Ga naar inhoud


golden picons op extra lcd scherm


kwayboy

Aanbevolen berichten

hallo beste mensen

 

hoe krijg ik de golden picons op mijn extra lcd scherm op de ontvanger.

 

ik heb wel de golden picons op mijn flash drive staan en zie ze wel in de programma lijst staan.

op mijn lcd scherm krijg ik de gewone picons te zien, die lelijk zijn en zelfs kleiner dan het schermpje zelf.

 

en het zou ook mogelijk zijn om op het lcd scherm beeld van een ander tv station te krijgen,

 

ik hoop dat ik er aan uit geraak.

 

mvg Kwayboy

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


ok

ik gebruik openpli en in de settings moest ik nog wat instellen, ik wist niet dat ik in LCD4Linux even op de groene knop moest drukken, en daar kreeg ik nog een extra menu te voorschijn.

alvast bedankt voor de reacties, maar het is inderdaad nu opgelost

 

nu heb ik inderdaad de golden picons op mijn lcd scherm.

 

maar is het nu ook mogelijk om daar op het LCD scherm ook live beelden van een andere zender te volgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar is het nu ook mogelijk om daar op het LCD scherm ook live beelden van een andere zender te volgen?

 

Nee, waarmee mij ook meteen de meerwaarde van dat LCD schemrpje ontgaat bij de VU+ ontwerpers. Ik had dit bij de aanschaf namelijk ook verwacht, als een soort PIP maar dan buiten je scherm, leek me handig als je wacht tot een tv programma begint of als je allergisch voor reclameonderbrekingen bent.

Ik heb in het begin die picons ook ingesteld, maar naar elke nieuwe update opnieuw instellen is me te veel geworden, dus laat ik het nu achterwege (wel zo rustig, want de meeste logo's schreeuwen me te veel)

Nu krijg ik zo nu en dan het weer van mijn woonplaats te zien. Handig als je de hele dag binnen tv kijkt :cool:

aangepast door Giant2000

Life is bitter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik heb volgens mij wel eens tv beeld gehad op dat schermpje. Dat was dan niet live maar beeldjes die gerefreshed werden. Maar wat Clemens al zegt, op normale afstand zie je daar geen moer van. Dan kan je beter split screen zappen middels de pip functie, dat werkt een stuk beter. Functie zit in lcd4linux en heet stuttertv. Dus als je het eens wilt ervaren, probeer het uit.

 

Het zal nog wel even duren voordat ik een 4k ontvanger ga aanschaffen. Eerst maar eens afwachten of de rest van de kanalen eens deftig in 2k resolutie zullen worden uitgezonden, en belangrijker nog of je dan nog vrije hardware keuze hebt tegen de tijd dat we er wat mee kunnen...

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wilde gewoon op het lcd scherm een live beeld hebben om te zien wanneer er een programma startte op direct te kunnen opnemen.

 

dus niet om idd rechtstreeks op dit schermpje te kijken.

 

ik ga dat splitscreen zekerst eens uitproberen

ik heb ondertussen al een heel pak instellingen bij gevonden; en was tot verbazing wat je daar allemaal kan instellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom zou je op dat schermpje willen kijken als er standaard pip in de image zit.Kan je gewoon omschakelen tussen de pip en rechtstreekse zender

PS: de LCD4 kan je ook configureren via webif : gewoon http:// ipadresbox/LCD4config ingeven

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ja, hoe was het ook al weer?

mamba0815 ontwikkelde dat licd4linux voor externe displays voor er dergelijke apparaten waren met ingebouwd display

 

dus ge kunt zekers te weten, het TV beeld er live op projecteren...

 

of dat zinvol is die vraag is iets heel anders.

 

en op 2,5 a 3 meter afstand kun je weldegelijk zien of het journaal op het andere kanaal afgelopen is

 

daar wijzigt met 4k ook niets aan beste clemens

 

my two cents

 

voor die denken dat resolutie en kijkafstand nog relevant zijn ten opzichte van de Schermafmeting moesten maar eens terug bladeren in de "timemachine" van sat4all

aangepast door Tonskidutch

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...