Ga naar inhoud


Canaal Digitaal gratis nl 123


willyspain

Aanbevolen berichten

Ik kan er inkomen acid,mijn budget is ook klein.Onlangs ben ik er in geslaagd een demo tv toestel te kopen,die dvb-t aan boord geeft.Daar ontvang ik onze publieke netten.En als je (heel) weinig hebt,is zelfs 30€ te veel,voor een dvb-t.Maar ik denk,dat dit bedrag in lange termijn toch samen te raken valt.En als in nederland vaderdag bestaat zoals hier,en je bent vader,dan kan je misschien een dvb-t vragen voor je vaderdag.

en ik heb er op tweedehands site's nog zien staan voor nog net geen 10€.Maar kan begrijpen,dat dit zelfs nog te veel kan zijn.

aangepast door sattv4iedereen

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


@sattv4iedereen .

Klopt 10 euro is mijn week budget en daar moet ik alles van doen en dan houd het op .

Snap dus ook niet dat mensen zomakkelijk kunnen praten , aan de ene kant snap ik het wel maar ik houd het netjes.

Dus vind het ronduit aso van de NPO dat ze dit doen daar iedereen inleverd / in de stront raakt en men gewoon bezuinigd op de verkeerde plekken .

Is DWDD flippo echt zoveel waard met ff een tekst opdreunen van een scherm kom op zeg .

Compensatie of ontheffing van dat deel van de belasting .

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ftv kaartje zal naar verluid in augustus ook op "zwart" gaan,en dan stop ik gewoonweg naar het kijken naar de npo zenders van nederland.Vroeger met een hark van 15 meter hoog en een deftige antenne en versterker ned1 en 2.Maar ik denk,dat het met dvb-t niet meer haalbaar zou zijn.Trouwens is die hark met grote richtantenne en toebehoren al lang in het container park en was meer dan versleten.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sattv4iedereen .

Dat jij vrijwillig zegd dan stop ik met kijken daar verdient de NPO aan want je betaald er wel voor en meer dan je denkt .

Met de oude vorm kijk en luister geld ( ken je dat reclame oog nog ivm zwartkijken ) viel dat nog mee.

Toen heg via de belasting ging lopen ging het mis .

Men had meer geld ineens en daardoor eiste en kregen de heren en dames zoals de DWDD flippo ineens kapitalen op hun bankrekeningen gestort, geld dat notebene daar niet voor bestemd was.

De NPO heeft net als vele op te grote voet geleefd en moet op de blaren ervan zitten .

Maar ipv in eigen vlees te snijden doen ze wat ze geleerd hebben van hun grote opperhoofd dieven in Den Haag we laten de burger er gewoon weer voor opdraaien.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga weer op lezen over want net als met verkiezingen mensen praten maar daden blijven uit.

Nederland laat zich echt kennen helaas , ik wacht de email wel af en dan is het naar het juridisch loket voor info .

321 out of this topic

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als belg zijnde,betaal ik waarschijnlijk niet voor jullie npo's.Maar ik betaal waarschijnlijk wel iets voor doorgifte mocht ik een aanbieder nemen die ze doorgeeft.

En ik merk op dat de npo's niet meer zijn zoals ik ze kende als kind.

Maar hoe je het draait of keert,een commercieel bedrijf zal niks gratis geven.Dus als CD niet meer wordt betaald in de bijdrage voor doorgifte van deze zenders,zal cd geld aan deze kijkers aanrekenen.

Misschien is BVN wel een goedkoop alternatief,tot er iets anders is.Helaas kan je door de auteursrechten kwestie's enkel eigen productie's zien.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze regiozenders zijn rampenzenders en fta via digitenne.

Nederland 1 en 2 en 3 plus npo radio zijn Fta via digitenne.

Internet is fta.

Ik denk dat de npo dit voldoende dekking acht voor open ontvangst.

 

Ik denk dat een en ander voor rampen zal volstaan.

NPO ziet echter over het hoofd dat ze van onze belastingcenten (iedereen betaalt die in enige vorm en in meer of mindere mate) niet alleen salarissen betaalt maar ook andere leuke dingen doet zoals HD programma's produceren en themazenders vervaardigen. Die wil ik ook kunnen zien. Via een of andere vorm van distributie.

 

Volgens mij blijft dan vooral de satelliet over als alternatief, want Digitenne is geren MPEG-4 en glasvezel ligt niet overal (denk ook aan de camping).

 

Mijn conclusie (die ik grotendeels al ruim twee weken geleden op dit forum gaf, zie dit onderwerp: http://www.sat4all.com/forums/topic/339945-moeten-nl1-2-3-wel-tegen-betaling-door-de-kijker-op-de-schotel/?hl=fransat): laat NPO samen met de regionale zenders een nieuwe provider vormen met eigen smart card en CI-module en hun content tegen betaling aanbieden aan andere providers (als kabelaars en Canal Digitaal). Dan betalen die waarschijnlijk een aanmerkelijk deel van de kosten. Is daar ooit onderzoek naar gedaan?

