Ga naar inhoud


Jori kantelmechanisme defect, wat nu.


mietde

Aanbevolen berichten

Het mechanisme van mijn jori relaxfauteuil is deels kapot.

Als je d'r nu in gaat zitten dan wipt ie een heel eind naar voren en als je rug de rugleuning raakt dan wipt ie weer in de rustpositie maar dat gaat dan zonder enige weerstand.

Is echt geen doen, gaat met een rotvaart en ook al weet je wat er gaat komen je schrikt je toch elke keer weer een ongeluk.

De onderbeen steun zit gewoon zoals het hoort en als je eenmaal zit in de standaard zitpositie, kun je het mechanisme met de hendel gewoon gebruiken.

Moet een as of borgveer/pen gebroken zijn denk ik.

 

Had eerlijk gezegd verwacht wat informatie over de populaire jori stoelen te vinden maar dat valt nog vies tegen.

Reparatie mag best wat kosten maar ik ga er eigenlijk bij voorbaat al vanuit dat het via het dealernetwerk een bijzonder kostbare grap zal worden.

Ik bedoel een origineel mechanisme dat door het bekende hendeltje word bediend zal zeker flink wat kosten, de stoel moet daarvoor behoorlijk gesloopt worden.

Maar dat deel is niet kapot lijkt me.

 

Iemand hier verstand van zaken?

Vind die nieuwe er wel goed uitzien maar niet fijn zitten, mijn oude stoel is net een soort van mensenmand, lekker knus, in plaats van die nieuwe waar je meer op ligt.

Bovendien kan ik en wil ik geen dikke 2 mille voor een jori uitgeven, loop dan wel een gebruikte, dan zijn ze nog kostbaar genoeg.

Bovendien ligt mijn universele jp1 remote goed op die leuning.

aangepast door mietde

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zeg nooit nooit.

En, een gewaarschuwd man telt voor twee.

 

Maar het geval wil dat ik nog zo'n stoel heb met werkende veercilinder... een donorstoel dus.

Tis wel dezelfde maar die werkt wel 100% alleen is dat niet zo'n mooie en fijne.

 

Ik veronderstel dat de veercilinder wel gewoon van de stoel afgehaald kan worden maar dat je de veercilinder zelf beter niet uit elkaar haalt.

Waar zit ie precies, zit die vast aan de voet en dient hij tevens als as?

 

En bedankt voor je reactie.

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

De veercilinder kun je gewoon als komplete unit  van de stoel afhalen ,zit meestal aan de voet vast,en dient tevens als as.

Mietde heeft het over een kantelstoel , ik denk dat jij praat over een in hoogte verstelbare stoel .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...