Ga naar inhoud


HIER ZIJN WE NIET BLIJ MEE BIJ ZIGGO


johan1964

Aanbevolen berichten

Nieuwe klanten bij Ziggo krijgen te maken met een gewijzigde abonnementstructuur waar bij aanvullende tv-abonnementen een bruikleenontvanger wordt geleverd.

 

De voormalige UPC-abonnementsstructuur is hierbij de basis. Voor huidige klanten verandert er niets tot het moment dat men het abonnement zelf wijzigt. Zo kunnen bestaande Ziggo-klanten extra smartcards zonder meerkosten blijven gebruiken. Het maximale aantal decoders/smartcards gaat bij Ziggo terug naar vier. Heeft men nu vijf smartcards in gebruik, dan kan men deze blijven gebruiken. Het digitale instappakket bij Ziggo draagt de naam Kabel TV en kost €18,70 per maand. Hierbij wordt een digitaal aanbod van dertig tv-zenders geleverd, waarvan drie in HD-kwaliteit, een analoog zenderaanbod van 25 zenders en veertig radiozenders. Tevens kan men de in dit abonnement aangeboden zenders via de mobiele streamingdienst Horizon GO bekijken.

Aanvullende tv-abonnementen met bruikleenapparatuur

 

Het aanvullende tv-abonnement Play Start kost €24,95 en wordt met een digitale kabeldecoder van Humax geleverd. Het abonnement bestaat naast Horizon GO en analoge tv uit een zenderaanbod van zestig tv-zenders waarvan 27 in HD-kwaliteit. Daarbij wordt tevens de uitgesteld kijken-dienst TV Gemist geleverd. Bij het €34,95 per maand kostende Play Max wordt in plaats van een Humax decoder de Horizon mediabox geleverd. Hierdoor zijn in dit abonnement de diensten Replay TV en MyPrime inbegrepen. De abonnementen Play Start en Play Max kunnen tegen meerkosten van €9,95 per maand met het Royaal-zenderabonnement worden uitgebreid. Hierbij worden 115 tv-zenders waarvan 38 in HD-kwaliteit geleverd. De kosten van een Horizon Extra Mediabox zijn vijf euro per maand. Het bruikleengebruik van een Humax kabeldecoder kost vier euro per maand. Voor een extra CI+ module dient twee euro per maand betaald te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

En dit had ik dus in februari al voorspeld! De overgang naar de gesloten UPC hardware wordt zeer versneld doorgevoerd! In no time is de Irdeto kaart waardeloos en moet je aan de gekoppelde Nagra kaarten van UPC en hun hardware..... Volgens Ziggo veranderd er vooralsnog niets met de oude abonnementen, maar geloof me: Ze zullen de nieuwe abo's gaan pushen met 'mooie deals', 'x maanden gratis' en als je er eenmaal bent ingestonken ben je de Sjaak...

Link naar reactie
Delen op andere sites

sinds vorig jaar heel wat mensen overstapten naar all in one van ziggo met de welkomstacties van een half jaar gereduceerde prijs waren velen erg blij met het prijskwaliteit aanbod.

De abonnement verkoop is duidelijk gestegen in 2014.

Dat zal wel sterk gaan afnemen in 2015.

 

Uit welkomstacties wordt al snel een wegwees actie.

Of UPC of Ziggo de broek aan heeft in het huwelijk zal blijken.

 

:grin:

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jako87, juist ouderen zullen er geen moeite mee hebben, zijn meerdere kastjes juist al vele jaren gewend.

Van een TV ontvanger met slechts 1 kanalenkiezer naar een toestel met een tweede kanalenkiezer er los naast via de Amstrad ontvanger en RTL decoder, filmnet kastje en ga zo maar door tot nu de TV met ingebouwde C,T en S ontvanger, zij hebben het allemaal mee gemaakt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

zij hebben het allemaal mee gemaakt.

en vergeten :grin:

 

het is niet lastig of ingewikkeld, het is enkel niet praktisch; dat is het: het lijkt onpraktisch

 

maar laat ik eerlijk zijn, ik vind het extra sigarendoosje grote receivertje met 3 aansluitingen extreem simpel en makkelijk te gebruiken

en ik heb er sinds een jaar geen enkel omkijken naar (ook niet die zenderlijsten ~ allemaal automatisch)

mijn opnames blokkeren mijn thuisnetwerk niet eens, staat allemaal in de kpn cloud :cool:

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben al bij 10 tallen ouderen geweest die het geluid van de TV op 100% hadden staan en het geluid van het kastje vrijwel uit en dan klagen dat het geluid zo slecht is. Ze snappen echt niet hoe dat werkt en pakken ook vaak de verkeerde ab . Daarnaast lukt het ze niet om te schakelen tussen verschillende bronnen, dus een dvd speler etc. wordt niet meer gebruikt. Te lastig om dan weer TV terug te kunnen krijgen en die willen ze niet kwijt.

