-air

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Brava NL (of HD) en niet bij zit ben ik zeker niet geïnteresseerd in zo'n pakket.

Los van het (wettelijk geregelde) principe dat Nederlandse publieke zenders door de NPO in de best leverbare (en uitgeteste) kwaliteit moeten worden gemaakt en dus ook kosteloos beschikbaar moeten worden gesteld, als basisvoorziening.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...