Volgens mij zijn er best goedkopere transponders dan op Astra (of wordt de eigenaar van Hotbird arm met al die zenders op hun sat?). Al die Duitse zenders, betalen die de hoofdprijs op Astra 1?

En waarom zou de NPO niet met de Fransen op Eutelsat 5 West kunnen gaan zitten? Schotel kunnen we wel draaien, toch?

 

Dat opent dan perspectieven voor kleinere contenaanbieders om ook een transponder te nemen/delen. Ik denk daarbij aan al bestaande zenders in de culturele sector als Mezzo/MezzoHD/BravaHD/BravaNL/Cultura/LaChaîne Théâtres maar belangstellenden met andere interesses kunnen ongetwijfeld meer bedenken. 

 

Het lijkt mij principieel onjuidt dat inwoners van Nederland die naast het uit de algemene middelen moeten betalen voor de productiekant van programma's en het (zoals altijd) zelf verantwoordelijk zijn voor de apparatuur voor het bekijken er van (dat kunnen ze zo duur maken als ze zelf willen) ook nog eens apart gaan worden aangeslagen voor de verspreiding van de inhoud. Dat laatste lijkt mij een overheidstaak.

Is er niet zoiets als een Distributiewet in behandeling bij de Tweede Kamer?

Wie zijn daar de woordvoerders media voor de verschillende partijen? Die zouden allemaal kunnen worden aangeschreven over deze kwestie. Naast uiteraard de NPO zelf.

 

Wie bindt de kat de bel aan?

Acid lijkt me voldoende strijdlustig en beschikt (helaas) door omstandigheden mogelijk over nog wel wat tijd.

 

Ik heb net een emailtje gestuurd naar de NPO

Daar ik noodgedwongen gestopt ben met Canal Digitaal en een groot deel van de hobby  ivm baan verlies enz. heb ik nog tot augustus de NPO zenders op de 3 oranje kaarten 

....

Canal Digitaal opnieuw een abo nemen is ff geen optie hier dus email de NPO  dat je zwaar gedupeerd wordt door hun actie !

 
aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal toch maar weer eens in herhaling vallen.

Ofschoon de NPO niet geheel vrij gaat in het waarom van het verdwijnen van FTV via de schotel is het toch de politiek die hier de grote schuldige aan is.

Wie een volgende keer gaat stemmen zou mogelijk beter eerst eens uitzoeken wat de standpunten zijn van de diverse politieke partijen.

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee,maar acid,die het met weinig middelen moet doen,wordt in mijn ogen dan weer nogmaals uitgebuit.Want een sat ontvanger kost algauw meer dan 100€,en een simpele dvb-t rond de 30€. :(

Maar ja,dit is een andere discussie,en ik vrees dat hij een (tijdelijk) alternatief zal moeten zien in BVN.

Als tv luxe is,kan,maar ik denk dat eerder bepaalde zenders luxe zijn.

Vooral de manier waarop hier in belgie van bepaalde lui.VRT ontvangen via de analoge kabel (kost maandelijks geld) is geen luxe.

De VRT digitaal ontvangen (kost niks) is dan wel weer luxe  :crazy:

En als je spreekt over satelliet ontvangst,dan denken ze dat je haast miljonair bent  :cry: .

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hups schotel op de 19,2 en de 28.2 en je hebt de wereld FTA inclusief diverse nieuwszenders.

En je leert er ook nog eens Duits en Engels van ;)

Daarnaast zie je dan ook nog eens andere reclame!

 

@Acid: Er is overigens nog steeds een strong vacature vacant...

 

http://www.sat4all.com/forums/topic/339044-vacature-stb-technicus-strong-nederland-bv/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat helpt helemaal niets, de regerende partijen sluiten toch altijd compromissen.

Het geld moet voorlopig naar onderuitbrengen van begrotingstekort.

TV zie ik nog steeds als luxe, wat mij aangaat mogen ze de stekker wel helemaal uit de NPO trekken.

 

Als jij nou hebt gestemd op die ene partij die al decenia lang in de regering zit, heb je helemaal gelijk.

De compromissen die gesloten worden zijn echter wel in hoge mate afhankelijk van de partijen die in de coalitie zitten.

Eens een x wat anders dan cda+vvd of pvda+vvd lijkt me wel wenselijjk.

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Distributie van nationale TV signalen lijkt me niet echt een zaak van hoge politiek.Degenen die er over gaan kijken doorgaans denk ik via de kabel (en willen dat wel betalen) of zijn tevreden met zoiets als Digitenne.

 

Zorg dat degenen die er over gaan de nodige relevante informatie ontvangen. En dat die weten wat ze moeten vergelijken en hoe.

Als dan het kostenplaatje in orde is valt er volgens mij meer te regelen.

De discussie hierboven draagt daar niet echt veel aan bij.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...