Ga naar inhoud


Ik ben overgestapt naar Windows 10. Hoe bevalt het?


winwiz

Aanbevolen berichten

Het probleem is enkel dat iedereen deze gegevens probeerd te verzamelen en dit valt ook allemaal binnen de wet, dus eigenlijk moet je bij Brussel klagen dat je het er niet mee eens bent, Microsoft zal de privacy regels niet overtreden in de EU want anders hebben ze echt een mega claim aan hun broek. Richt je vinger op het juiste doel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb alles uitgevinkt, meer kun je niet doen.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Asus R500A laptop (Win 8) naar Win 10. Muis loopt na 1 minuut vast. Met externe muis geen probleem. ELAN Touchpad werkt NIET in Win 10. Voor optie 'Vorige Driver' gemozen. Blijft dan werken. Nu wil hij een update forceren voor de support en ... ELAN Touchpad.... Maar even niet doen dus...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alles uitgevinkt, meer kun je niet doen.

Alles uitvinken betekend enkel alles van Microsoft zelf, als je met Chrome werkt mogen ze daar niet van snoepen, als je met Edge werkt echter wel maar daar kies je zelf voor. Je kunt in princiepe al die privacy settings negeren zolang je maar 3e party software gebruikt en niets van Microsoft zelf aan meegeleverde software of apps.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk volgen de fabrikanten met drivers woor w10. Want ik zou toch mijn ezcap en videograbber stick verder willen gebruiken.

Maar een pc winkel melde, dat als je windows vista gebruikt, ze je legaal naar windows 10 kunnen zetten voor 50€ gebruiksklaar. Iemand daarvan gehoord,

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Asus R500A laptop (Win 8) naar Win 10. Muis loopt na 1 minuut vast. Met externe muis geen probleem. ELAN Touchpad werkt NIET in Win 10. Voor optie 'Vorige Driver' gemozen. Blijft dan werken. Nu wil hij een update forceren voor de support en ... ELAN Touchpad.... Maar even niet doen dus...

https://answers.microsoft.com/en-us/insider/forum/insider_wintp-insider_update/how-to-block-automatic-reinstall-of-a-driver-or/bff07224-4ce2-4b42-ab29-68c3a305d730?auth=1

 

Zo zou je het updaten van die driver moeten kunnen voorkomen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus eigenlijk Windows hide and show updates in een extern tooltje, hadden ze het net zo goed in Windows 10 kunnen laten zitten, dat met de updates is nu al het grootste probleem geval bij Windows 10 naast niet werkende drivers, veel downgrades erna dus..

 

Dat van de updates moet Microsoft zo snel mogelijk weer recht trekken anders gaan veel gebruikers weer terug naar hun oude systeem. Gewoon teveel geklooi daarmee. En wat de drivers betrefd is er ook niet al te goed nagedacht, alles wat onder Win7 en 8 werkt zou gewoonweg ook moeten werken onder 10, nu gaan op dit voorval de meeste gebruikers toch weer terug naar hun oude systeem.

 

Met zulke akties vaart Microsoft zijn doel voorbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren Draftsight geinstalleerd, als een speer...

 

Ik krijg heimwee...

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb mijn SSD ook opgeruimd van mijn HP laptop.

Halfuurtje later werkte alles perfect.

Alleen wat geneuzel met de HP protection manager, waar windows 10 voorafgaand aan de installatie al over mopperde.

Inloggen ging eerste keer goed maar na een herstart niet meer, melde "ongeldige pointer"

De protecttools waren niet correct verwijderd door uninstall proces en namen toch nog inloggen over en tja dan gaat het fout.

Na "even" opgestart te zijn in veilige modus even handmatig de hele map hp protecttools verwijderd en registery cleaner erover heen.

Werkt weer prima.

Als ik tijd en zin heb gooi ik de boel leeg en doe ik de installatie van 10 vanaf stick. Hou er niet van, eenmaal in het register geklierd dan blijft het je achtervolgen en manifesteert er zich altijd rottigheid op momenten dat je het niet verwacht.

Verder loopt 10 helemaal prima. Blij dat ik die "tiles" helemaal kwijt ben maar het windows vlaggetje en typen maar is gebleven. Vindt dat ideaal.

Hier uiteraard ook alle privacy settings zodanig ingesteld dat ik niet overbodig loop te lekken naar de microsoft grazers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

...zodanig ingesteld dat ik niet overbodig loop te lekken naar de microsoft grazers...

:)

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag ook een rubriek in het 19 uur journaal.

Te zien op deze link: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/videozone/programmas/journaal/2.40582?video=1.2414434

Ik weet niet of er een geo lock op zit of niet.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...