Ga naar inhoud


IP tv op vakantie


blitzteam

Aanbevolen berichten

werkt een IP box ook in het buitenland, op een vakantie adres, waar men over een wifi signaal beschikt

 

zo ja , moet ik ergens op letten

 

ik nam normaal altijd mijn schotel en dergelijke mee, maar deze neemt veel plaats in.

Vu+ duo2 Pli +Vti

it's to be or not to be

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Er kunnen regio restricties zitten op streams.

 

Veel uitzending gemist programma's zijn in het buitenland niet te zien.

En de snelheid van het WiFi punt is niet altijd toereikend.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gaat het over een specifieke provider (je thuis abonnement) of zo maar vrije streams?

 

Algemeen:

in het buitenland KAN dat buitenlands IP-adres geblokkeerd worden door de regionale uitzendende partij

je wan IP adres van de camping wifi verbinding (camping zus of zo) mag niet zomaar op bijvoorbeeld belgiesche radio streams toegang hebben

 

(kun je misschien met een proxyserver tackelen)

 

Er zijn ook aardige gratis opties voor ontvangst van streams zoals Zattoo in Duitsland - Oostenrijk en Zwitserland

Daarnaast zijn er natuurlijk ook betaalde opties om streams van bepaalde regionale gebieden, elders te kunnen ontvangen.

 

het kan helpen dat u schrijft over welk adres het gaat en welk vakantie adres

aangepast door Tonskidutch

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien gaat het over het nieuws dat hij wil zien.

Als dit een vakantie adres is, en hij een thuis adres heeft, dan is het eenvoudigste, een slingbox of ander product dat op dezelfde manier werkt.

Voordeel, dat je (nog) geen probleem hebt met restrictie's, en dat de app zich aanpast aan je internet verbinding.

Nadeel, voor op mobiele toestellen betalend (1X de app), en bij te lage internet snelheid geen HD.

Hoe het is in Nederland weet ik niet, maar gaat het om een iptv abonnement en het toestel meenemen op vakantie gaat hier niet, omdat de box gekoppeld is aan het abonnee nummer.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

als het bijvoorbeeld Ziggo / UPC is heb je de Ziggo app maar enkel in Nederland

gezien de WAN zijdige verbinding uit Oostenrijk zal je geen toegang krijgen op nationaal gelicenseerde TV programma's

 

Zo heb je altijd en overal in Nederland on demand toegang

per VPN hetgeen Frans B suggereerde zul je vrijwel altijd een constante toegang hebben indien je thuis dat zo voorbereid... maar of dat per camping wifi en quality of service voldoende throughput levert voor vloeiende beelden betwijfel ik.

 

of je moet zo'n slingbox oplossing gaan inrichten welke met weinig throughput toch aardige beelden in SD levert

 

hoop dat je vraag daarmee beantwoord is

 

zijn toch allemaal herhalingen op tv....

 

dat wel natuurlijk :grin:

maar heeft u al eens naar netflix gekeken? misschien lijkt het maar zo maar ik heb het meerendeel al gezien van netflix, der staat ook niet veel nieuws tussen

aangepast door Tonskidutch

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En dan zit je op je vakantieadres met netto 100 kbits internet.

Wanneer op een camping of in een hotel 4 of 5 mensen gaan streamen is het uit met de pret.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja en nee, gebruik je het legaal of met malafide bedoelingen.

Wanneer een content provider besluit dat het content alleen in een regio te zien mag zijn en jij gebruikt vpn om die blokkade te omzeilen is het malafide.

 

Vergelijk het met een breekijzer, openen van een verpakking is legaal, een voordeur ermee openen kan strafbaar zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Off topic vraagje:

Wat is het strafbaarst, of is dit identiek?

Een familielid bvb om de 14 dagen een beelddrager naar je vakantie adres laten opsturen?

of via vpn of slingbox diezelfde opname's (eigenlijk programma's) bekijken.

Ik heb de indruk, dat er veel meer dan vroeger moeilijk gedaan wordt over dit content (omdat het duurder is?)

Ik heb nog een tante gehad, die wekelijk banden verzonden met opname's van diverse tv zenders naar haar familie in het buitenland.

Nooit gehoord, over problemen daaromtrent. Ik heb het nu wel over de eind jaren 80 tot tegen eind jaren 95.

Dan is er al een reactie gekomen, dat ze strenger zijn, omdat dit digitaal en dus beter is, maar als ik ze, die digitale beelden naar analoog omzet, op een analoge videoband, dan is de kwaliteit minder, maar dan ben ik ook strafbaar, omdat dit alweer niet gaat om een thuiscopy/opname.

Iedereen heeft recht op zijn boterham, maar persoonlijk (iedereen heeft recht op een mening) vindt ik dat ze soms te ver gaan.

Ze gaan bewust bekende VPN gaan blokkeren.

Maar als ik data via die vpn laat lopen, ben ik dan verantwoordelijk? Zie het als die koevoet, die ik met mijn wagen verplaatst. Kan men bewijzen dat ik daar strafbare feiten zal mee doen? Moeilijk, ik kan iemand helpen om hout palletten te gaan demonteren, maar ik kan ook met iemand helpen inbreken, al zou ik het ....

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...