Ga naar inhoud


Sparql gebruikers ervaringen gevraagd


wiz

Aanbevolen berichten

 

 

nu komend op het TV product.

- Beeldkwaliteit is super, vele malen scherper dan KPN, UPC/ZIGGO, CDS. 

- gebruikersvriendelijkheid.. dramatisch. De Box zelf is inmiddels redelijk bugvrij en ook the IP streams hebben ze onder controle, maar ik wordt nog steeds helemaal gestoord van de afstandsbediening.

 

 

 

 

Vind dat erg knap aangezien de kabelboeren de zenders ook 1:1 doorsluisen(npo1/2/3hd/rtl4578hd/sbs/veronica/ etc)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is voor mij in iedergeval nieuws. als ik afga op de opmerkingen in verschillende fora dan bespeur ik nog steeds dat men de HD zenders niet op de volle bandbreedte doorgeeft.

Mijn referentie is het ziggo pakket bij mijn ouders en daar vond ik de kwaliteit van de zender toch ondergeschikt dan hetgeen ik ontvang.

Echter dat is mijn mening en niet onderbouwd met bitrate getallen. ;-)

 

In zijn algemeenheid denk ik zelf dat KPN onderaan staat qua kwaliteit, Satelliet en Kabel vergelijkbaar en wat mij betreft sparql op 1.

vu+ zero, Oscam, Wavefrontier T55, (23,19,13)

Alles in een van Tweak, 1gbs internet, VoIP via siemens N300A, 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
  • Moderator

Even een beschaafde topic kick. Ik heb Canal Digitaal opgezegd en sparql aangevraagd. Ik ga het ervaren...

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

precies, en Dronten is onlangs ook aangesloten. Ze gaan hard! Nu nog Slagharen en dan kan jij ook los Theparasol :)

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zo, net even snel de sparlq box aangesloten. Even updaten, instellen, registratie gegevens invullen en voila. Nog even beeld op 1080p zetten en kijken maar. Wat me meteen opvalt, en mijn vrouw ook is hoe snoeistrak de hd kanalen zijn. Ik had eigenlijk veel eerder moeten overstappen is mijn eerste gevoel.

Zappen gaat een fractie langzamer dan de duo2 maar het beeld is echt veel strakker. Als het allemaal zo blijft draaien ben ik zeer tevreden :)

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • Moderator

Had ik in het begin nog wel eens een hikje in het beeld, sinds de laatste update is dat ook opgelost. Nu nog fatsoenlijk opnames kunnen plannen en hbbtv op die settop box en dan wordt het echt wat :)

Oh ja, en een deftige web interface om in epg opnames te kunnen plannen, en een netflix app zou ook welkom zijn :)

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

er is (nog) geen webinterface. Je kan naar een rest api connecten, maar dat kan je eigenlijk geen webinterface noemen. De epg ziet er prima uit, het lijkt het meest op cooltvguide. Alleen dingen zoals series opnemen, of auto timer functie zitten er nog niet in. Dus als je favoriete programma elke dag erop is en je wilt het opnemen moet je dus elke week 5 of 7 opnames in plannen. Het komt eraan, men heeft eerst de stabiliteit van het tv platform willen fixen, en dat is nu klaar, dus hopelijk wordt er nu ontwikkeld aan de apps (de windows app ontbreekt nog) en in de android apps kan je geen opnames kijken, en aan de settop box voor wat betreft het bedieningsgemak.

 

De vu+ boxen worden nu gebruikt voor de fta kanalen en er staat ook een lijstje met unencrypted streams in.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, net even snel de sparlq box aangesloten. Even updaten, instellen, registratie gegevens invullen en voila. Nog even beeld op 1080p zetten en kijken maar. Wat me meteen opvalt, en mijn vrouw ook is hoe snoeistrak de hd kanalen zijn. Ik had eigenlijk veel eerder moeten overstappen is mijn eerste gevoel.

Zappen gaat een fractie langzamer dan de duo2 maar het beeld is echt veel strakker. Als het allemaal zo blijft draaien ben ik zeer tevreden :)

 

Ik verbaas me nog steeds met enige regelmaat over het strakke beeld. Iedereen die op visite komt valt het op. :-)

Sinds de Software update van januari is er behoorlijk veel verbeterd, veel minder stotteringen. Maar het blijft nog steeds behelpen.

 

- Opname functionaliteit werkt nog steeds niet goed (veel opgenomen content is met enige willekeur, niet af te spelen)

- De Afstandsbediening en de box hebben regelmatig ruzie (ongevoelig ontvanger, AB die te nauwe beam heeft)

- De onscreen UI voelt voor mij nog steeds erg traag (en kan mooier)

 

al met al ben ik een tevreden gebruiker (van het eerste uur)

vu+ zero, Oscam, Wavefrontier T55, (23,19,13)

Alles in een van Tweak, 1gbs internet, VoIP via siemens N300A, 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik ben het met je eens, het beeld is echt super. Alleen die opname functionaliteit blijft een drama. Ik heb gisteren een ticket geopend @ tweak voor het niet kunnen terugkijken van opnames omdat ik dacht dat ik de enige was. Uiteindelijk na een reboot van de settop box de stekker eruit gerukt en weer opnieuw in gedaan en toen kon ik wel opnames terug kijken.

 

Afstandsbediening is inderdaad niet de gevoeligste. En de meest gebruikte buttons zitten op een erg onlogische plek op de afstandsbediening. Nu went natuurlijk alles, maar ergonomisch is het niet. En wat lastig is, de settop box koppelt niet terug als er vanaf de afstandsbediening iets naartoe wordt gestuurd. Da's echt niet meer van deze tijd...

 

Haperingen in het beeld had ik voor de update ook niet heel vaak, en als ik ze had was het aan het begin als je zapt naar een kanaal, denk dat dat komt doordat ik niet de standaard router gebruik, ik heb mijn asus rt-n66u met wat scriptjes zover gekregen dat ook iptv het nu doet. Met die zyxel haalde ik een download van 300 mpbs en upload van ongeveer 100 mbps, de asus doet 940 mbps beide kanten op, en de wifi is een stuk beter dan de zyxel.

 

Zyxel staat in zijn doos in de meterkast voor als het een keer nodig is.

 

Hopelijk wordt er ook nog iets gedaan aan series opnemen en dingen als autotimer, en ik zou graag een webinterface willen waarin ik opnames kan plannen zoals ik dat met mijn vu box gewend ben. En met de sparql app zou ik ook graag opnames willen kunnen plannen en terug zien. Wel leuk dat ze er reclame mee maken, maar het is allemaal wel heel erg basic.

 

Toch ga ik niet terug naar Canal Digitaal. :)

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...