Ga naar inhoud


Bootloader Vu Duo icm openpli 4


Beobuddy

Aanbevolen berichten

Hier heb een Vu Duo (zwarte kast en ab) waar openpli, versie 2.2 op heeft gestaan.

 

Nu wik deze box met 4.0 flashen. Stom, niet eerst de bootloader gedaan.

Maar ondanks een nwe bootloader en opnieuw flashen, blijft de vu "starting" aangeven.

 

Heeft iemand de link voor de juiste bootloader?

Kan ik wek ineens van een veel oudere versie 2.2 ineens naar 4.0. Of moet er eerst 3.0 op gezet worden?

Moet de hardeschijf, met waarschijnlijk een oudere ext formaat, afgekoppeld worden voor hgt flashen?

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit zijn nogal wat aannames '...Volgens mij is dit hem... probeer maar ...... Hoop dat...' waarbij je het uitproberen bij de TS neerlegt.

Als je het niet zeker weet kun je naar mijn mening beter geen antwoord geven.

 

De juiste download kun je via deze link vinden http://archive.vuplus.com/image/2011/6.0/duo_cfe_3_0_usb.zip

Een beknopte Duitse handleiding kun hier vinden http://www.vuplus-support.org/wiki/index.php?title=Bootloader

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zijn nogal wat aannames '...Volgens mij is dit hem... probeer maar ...... Hoop dat...' waarbij je het uitproberen bij de TS neerlegt.

Als je het niet zeker weet kun je naar mijn mening beter geen antwoord geven.

 

De juiste download kun je via deze link vinden http://archive.vuplus.com/image/2011/6.0/duo_cfe_3_0_usb.zip

Een beknopte Duitse handleiding kun hier vinden http://www.vuplus-support.org/wiki/index.php?title=Bootloader

 

Haha wat een ongelofelijk domme reactie.

Ik weet zeker dat dit hem is kan alleen niet vanaf onderweg goed de boel checken.

Heb dit vanaf mijn werk verstuurd van de server thuis dus hoop gewoon dat het goed op het forum terecht is gekomen.

Maar goed hulp is volgens jou niet gewenst.

Natuurlijk leg ik het proberen bij hem neer ik weet niet tot hoever zijn kennis reikt en ik kan het moeilijk voor hem doen toch?

En ik weet vanaf hier ook niet welke bootloader hij er in heeft, immers heeft hij zelf dit al geprobeerd en "starting" komt op het display dus is hij de bootloader al voorbij.

Dacht gewoon hij heeft hulp nodig en als ik het vanaf thuis moet doen krijgt hij pas een reactie om 20:30

GVD zit ik hier een kwartier de moeite nemen krijg je zo'n k*t reactie.

 

Maar goed ontopic

Bestand uitpakken en mapje vuplus op stick zetten dan ontvanger aan en goed opletten want flashen bootloader gaat heel snel.

Dan nieuw image flashen.

 

Gegroet en vanaf nu geen hulp meer voor dit forum.

1 vu solo 1 vu duo 2 vu solo2HD allen op de wave met Multi-swicth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Harry,

 

Ik ben een passieve (alleen lezend) gebruiker van dit forum. Ik heb veel geleerd Van de ingezonden bijdragen van de forum leden. Ook jouw bijdrage was,gezien de moeite die jij op je werk hebt genomen, welkom. Het zou zonde zijn, als jij door het antwoord van 1 forumlid (ik geef aan zijn antwoord geen waardeoordeel) geen bijdrage meer zou leveren.

Duo en Ultimo, Open PLi 4.0, Astra 1,2,3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt beide voor de informatie!

 

Wat ik ook doe, hij blijft in het "Starting......"scherm hangen.

 

Eerste de bootloader, fininished.

Daarna de schakelaar uit, USB van firmware erin.

 

ZIet de USB, gaat lezen.

Gaat wissen, progammeren

Nog eens USB meer lezen, programmeren

en daar de melding finished en USB verwijderen.

 

2 verschillende Lexia USB sticks en knipperen er naar hartenlust op lus.

Hardeschijf ook losgehaald, maar ook zonder succes.

 

De tv is met hdmi aangesloten en heeft beeld gegeven met de 2.2 oplenpli erop.

Ik wil alleen een schone machine zonder de "rommel"van de vorige eigenaar.

Helaas ben ik nu verder van huis, lijkt het.

 

Nog ideeën?

 

Graag!

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ervaring met het flashen van mijn dreamboxen en mijn broerders VU Duo.

Ken de mapjes structuur op de USB stick.

Hij leest ook de sticks...

 

Sap er niets van..

 

Hoe lang blijft hij op Starting staan eer er beeld is? Moet toch dat blauwe Openplischerm krijgen o.i.d.?

TV is alleen op hdmi aangesloten..

 

Alle input is welkom trouwens!

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ga even in het vu+ forum staan zodat je de lijst met alle vu gerelateerde topics ziet. Rechts bovenin staat de zoekbalk dan op "zoeken in dit forum". Geef daar als argument "starting" in, en kijk eens in een van de voorgaande topics of je daar wat mee kan?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha wat een ongelofelijk domme reactie.

