Ga naar inhoud


firma's bedrijven, bepalen hoe wij onze toestellen moeten gebruiken.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

ik heb er al een paar keer over mijn gal uitgespuugd.

Ik heb er meer en meer de sch*t in, dat fabrikanten alsmaar meer en meer gaan bepalen, hoe wij onze apparatuur moeten gebruiken. :mad:

Eergisteren avond, was ik bij iemand met een tablet. die was al een tijdje niet meer aangesloten aan het net, waardoor er 14 update's van apps waren. ik dacht geen probleem, ik laat ze allemaal binnenkomen en updaten, en leg die tablet even aan de kant.

Zo doe ik dat ook met mijn tablet. we deden intussen iets anders.

Na een uurtje dacht ik, die zal nu wel al gereed zijn. Helaas, die had amper iets gedaan, omdat firmware bouwers en fabrikanten, een update hebben gedaan naar die tablet, als je die een 5 minuten onaan gemoeid laat, de wifi uitvalt. dus was er van de 14 update's nog geen één geupdated. :mad:

Een zoektocht, om die functie op één of andere manier uit te schakelen, was er helaas niet te vinden.

Gisteren was ik bij iemand anders die een samsung 5s smartphone had, en die persoon kloeg ook, dat het wifi signaal uitvalt, als die enige tijd op zijn tafel ligt, waardoor vele apps onbruikbaar zijn geworden. :angry: .

Het is dan misschien allemaal wel mogelijk, dat Europese fabrikanten door Europa gedwongen worden die functie in te voeren, maar dan vind ik ook, dat de optie moet blijven, dat de klant, deze moet kunnen uitschakelen.

Er zou een wettelijke regeling moeten zijn, dat als er een update gebeurd, en je gaat daar niet mee akkoord, dat ze verplicht worden, om deze aankoop terug te nemen, en je geld terug te geven.

Want je "koopt" een bepaald toestel om functie's te gebruiken, maar na een vroeg of late firmware update, wordt je toestel dan enorm beperkt, en kan je deze niet meer gaan gebruiken, waarvoor je deze hebt gekocht.

Ik vindt het dermate driest, dat je als eerlijke koper, op de laatste plaats wordt geplaatst, en volledig wordt overgeleverd aan de wil van de fabrikant, en dat is niet enkel bij multimedia zo, maar ook bij tv, satelliet of kabel ontvangst.

Van gehuurde toestellen, kan ik nog inkomen, maar bij eigendommen, heb ik wel problemen mee! :mad:

Als dit fenomeen zich verder zet, dan weiger ik gewoon nog dergelijk materiaal te kopen, en als ze dan klagen waarom ben je niet meer bereikbaar, of waarom kijk je geen tv meer, dan zal ik zeggen, dat je als eerlijke koper door de fabrikant geterroriseerd wordt, en dat ja als eerlijke koper vroeg of laat bedot wordt, door functie's die in het begin wel werkten, je gewoon wordt afgenomen!  :mad:

We gaan dan nog niet uitbreiden van klachten die ik lees van mensen, die een programma op tv zien, en plots het programma wordt onderbroken, omdat er een firmware update is. Dan kan je het programma wel vergeten.

Ze mogen ons pesten die fabrikanten, maar ik zal dit niet verder verdragen en gewoon al die zaken naar de verdoemenis sturen, totdat er hier een duidelijke Europese bescherming komt voor de consument.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak je ook nog wel eens leuke dingen mee ?

  • Like 1

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak je ook nog wel eens leuke dingen mee ?

Nee, want door een update van micro$oft, heb ik dan ook al geen geluid meer op mijn laptop, en kan ik alles die met geluid te maken heeft, ook al niet meer gebruiken. als je dan kijkt naar systeem, zie je geen fouten, en zie je wel een groen balkje omhoog en omlaag gaan, wat mij denkt, dat er wel geluid geproduceerd wordt, maar niet via de spaekers komt. de 2 audio uitgangen, één via de laptop zelf, en één via het dockingstation, werkt ook niet. Ik heb de geluidsdrivers opnieuw geinstaleerd, maar helaas, het blijft ijzig stil, bij mijn ibm lenovo thinkpad r61i met windows 8.0.

