Ga naar inhoud


Mezzo HD en Motors TV HD nieuw bij CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

tot slot denk ik nog steeds dat je beter 100 klanten hebt die je ieder 10 euro per maand betalen, dan 10 klanten die je 100 euro per maand betalen...  maar dat wil  nog lang niet iedereen geloven.

Ik denk omdat dit een versimpelde voorstelling van zaken is. 

 

Première is er tot op het laatst niet in geslaagd om te overleven, doordat men geen geld in kas meer had voor een waterdichte beveiliging. Ze zijn min of meer ten onder gegaan aan de illegale kijkers.

Dat was een dubbele waarschuwing voor opvolger Sky Deutschland. Die heeft een zeer dichtgetimmerde codering (plus eigen hardware), waardoor men zich nu volledig richt op het aanbod. En die aanpak blijkt nu zelfs aan te slaan in het Duitsland dat altijd FTA gewend was en een hekel had aan CI-sloten op de ontvanger.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee, dat zal zeker geen motief zijn, want momenteel geeft CD de witte module gratis weg.

 

En die orca module is nog geen realiteit. Dat zal nog wel even duren. Dus winstbejag op korte termijn op modules is ook bij orca niet aan de orde.

 

De laatste Philips en Thompson SD decoders van CanalDigitaal werden ook voor niets weggegeven.

Kort daarna kwam de eerste CanalDigitaal HD decoder op de markt.

Misschien, maar waarschijnlijk wel herhaald de geschiedenis zich hier.

Met het schenken van de oude witte CI wil CanalDigitaal je laten denken dat zij er voor de klanten zijn.

Niets is echter minder waar ...

CanalDitaal gaat voor meer inkomsten, vandaar de nieuwe CI en een nieuwe kaart om dit op korte termijn te bereiken. 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meer inkomsten met minder klanten, en meer investeringen, hoe valt dat te rijmen.

Een zoveelste poging om de grote servers een hak te zetten, hetgeen ook nog nooit geslaagd te noemen was.

En als je alles echt dicht timmert, dan is er ook geen werkbare situatie mee voorhanden,.

Velen zijn er nu klant vanwege de flexibiliteit, valt die weg, dan zijn zij ook vertrokken.

Deze situatie is ook met Canalsat voorgevallen, en de antenne  deed zijn herintrede in Frankrijk.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Deze situatie is ook met Canalsat voorgevallen, en de antenne  deed zijn herintrede in Frankrijk.

 

Ieder nadeel heeft zijn voordeel.

Door het opkopen van Ziggo door UPC is er een concurrent minder in TV land.

Wat meer concurrentie met een betaalbaar aanbod van TV is beslist noodzakelijk

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met het schenken van de oude witte CI wil CanalDigitaal je laten denken dat zij er voor de klanten zijn.

Niets is echter minder waar ...

CanalDitaal gaat voor meer inkomsten, vandaar de nieuwe CI en een nieuwe kaart om dit op korte termijn te bereiken. 

Nou, dat gevoel had ik er niet bij toen ik die witte module "kreeg" in ruil voor een net aangeschafte wereldbol. (Die CD vorig jaar zelf nog verkocht)

Ik kon Mezzo opeens niet meer zien, maar betaalde er wel voor. Plus gebruik module. Wie is er dan aan  zet?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als CD die module minder gratis hadden weggegeven denk ik niet dat er voor CD veel bloed uit had gevloeid.

Het gaat hier immers met name om Mezzo kijkers. Geen massaal bekeken zender in het pakket.

 

Natuurlijk gaat het CD/M7 om winst maken, maar of die nou zo bepaald wordt door het aantal Mezzo fans, betwijfel ik.

 

Gezien de plotselinge wijziging bij Mezzo vind het niks meer als fatsoenlijk dat er een moduleruil wordt aangeboden.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij TV-Vlaanderen gaat 't over 3 zenders: France 2 (HD), Motors TV en Mezzo want deze zenders waren immers niet meer te bekijken in het Basic+ pakket door de nieuwe codering. Na contact opgenomen te hebben met de TVV klantendienst werd me een nieuwe witte CI module opgestuurd nadat ik de oude CI module met wereldbol had verzonden. Lijkt me dus correct.

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat in deze hele discussie nog niet aan de orde is geweest, is het feit dat het opdringen van CI(+) module het (bijna) onmogelijk is om je te abboneren op meerdere providers, tenzij je voor elke provider een aparte receiver hebt.  Ook in de Linuxreceiver zitten maximaal 2 CI sloten als je geluk hebt.  Soms geen, en soms maar één slot.

 

Dit is ook een regelrechte verspilling.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

CI+ is het einde van de manier van vrij kijken die je gewend bent.

Bij reclame kan je alleen nog een pis pauze inlassen, dus dat wordt pils hijsen bij de Tv.

De bierbrouwers varen er wel bij ... maar wat als je niet van bier houd. ;)

 

Wat de witte CI+ betreft, een kinderhand is snel gevuld maar ojee als het speeltje er plots mee ophoud.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Wat de witte CI+ betreft, een kinderhand is snel gevuld maar ojee als het speeltje er plots mee ophoud.

Dat is dus nu het geval met de wereldbolmodule die recentelijk nog door M7 zelf werd verkocht.

Als je kijkgarantie krijgt, hoort daar ook een verplichting bij aan de kant van de provider.

Niet alleen van de kant van de abonnee, die - als het goed is - volgens de regels zijn apparatuur heeft aangeschaft en geïnstalleerd. 

 

M7 weet dat gedoe hierover schadelijker en duurder is dan het gratis verschaffen van de witte module aan de abonnees die het betreft.

 

Natuurlijk zit overal commercieel denken achter. Maar dat kan een verkoper dus ook nopen tot meer klantvriendelijkheid.

 

De doorsnee CD kijker zal het worst wezen, zolang hij maar kijkgarantie houdt op software en hardware en het gevoel dat hij krijgt waar hij voor betaalt. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Natuurlijk zit overal commercieel denken achter. Maar dat kan een verkoper dus ook nopen tot meer klantvriendelijkheid.

 

De doorsnee CD kijker zal het worst wezen, zolang hij maar kijkgarantie houdt op software en hardware en het gevoel dat hij krijgt waar hij voor betaalt. 

 

Meer macht geeft de verkoper de indruk niet klantvriendelijke te hoeven zijn.

En dat is precies wat er met de Neotion CI+ en nieuwe Viacces orca kaart bereikt gaat worden.

Dan gaat er veel hardware verloren en verlang je weer terug naar  de witte CI+

Dus geniet nog maar even van je witte CI+ zolang hij nog niet waardeloos is geworden.

 

Zoals je in de bijlage kan zien is M7 al klaar voor de toekomst.

Neotion CI+.jpg

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die afbeeldingen zijn mij bekend.

Wat mij niet bekend is, welke  en wanneer dit gevolgen gaat hebben voor de abonnee.

En zolang dit onbekend is, is het "angst voor morgen komt steeds een dag te vroeg".

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...