Ik weet zeker dat dit hem is kan alleen niet vanaf onderweg goed de boel checken.

Heb dit vanaf mijn werk verstuurd van de server thuis dus hoop gewoon dat het goed op het forum terecht is gekomen.

Maar goed hulp is volgens jou niet gewenst.

Natuurlijk leg ik het proberen bij hem neer ik weet niet tot hoever zijn kennis reikt en ik kan het moeilijk voor hem doen toch?

En ik weet vanaf hier ook niet welke bootloader hij er in heeft, immers heeft hij zelf dit al geprobeerd en "starting" komt op het display dus is hij de bootloader al voorbij.

Dacht gewoon hij heeft hulp nodig en als ik het vanaf thuis moet doen krijgt hij pas een reactie om 20:30

GVD zit ik hier een kwartier de moeite nemen krijg je zo'n k*t reactie.

 

Maar goed ontopic

Bestand uitpakken en mapje vuplus op stick zetten dan ontvanger aan en goed opletten want flashen bootloader gaat heel snel.

Dan nieuw image flashen.

 

Gegroet en vanaf nu geen hulp meer voor dit forum.

 

Jongens toch, wat een negatieve reaktie:er stond toch echt: ik geloof dat dit hem is, probeer maar, hoop dat.....

Dat is nou eenmaal een opmerking die niet echt veel zekerheid uitstraald.

Let wel, dat bij het opnieuw laden van een bootloader er veel mis kan gaan en je box defekt kan raken.

Niemand kon weten dat je er veel moeite voor hebt gedaan.

Ik ben al wat langer op dit board aktief en weet dat Jürgen zeer behulpzaam is niet alleen voor mij maar ook alle andere leden.

Deze reaktie heeft hij zeker niet verdient. :mad:

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

als we hier nou gewoon eens op de bal spelen in plaats van op de man, en niet zo'n kort lontje hebben blijft het hier gezellig.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens toch, wat een negatieve reaktie:er stond toch echt: ik geloof dat dit hem is, probeer maar, hoop dat.....

Dat is nou eenmaal een opmerking die niet echt veel zekerheid uitstraald.

Let wel, dat bij het opnieuw laden van een bootloader er veel mis kan gaan en je box defekt kan raken.

Niemand kon weten dat je er veel moeite voor hebt gedaan.

Ik ben al wat langer op dit board aktief en weet dat Jürgen zeer behulpzaam is niet alleen voor mij maar ook alle andere leden.

Deze reaktie heeft hij zeker niet verdient. :mad:

 

Ja was inderdaad ietwat vreemde reactie maar dit was zo geformuleerd omdat ik niet wist wat zijn kennis van de vu's was.

Hou het maar ob ochtenhumeur dus Jurgen mijn excuus na nu nagedacht te hebben snap ik dat jij ook de beste bedoelingen had

het kwaad was helaas al geschied voor dat het kwartje viel.

aangepast door harryinstallatie

1 vu solo 1 vu duo 2 vu solo2HD allen op de wave met Multi-swicth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt beide voor de informatie!

 

Wat ik ook doe, hij blijft in het "Starting......"scherm hangen.

 

Eerste de bootloader, fininished.

Daarna de schakelaar uit, USB van firmware erin.

 

ZIet de USB, gaat lezen.

Gaat wissen, progammeren

Nog eens USB meer lezen, programmeren

en daar de melding finished en USB verwijderen.

 

2 verschillende Lexia USB sticks en knipperen er naar hartenlust op lus.

Hardeschijf ook losgehaald, maar ook zonder succes.

 

De tv is met hdmi aangesloten en heeft beeld gegeven met de 2.2 oplenpli erop.

Ik wil alleen een schone machine zonder de "rommel"van de vorige eigenaar.

Helaas ben ik nu verder van huis, lijkt het.

 

Nog ideeën?

 

Graag!

 

Alles lijkt goed te gaan met flashen.

Probeer eens een openpli 4.0 die een nacht eerder gemaakt is kan ook aan image liggen.

De bootloader is wel gelukt denk ik (haha was hij weer) omdat er wel starting komt.

Het duurdt vrij lang voordat hij van starting afkomt en beeld geeft (open pli 4 heeft een meer met bomen als opstart logo)

Laat hem eens 10 minuten zijn gang gaan.

Anders eerst weer eens een pli 2 proberen.

1 vu solo 1 vu duo 2 vu solo2HD allen op de wave met Multi-swicth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou het maar ob ochtenhumeur dus Jurgen mijn excuus na nu nagedacht te hebben snap ik dat jij ook de beste bedoelingen had

 

Is aanvaard en ik schiet ook nog wel eens ongenuanceerd uit de slof.

 

...en verder kan ik me alleen aan het in bericht #8 door Wiz aangedragen advies aansluiten om de al eerder in dit verband geplaatste adviezen te bekijken en eventueel eerst op te volgen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...