Het enige voordeel van die euvel, zijn de buren, die niet gaan klagen, van het geluid van mijn laptop. (Of het zou van de ventilator moeten zijn  :lol: .)

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De rest van de wereld is al een tijdje onderweg met win 8.1

Uit mijn computer komt wel geluid., maar ik gebruik win 8.1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De rest van de wereld is al een tijdje onderweg met win 8.1

Uit mijn computer komt wel geluid., maar ik gebruik win 8.1

Ja, de rest van de wereld draait misschien win 8.1 (wat ik betwijfel, want een 2 jaar geleden draaiden bepaalde pc's in klinieken nog op windows98).

Maar die hebben geluk, dat ze kunnen werken en geld genoeg hebben om dit te kopen.

Gaan (legale?) constructie's gaan opzetten om belastingontduiking te doen, waarmee ze dan die zaken kunnen kopen.

Maar als je het ongeluk hebt om op de wereld te komen als minder valide, en dus niet kan werken en moet leven met 700€ /maand,dan kan men dit niet permitteren, om telkens te vernieuwen, maar verwachten ze toch, dat je alles hebt en mee kan, met de rest, of je zit gewoon te verkrotten thuis, omdat je niet zoiets hebt, zoals de groep in de maatschappij.

sorry, dat ik hier off topic ging, maar het is ver van leuk, dat het gebruik van apparatuur gewoonweg bepaalt wordt door de fabrikant  :mad:

Ik had hier een stukje hardware die perfect werkte. ik had dat ergens gelegd, en zeker dat er niemand aan kon, en is dus 6 maand ongewijzigd gebleven. Dit kan zelfs niet worden aangesloten worden aan het net. Toen ik het voordat het 6 maanden in de kast lag, werkte perfect. Na 6 maanden te willen gebruiken, gewoonweg een foutmelding dat de software vervallen was. Kon de software gaan vernieuwen, voordat ik deze kon gebruiken. Dus kon het zijn, dat ze dan ook heel wat gingen beperken, maar gelukkig niet.

Maar is dit ,nu de hedendaagse tijd om een vervaldatum te zetten in software, om extra geld uit onze zakken te halen? Ik kon het met mijn kennis en hardware zelf doen, maar menige, kunnen dit niet, wat weer veel geld ging kosten.

Ze willen frigo's diepvriezers,kookplaaten ovens, microgolfoven enz enz ook verbinden met internet, maar nu weet ik, dat deze nooit of te nimmer bij mij binnen komen, ze hebben me al genoeg "gepest" met hun update's. Desnoods ga ik terug naar de middeleeuwen, en maak ik een kampvuur om mijn eten te bereiden.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Jij klaagt over geen geluid bij win 8.0, upgraden naar 8.1 is gratis.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

'T valt allemaal niet mee... Kan me niet direct vinden in al die malheur.. Mijn tablet heeft ook WiFi spaarstand i.c.m. Mijn FritzBox 7360 die óók WiFi spaarstand heeft. De bijbehorende fritzFon MT-F telefoon heeft óók WiFi spaarstand. Gaan ook allemaal in de spaar of eco-stand. Zodra het nodig is gaan ze weer aan.. Zonder morren of uitval.. Mijn laptops (ook niet al te nieuw meer) gaan gewoon aan. Updaten het eerste uur ook soms een x-aantal updates. Ook geen last. De spaarstand of ecomode hóórt ook alleen aan te gaan als de boel een bepaalde tijd geen activiteit meer vertoond. Bij activiteit horen ze dus níet uit te gaan! Denk dat je dus met een instellingsprobleem zit..

Andere optie is dat je WiFi bereik zo erg schommeld in kwaliteit dat de verbinding eruit klapt. Dit stopt onherroepelijk de downloads. Erger nog als je in een gebied zit met laag WiFi signaal en veel andere WiFi punten in de directe nabijheid. Die gaan elkaar storen. Ene keer is de één sterker dan weer de ander. Als je WiFi gaat zoeken springt hij steeds naar een ander Access Point. Als die dan ook nog eens aangesloten zijn op verschillende aanbieders dan zijn de rapen helemaal gaar...