 

Wie denkt dat ouderen daar goed mee om kunnen gaan denkt vermoedelijk bij ouderen aan 45+ 'ers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ouderen nog het best overweg kunnen met tv met module. Hopelijk blijft die, en a la Ziggo. Geen huurmodule met woekertarief a la UPC. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in België ook extra kastje, en mijn oudere tante 81 jaar, kan daar overweg mee.

Ze gebruikt echter nooit interactieve diensten, en nooit de tv gids. Daar gebruikt ze zoals vroeger de krant voor.

Ze heeft op een blaadje haar favoriete zenders staan. 

Dus niet iedere oudere, heeft problemen met een "extra" kastje.

Enkel spijtig, dat een tv die gecertificeerd is voor die provider, zoveel meer kost.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, hier was ik ook bang voor en was te verwachten. Ziggo is overgenomen door Liberty Global en zal dus hun verdienmodel door de strot duwen.
Wat tevens te zeggen van de gigantische prijzen die ze nu durven te vragen?

Even een voorbeeld ter vergelijking, beiden internet van 120/12 Mb/s en maximale TV pakket (excl. Premium pakketten):
Bij het oude Ziggo:
TV + Internet Z2 + TV Plus: €53,45 (Eerste 6 maanden €22,50 korting)
Eerste jaar dus €506,40

Nu bij het huidige Ziggo:
Connect Compleet + Play Max: €69,50 (Eerste 3 maanden €29,55 korting)
Eerste jaar dus €745,35

 

Hatseflats, je betaald dus bijna €20 per maand in het eerste jaar (daarna €16 per maand) voor een box waarvan in mijn ogen alleen Replay TV (is hetzelfde als begin Gemist) een handige functie is.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dit had ik dus in februari al voorspeld! De overgang naar de gesloten UPC hardware wordt zeer versneld doorgevoerd! In no time is de Irdeto kaart waardeloos en moet je aan de gekoppelde Nagra kaarten van UPC en hun hardware..... Volgens Ziggo veranderd er vooralsnog niets met de oude abonnementen, maar geloof me: Ze zullen de nieuwe abo's gaan pushen met 'mooie deals', 'x maanden gratis' en als je er eenmaal bent ingestonken ben je de Sjaak...

Klopt, gister gebeld door 'UPC'  :grin: . Of ik een aanvullend abo wil op mijn huidige Ziggo abo, uiteraard met gratizzz korting!

Heb gezegd dat ze dat 'aanvullende gratis abo' maar lekker in hun donkere UPC gaatje moesten stoppen.  :sick:

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is nu toch nog peanuts, niet zeuren dus ;)

 

Wat is de referentie voor liberty global? kijk dan naar een grote us kabelaar zoals comcast, andere koek he :D

 

http://www.comcast.com/Corporate/Learn/Bundles/bundles.html

 

Ja dus?

Willen we die kant op in Nederland?

We hadden een mooi systeem waar het kabelnet een nutsvoorziening was, maar uit geldbejag hebben bijna alle gemeenten de netwerken verkocht.

Enkele stichtingen in Nederland daargelaten, ik ken ze niet maar ik kan me voorstellen dat daar de kijker (en niet geld) wel voorop staat.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Gisteren met mijn broer een nieuwe TV gekocht omdat die van hem defect was en zij dat hij een commonn interface erbij nodig had zodat hij die trage sd philips box ook buiten kon gooien, is er niet een meer leverbaar. Krijgen op de vraag hoe we dit op kunnen lossen het antwoord dat we die vanaf heden bij Ziggo moeten gaan huren :eek: De smartkaarten moeten vanaf heden bij Ziggo direct worden besteld. Zelfs losse kabel ontvangers gaan er uit.

Dit is toch wel iets waar ik niet vrolijk van wordt, en ze gaven daar ook aan dat ze niet weten of die dingen nog ooit door bruingoed winkels stand alone verkocht gaan worden wanneer ze hun voorraad hebben verkocht. :cry:

Dit zou toch wel de tv wereld voor de oude ziggo gebruikers aardig kunnen veranderen in de toekomst. Geen vrijekeuze meer en weer meer per maand moeten gaan betalen.

Hebben ze een nu al een UPC virus opgelopen of de top van Canaal Digitaal in hun management opgenomen................................ :mad:

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...