Ga naar inhoud


chili con carne <> pepers en vlees


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Bedankt Leo,

 

Ik eet het hier regelmatig, inderdaad gegrild of heel even kort wokken. Ik heb het in Nederland wel eens gevraagd maar wisten niet wat ik bedoelde. Nu weet ik in ieder geval de naam. Kost hier in Spanje met "velletje" 8 euro per kilo, wel even het velletje stropen eerst eraf stropen voordat je grilled of wokt.

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dit is mijn recept voor Cili con Carne, gebaseerd op o.a. het recept van CHEFJIMMY op allrecipes en het Margriet kookboek.
Het is in de loop der jaren een aantal malen aangepast gebaseerd op mijn ervaringen en tips die ik kreeg tijdens mijn bezoeken aan El Paso (Tex Mex), Ciudad Juarez en Distritto Federal (Mexico Stad).
De Texanen en Mexicanen stonden er altijd op dat alleen de "judias pintas - pinto beans" de juiste bonen zijn voor de Chili con Carne, en dat je gedroogde bonen moet gebruiken.
Het gerecht wordt op deze manier vrij pikant; hou je daar niet van gebruik dan minder chilipoeder en pepertjes
Als ik het maak verdubbel ik de ingrediënten en wat over is wordt ingevroren.

Chili con Carne.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit lijkt mij wel een echt lekkere Chili con Carne met al die pepertjes en Tabasco.

Want bij een echte Chili con Carne komen de vlammen uit je togus vandaan.

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Leo "onze huis slager"

 

Even tussen door, kan je dit vlees ook in Nederland krijgen ?  Ik heb er wel naar gezocht maar het wordt waarschijnlijk anders gesneden.

 

Skirt-stake oftewel in Spaans: Entraña

 

google anders even op afbeeldingen dan zie je wat ik bedoel.

 

 

Op de afbeelding kan je zien waar het vandaan komt

Nummer 8 is de Rok waar de rokbiefstuk vandaan kom.

Nummer 9 die er aan vast zit noemen we de vinkenlap dat is een onderdeel van de vang en daar komt o.a. de Tartaar vandaan.

Tussen de rok en de vang word het rund in tweeën gesneden en noemen we het ene de voorvoet en de andere de achtervoet.

De rokbiefstuk komt dus uit de voorvoet en word ook vaak door joden gegeten omdat de achtervoet niet koosjer is

In de voorvoet zit nog een stukje vlees wat op biefstuk lijkt en dat is de schouderhaas en die noemt men ook wel Jodenhaas

post-33765-0-23087700-1424821537.jpg

aangepast door leo1949

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...