 

Kies in dat geval je eigen WiFi verbinding. Zet de roaming uit, en als je software dat heeft ook de achtergrondscan uitschakelen. Niet laten verbinden met een WiFi netwerk dan je eigen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon automatische update uit zetten zou ik zeggen en pas aan zetten als je dat zelf wilt.

Voor de rest zijn er van die handige apparaatjes waar je 's nachts je kinetic horloge in op kunt bergen en die zorgt er voor dat de volgende morgen je horloge weer helemaal is opgedraaid is.

Even wat hutseklussen en je telefoon of tablet kun je zo ook laten bewegen alsof er nog activiteit is en je probleem is opgelost.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dacht wel aan zoiets, om met bepaalde zaken, die eco mode uit te schakelen, maar zo'n zaken bespreken ligt hier nogal gevoelig.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, wat ben je met een tablet/smartphone met 10.000 uren standby tijd, als je het toestel niet kan gebruiken waarvoor je het o.a. hebt gekocht. Ik vind (en moet nu zeggen helaas) nuttig, dat ik op mijn iphone, ook mijn vaste lijnen kon beantwoorden. Voor mijn weinige skype contacten, gebruikte ik dat ook, omdat een desktop meer energie vreet.

Maar omdat apple beslist een eco mode in hun firmware te steken, kan ik dat wel vergeten. :mad:

Nu moet mijn desktop met monitor (met beeldbuis) aanstaan, wat mij denkt veel meer te verbruiken, dan een iphone, die geen eco mode geeft.

En met de mogelijke energie tekorten deze winter, is het nuttig om op piek momenten, de taken van een energie verslindende desktop te laten overnemen door bvb een iphone. Maar apple, samsung en anderen, hebben daar blijkbaar een andere kijk over.

Maar ik vind dat zij daarmee een inbreuk plegen op het gebruik van toestellen. Want je koopt iets met dergelijke toepassingsmogelijkheden, en plots bepaald de fabrikant het toestel anders te laten werken, en als eerlijke koper, moet je dit maar aanvaarden of je toestel weg smijten.

En dan maar klagen en processen omdat hun firmware bewerkt wordt, maar in feite zoeken ze het zelf.

Maar aan de mensen die klagen dat ik niet bereikbaar ben, verwijs ik hen de klacht niet naar mij, maar naar de fabrikant te sturen. Want ik wil wel bereikbaar zijn, maar de fabrikant verhinderd dit door ongevraagde aanpassingen aan firmware naar mijn toestel te sturen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

tjonge wat een drama zeg. In elke tablet die ik tot nog toe in mijn handen heb gehad kan je instellen of de wifi uit moet als het scherm uit gaat wegens geen activiteit. Als je veel updates wilt installeren dan zet je dat even uit en leg je het ding weg. Of je vertelt tegen die eigenaar dat als hij thuis is en het ding aan de lader hangt hij de updates er even doordrukt. Als het ding aan de adapter hangt heb je kans dat de default instelling zal zijn dat hij de wifi niet uitzet bij een gedimd scherm omdat hij aan de kabel hangt.

 

Je maakt er wel een heel drama van dat fabrikanten basis instellingen zetten. Maar als gebruiker kan je voor zover ik weet die zo wijzigen als je dat wilt (en weet waar ze zitten).

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

tjonge wat een drama zeg. In elke tablet die ik tot nog toe in mijn handen heb gehad kan je instellen of de wifi uit moet als het scherm uit gaat wegens geen activiteit. Als je veel updates wilt installeren dan zet je dat even uit en leg je het ding weg. Of je vertelt tegen die eigenaar dat als hij thuis is en het ding aan de lader hangt hij de updates er even doordrukt. Als het ding aan de adapter hangt heb je kans dat de default instelling zal zijn dat hij de wifi niet uitzet bij een gedimd scherm omdat hij aan de kabel hangt.

 

Je maakt er wel een heel drama van dat fabrikanten basis instellingen zetten. Maar als gebruiker kan je voor zover ik weet die zo wijzigen als je dat wilt (en weet waar ze zitten).

 

Hij beweert dat dit dus niet kan... dat het vaste instellingen zijn.

 

Het lijkt mij ook sterk, maar goed - waarom zou hij het anders zeggen.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...