Ga naar inhoud


Mezzo HD en Motors TV HD nieuw bij CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

Op positie 52 inderdaad Mezzo Live HD, maar ook de mededeling gecodeerde zender op mijn Rebox 8500.

Ik zie wel de epg verschijnen, ontvangst is er dus wel op deze transponder van deze zender.

Een (witte) CI mdule in mijn Rebox is geen optie, of kan je dan toch een zender kijken en een gedecodeerd opnemen?

 

Wederom is een abonnee van het eerste uur het slachtoffer van beveiligingsmaatregelen die we te danken hebben aan het wlan sharen en iedere afnemer van CS servers.

 

Zij kijken goedkoop en wij mogen naast onze maandelijkse afdracht aan Canaldigitaal geld uitgeven om beeld te behouden.

En het argument, dan moet je maar CD goedgekeurde spullen kopen gaat bij bijvoorbeeld sprietje niet op die 4 Canaldigitaal CI modulen met de wereldbol mag gaan vervangen.

Juist die groten hebben er geen last van. Enkel de abonneehouder, en mogelijks iemand, die in een kamertje een kaartje deelt naar de woonkamer intern.

De actie's die de pay tv aanbieders doen, zijn enkel de eerlijke abonneehouder de dupe ervan  :( .

Sinds dag 1, dat ik sat tv kijk, waren er al zwarte oplossingen, en die zullen volgens mij blijven bestaan, omdat die groten de macht hebben om het één of ander te doen, en misschien hebben ze wel hier of daar een spion bij één of meerderen, die deze coderingen maken. Wie zal het zeggen? Niemand, want het mag hier niet.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


hoe zou dat wettelijk geregeld zijn, je kan toch niet van de ene dag op de andere een groot deel van je klanten op zwart zetten voor mezzo en motors tv.

Daar moet toch een overgangsfase voorzien zijn of mogelijkheid tot opzeggen

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Daar waarschuwt Canaldigitaal al jaren zijn klanten voor.

 

Alleen met CD gecertificeerde ontvangers is ontvangst gegarandeerd.

Voor mensen met een CD wereldbol CI is er een regeling wanneer je deze 2 zenders niet meer kunt ontvangen.

 

CD gaat alle andere providers achterna, die alleen nog maar te ontvangen zijn met dichtgetimmerde "gecertifieerde" ontvangers.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dit een spijtige evolutie.  Maar ik denk ook dat CDS (en TVV) niet geïnterresseerd in deze mening. 

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen met CD gecertificeerde ontvangers is ontvangst gegarandeerd.

Voor mensen met een CD wereldbol CI is er een regeling wanneer je deze 2 zenders niet meer kunt ontvangen.

Welke regeling is dat dan en waar kan ik die vinden?

of moet ik daarvoor een te betalen 0900 nummer bellen?

 

En heeft tvv voor hun basic+ abonnementhouders dan ook zo'n regeling?

 

Zo niet, dan lijkt mij dat een reden om met onmiddellijke ingang ook een lopend abonnement op te zeggen.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Deze 2 zenders worden overgenomen van Canalsat.

Die is het sharen ondertussen zo zat dat ze alles op slot hebben gegooid.

Canaldigitaal kan deze zenders alleen van hun overnemen met dit hoge beveiligingsniveau.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste  Kabeltje87, Willy

 

Is dit nu het juiste forum om technische kwesties op te lossen.?

Dacht het niet, hier plaatsen we nieuws berichten en leveren daar commentaar op.

Ik zou de heren dan ook willen verzoeken om on topic te blijven.

Kabeltje87 schreef op 03 Jul 2015 - 13:22:

En zo zijn we weer de mond gesnoerd.  Dank U

Willy

 

 

Je wordt door ons niet de mond gesnoerd.

Je kan je vraag stellen in het Oscam forum, daar hoort je vraag thuis om eventueel tot een oplossing te komen.

Zolang het niet over zwartkijken gaat maar om een oplossing om met je kaart te kijken is elke vraag en antwoord toegestaan.

 

De regels staan je vragen niet in de weg, je stelt je vraag alleen op de verkeerde plaats.

Zie www.sat4all.com/regels

 

En met betrekking tot jouw vraag staat er te lezen.

 

 

Het doel van dit board is een verzamelpunt te zijn voor satelliet en elektronica hobbyisten die middels dit board over hun hobby kunnen discussiëren. Een gezonde discussie over alle aspecten van satelliet ontvangst is dus zonder meer mogelijk en wordt zelfs aangemoedigd. Ons doel is echter niet om mensen middelen of informatie te verschaffen waarmee men gratis naar betaal TV programma's van welke betaal TV aanbieder dan ook kan kijken. Ieder lid draagt hierbij zelf de verantwoordelijkheid dergelijke informatie niet middels dit board te verstrekken.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK.

Is ondertussen gebeurd.

 

Heb misschien iets teveel stoom af gelaten.  Alleen vind men daar dit "illegaal" is.

Nochtans staat hier letterlijk:

 

Ons doel is echter niet om mensen middelen of informatie te verschaffen waarmee men gratis naar betaal TV programma's van welke betaal TV aanbieder dan ook kan kijken.

 

 

ik betaal voor deze zenders.  En ik wou gewoon weten hoe dat kan.  En hierbij wil ik het houden en de discussie sluiten.  Mag dat.

 

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Willy.

Het kan niet illegaal zijn een zender te bekijken als je voor de zender betaald.

Een oplossing om met een Linux decoder de zender te zien waarvoor je betaald is dus niet illegaal en kan besproken worden op Sat4all.

De regels zijn duidelijk, je moet ze alleen wel juist interpreteren.

Een onderwerp sluiten doen we principieel niet. De gebruiker heeft het laatste woord als de Sat4all regels gerespecteerd en in acht genomen worden.

 

Gaan we nu weer terug naar het schokkende nieuws. ;)

Mezzo HD en Motors TV HD nieuw bij CanalDigitaal

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke regeling is dat dan en waar kan ik die vinden?

of moet ik daarvoor een te betalen 0900 nummer bellen?

 

En heeft tvv voor hun basic+ abonnementhouders dan ook zo'n regeling?

Dat is niet echt een antwoord op mijn vraag:

wat is de oplossing voor degenen die betaald tvv kijken en dat kunnen/konden met de zwarte wereldbol module?

 

Los daarvan ben ik ook wel geïnteresseerd in de oplossing die CD nu voor haar kijkers heeft

(anders dan: koopt u maar een witte module voor de volle prijs).

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er wordt door klanten die gebeld hebben aangegeven dat het wereldbol module geretourneerd kan worden waarna toezending van het witte module plaatsvindt.

 

Mijn informatie is dus "van horen zeggen".

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Al zou het beter zijn om daar juist niet op in te gaan. De zwarte wereldbol CI was CDS/TVV gecertificeerd en conform die gedachte dienen ze dus voor het gehele pakket te werken. Omruil lijkt leuk, maar je geeft CDS wel de hand om nano01 overal op toe te passen en ze dus ook te sterken om dit (eventueel versneld) door te voeren. Beter is het om conform het contract gewoon op te zeggen omdat ze éénzijdig hun voorwaarden wijzigen.. Dat kost ze leden (en dus centen) en laten ze daar nu uiterst gevoelig te zijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor dit duidelijke antwoord. Kan ik mij voorbereiden als ik ga bellen.

 

Ben ik als gewone tv kijker (module gaat achterin een door CD/TVV goedgekeurde TV) met voorlopig geen andere plannen (zou ik die wel kunnen/moeten hebben?) verder even goed af met een witte als met een zwarte module?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...