Ga naar inhoud


Vu solo se hoe sluit ik het beste een harddisk aan?


stevie-v

Aanbevolen berichten

Hoi ik wil een vu solo SE aanschaffen het is wel belangrijk dat ik op kan nemen hoe sluit ik hier het beste een harddisk op aan,via de USB 2.0 of via de sata aansluiting die mogelijkheid heeft de vu solo SE namelijk ook en hoe gaat dat dan in zijn werk een externe harddisk met of zomer stroomtoevoeging ?

aangepast door wiz
onderwerp aangepast

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites


USB externe HDD gaat prima en ook zonder externe voeding alhoewel het altijd beter is om een separate voeding te gebruiken.

De 2 Gebruikers die ik ken gebruiken een USB HDD zonder externe voeding en dat draait goed.

 

Een SATA externe drive gaat naar natuurlijk ook prima maar is wel een stuk duurder.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is het nadeel mocht ik kiezen voor een harddisk zonder externe voeding ?

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een ander nadeel is, dat er verschillen bestaan in die USB SATA Connector dus je schijf ook wel te laat kan zijn indien die uit standby toeren gaat maken.

Dan wordt je image af en aan onstabiel met spinners en crashes.

 

Ik zou zelf een eSATA nemen met zijn eigen voeding ipv een USB (met of zonder eigen voeding)

eSATA is vele malen sneller in throughput

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat dan neem ik aan om de behuizing waar de harddisk in geplaatst kan worden met een eSATA aansluiting die bestaan er ook met voeding is het niet zo dat de USB van de ontvanger voor stroom zorgt als ik die aansluit op de behuizing het kastje waar de harddisk in zit ?

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je zult enkele types vinden.

ikzelf heb een sharkoon dockingstation met usb en esata voor twee sata disk 2,5 en of 3,5"

die heeft zijn eigen voeding en dat is fijn

 

zo vindt je er gegarandeerd nog andere

bijvoorbeeld deze StarTech.com Trayless USB 3.0 eSATA waar je ook een andere aansluiting kunt gebruiken

en niet duur

post-30989-0-93573600-1441275824.jpg

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor alle berichten ik heb voor de startech gekozen met een externe stroomvoorziening alles draait top ik heb de nieuwste VTI installed ik ben geen problemen tegen gekomen nou ja een klein probleem de tuners van de VU zijn nogal gevoelig dus dat was even een probleem maar alles draait nu als een zonnetje

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...