Ga naar inhoud


Canaal Digitaal gratis nl 123


willyspain

Aanbevolen berichten

 

HD light vind je overigens niet op de CanalDigitaal site maar het bestaat uit de HD zenders.

Nederland 1, 2 en 3 HD

RTL 4, 5, 7 en 8 HD

SBS 6 HD

Veronica/DisneyXD HD

Eén HD

Canvas HD

Discovery HD

Disney

Eurosport

Hustler.

Canvas HD hoort er niet bij.

Discovery HD wordt mee bedoeld Discovery Showcase HD.

En Net5 HD zit er ook bij, Eurosport is ook in HD.

Nederland 123 (SD), NPO Radio 2, 3FM, NPO Radio 4, BNR en NPO Best doet het overigens ook maar dat kan dus na 1 augustus over zijn.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijn ftv kaartje zal naar verluid in augustus ook op "zwart" gaan,en dan stop ik gewoonweg naar het kijken naar de npo zenders van nederland.Vroeger met een hark van 15 meter hoog en een deftige antenne en versterker ned1 en 2.Maar ik denk,dat het met dvb-t niet meer haalbaar zou zijn.Trouwens is die hark met grote richtantenne en toebehoren al lang in het container park en was meer dan versleten.

 

Grote kans dat het nu zelfs nog makkelijker gaat maar hangt af van je locatie.

DVB-T kan ook heel makkelijk op je VU+ toegevoegd worden met een USB-stickje zodat je de zenders weer in dezelfde zaplijst kan zetten.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja het is ff slikken, want ik zit in spanje tot november en kan natuurlijk geen abo nemen op canal digitaal temeer daar zij mij bij mijn vorige abonnement gewoon bestolen hebben. Bovendien heb ik een ziggo abonnement van 54 euri, die gedurende mijn 6 maanden in spanje tegen sterk gereduceerde prijs beschikbaar blijft. Dus wat moet ik met die shit Canal Digitaal rommel. Dus kijken naar BVN en de open Duitse kanalen. Trouwens in Spanje staan alle zenders gratis ter beschikking met een simpele decoder. Is het niet de auto die ze melken nu begint de sat ellende ook al een melkkoe te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens in Spanje staan alle zenders gratis ter beschikking met een simpele decoder.

Satelliet of via DVB-T?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik hier in de discussie mis is of CD wel gerechtigd is de boel af te sluiten.

M.i. wordt hier de overeenkomst die wij hebben eenzijdig en ongeldig door CD opgezegd; dat de NPO hen niet meer betaalt heeft niets met ons te maken en is louter het probleem van CD en moeten zij maar met de NPO regelen. Zijn er juristen hier die er wat over kunnen zeggen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik hier in de discussie mis is of CD wel gerechtigd is de boel af te sluiten.

M.i. wordt hier de overeenkomst die wij hebben eenzijdig en ongeldig door CD opgezegd; dat de NPO hen niet meer betaalt heeft niets met ons te maken en is louter het probleem van CD en moeten zij maar met de NPO regelen. Zijn er juristen hier die er wat over kunnen zeggen ?

Ik ben geen jurist maar ik vrees dat het zo zit:

De doorgifte van de NPO wordt niet gedaan op basis van een overeenkomst tussen kijker en Canal Digitaal, sterker nog, als je (voorheen) CD opzegde dan bleef je toch de NPO ontvangen, buiten elke contractsvorm om.

Dit gebeurde puur op basis van het feit dat de NPO de huur voor de transponders betaalde (via CD) met de voorwaarde dat de zenders ten alleen tijden doorgegeven zouden worden, ook indien de kijker geen contract meer heeft bij Canal Digitaal.

Nu de NPO dit niet meer betaald verdwijnt ook de doorgifte verplichting.

 

In feite zou de doorgifte via de satelliet van de zenders door het niet betalen door de NPO per 1 augustus gewoon stoppen.

CD wil echter de zenders in hun pakket opnemen maar moet dan, net zoals voor alle andere zenders, de huur dan betalen voor de transponders, en deze wordt uiteraard doorberekend aan de kijker.

 

En als er wel sprake van een overeenkomst zou zijn tussen kijker en CD dan staat het de kijker vrij om, indien de overeenkomst eenzijdig wordt veranderd, deze kosteloos op te zeggen of in te gaan op één van de aanbiedingen van CD.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cd,krijgt geen geld meer van de NPO vanaf 1 augustus.Dan vroeg ik mij af,of CD,uit protest de kraan van NPO kan dichtdraaien,en zo hopen,dat er iets anders uit de bus kwam,die zowel goed is voor NPO,CD, als voor de kijker.

Want het lijkt me toch een doenbare zaak,om zoals in andere landen,een kaart met NPO aan te bieden,tegen een eenmalige bijdrage,en bvb deze te vernieuwen na bvb 4 jaar.

Maar het is zo,zoals een lid zegt,dat ze alle luxe producten gaan gebruiken als melkkoe,want de meesten kunnen er niet zonder,en dan weten ze,dat ze dit product goed kunnen gebruiken als melkkoe.

Maar satelliet zien ze hier in belgie als "luxe" product,en daar moet je flink voor betalen menen sommigen.Want in open velden is de vrt hier met een dvb-t goed te ontvangen,maar owe,als je dan in een drukke stad woont.

Maar ja,ik zie vrt in jullie geval de NPO als basisrecht,hoe je het ook ontvangt,en net die commerciëlen als super luxe product.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan Nederland 1,2,3 nog steeds in Nederland Gratis bekijken, ook na 1 Augustus, via Digitenne!

 

Wil je buiten het bereik van Digitenne TV kijken betaal je voor het bezorgen van het kanaal aan Canaldigitaal.

En ik heb geen zin om via mijn abonnementsgeld te betalen voor mensen die hun geld liever aan iets anders uitgeven en toch voor niets willen kijken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ned 1,2,3 sinds gisteren niet meer gratis via de "niet verlengde" smartcard ipv per 1 augustus?

 

Sinds gisteren geen beeld & geluid meer op 1,2,3.

Hebben meer mensen die hun smartcard niet verlengd hebben hier last van?

andere FTA zenders via Astra zijn gewoon te ontvangen.

Of zou CD bepaalde kaarten gewoon uitschakelen ivm wk voetbal om klanten te winnen?

aangepast door Jozef

Visiosat G4:Astra1,2,3 & Hotbird + 4 x Inverto quad + Rebox 9000HD(1TB-WDgreen) + Echostar 5020pvr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijgt zowel op Astra 1 als Astra 3 nog gewoon de NPO zenders.

En zo hoort het ook, in ieder geval t/m 31 juli a.s.. Want daarvoor betaalt de NPO (en ik betaal de NPO via de belastingen).

 

Weel iemand hoe de financiering is geregeld van uitzending door CD van regionale zenders?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan Nederland 1,2,3 nog steeds in Nederland Gratis bekijken, ook na 1 Augustus, via Digitenne!

 

Als je in NL woont en een kabelaansluiting hebt, weet dan dat volgens mij de meeste kabelaars Nederland 1 (en de regionalen) ongecodeerd gratis doorgeven (omdat het tenslotte ook rampenzenders zijn).

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan moet je wel een kabelaansluiting hebben.

 

Tot zover mij bekend wordt wanneer je wel een aansluiting hebt mar geen klant bent na verloop van tijd je verbinding geïsoleerd en staat er geen enkel signaal meer op je aansluiting.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...