Ga naar inhoud


PBS America via satelliet exclusief in Nederland


Sprietje

Aanbevolen berichten

Ik heb hem eind oktober ingeladen van 11307-H-27500.

Hij verscheen toen met nr. 52225 in de lijst. Daar staat hij nog steeds. Met beeld.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites


PBS America komt wel heel erg hard door vergeleken met de andere zenders op de UK-spotbeam.
Hij zit op de UK-Spotbeam maar ontvang hem met veel moeite toch aan de Costa Calida met een Triax 115, een 100cm-schotel waarvan de 28,2-lnb ook nog eens een stuk uit het midden staat op een rail.
Ik heb een lock met de transponder, heb soms geen beeld, dan weer stilstaand beeld en meestal geen geluid maar kan wel de programmering zien. Maar wat wil je ook. Hij zit op een DVB-S transponder met QPSK en een fec van maar liefst 2/3. Die moet je in Nederland zelfs met een losse lnb in de hand kunnen ontvangen, anders toch wel met een pandeksel.
Hij zit op positie 377 van de CD-fastscanlijst.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

PBS UK is de zender benaming staat nu in de fastscanlijst op 377 SD/HD.

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb tekort signaal, werkt niet, zwakke transponder. UTV HD geeft bv. 85 %. Deze transponders zitten op een Big bisatellite schotel.

Kan de zender wel ontvangen met mijn 140 Triax draaibaar.

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb tekort signaal, werkt niet, zwakke transponder. UTV HD geeft bv. 85 %. Deze transponders zitten op een Big bisatellite schotel.

Kan de zender wel ontvangen met mijn 140 Triax draaibaar.

Signaal bij mij (Triax TDS 88)

UTV HD = 91 % (14.62 dB)

PBS America = 82 % (13.46 dB)

 

Dan zou jij ongeveer 76 % signaal moeten hebben op PBS America en dat zou voldoende moeten zijn voor een stabiele ontvangst van deze zender.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch opmerkelijk hoe snel het signaal van de UK-beam zwakker wordt, ik zit 80km zuidelijker en haal op PBS America 18dB met een vergelijkbare schotel (Visiosat 92cm en Black Ultra), UTV HD is 18.7dB en op de transponder van USA* zit ik aan het maximum van m'n ontvanger: 19.9dB en dat met een LNB die niet centraal staat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb tekort signaal, werkt niet, zwakke transponder. UTV HD geeft bv. 85 %. Deze transponders zitten op een Big bisatellite schotel.

Kan de zender wel ontvangen met mijn 140 Triax draaibaar.

Hallo Geuze !

Ik denk dat jij toch een ander probleem hebt: ik heb gewoon goede ontvangst van PBS America, ook in de nachtelijke uurtjes. Zie handtekening voor apparatuur.

Groet !

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Vreemd; in mijn kanalen lijst is PBS America nu CBS Reality (28) geworden.

Bedoel het is PBS dat ik zie, maar de naam in de lijst is verkeerd.

 

Edwin

 

 

Hier ook de juiste naam.

@Edwin, misschien eens een moment zender laten aanstaan, zou kunnen dat hij dan juiste zendernaam leest.

Of de transponder even opnieuw inscannen. Dan wordt de bezettingslijst ververst.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...