Ga naar inhoud


Nieuwe ontvangers voor TV Vlaanderen en Telesat beschikbaar.


Sprietje

Aanbevolen berichten

Bovendien speel je het niet fair, het ging over TV Vlaanderen, en dan begin je weer over Canal Digitaal.

Dan moet je er wel bijzeggen dat je de Vlaamse zenders Vier HD, Vijf HD (heeft TVV niet eens), VTM HD, 2Be HD, enz. weer niet hebt.

Dan wordt het helemaal appelen en peren vergelijken.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


beste ZZZZZZ ik leef in de tijd van nu.

Je betaald al 12euro per maand bij telenet alleen maar voor de kabel ,4euro auteursrechten en dan

24,95  en 8,70 huur voor de decoder.

Das 49,65 tesamen alleen voor de digital tv zonder telefoon en zonder internet.

Ik betaal nu 22;50 voor al de zenders  en zelf bij telenet heb je zoveel HD zenders niet.

Ik spreek niet van prime dus beste ZZZZZZ ga eerst een jaar bij telenet en spreek dan eens over leef je in een parallel universum of zo, ik zeker niet  ben nu al 8Maanden bij tvv en geen problemen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de kabel bij Telenet is het aantal zenders net door die kabel al beperkt, zo erg veel kan er ook niet op, en infrastructuur is in vele gemeenten nog pre historisch.

Verder zijn hun tarieven helemaal niet in verhouding tot wat ze aanbieden.

 

Maximaal 132 zenders zijn mogelijk en allemaal gecodeerd, een FTA aan bod is bijna onbestaande ( 7 zenders, verschilt dan nog eens per regio).

Om dit allemaal door die kabel te krijgen komen er nogal wat kunstgrepen aan te pas, met als gevolg matige HD kwalitiet en regelmatig blokvorming in het beeld.

De decoders zijn van matige kwaliteit en de defecte toestellen stapelen zich op.

 

Je opnames zijn in hun beheer, m.a.w ze zijn verwijderd voor je er erg in hebt.

 

Hier met de satelliet heb ik 3892 zenders beschikbaar, een groot deel met goede HD kwaliteit, mijn opnames zijn veilig voor later gebruik, mijn decoders zijn degelijk en nog nooit uitval gehad, en ik heb multiroom in dezelfde kwaliteit als op de hoofd ontvanger.

En ik word niet afgezet met te hoge tarieven en regelmatige prijsverhogingen, een monopoly bedrijf is nooit aan te raden.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil reageren op beiden. Voor dit geld 24,95, zijn er meer zenders. Maar als je ze geen moer schelen, is dit veel geld. Ik ga toch ook niet dagelijks 5 broden kopen om er telkens 3 weg te smijten!

En die commerciele rotzooi, (want zenders noem ik dat niet) betaal ik, omdat destijds gemaakte vervelende regelgeving mij verplicht.

Maar als ik bij wijze van spreken morgen enkel film1 kan nemen, dan gaat die rotzooi er meteen af, en kan ik die 13€ voor iets anders gebruiken.

Maar als tvv verdelers tegen hun zin die hardware verkopen, en al jaren slecht behandeld zijn, dan vraag ik me de toekomst af van tvv, als ze seca3/nagra beindigen. Misschien dezelfde weg als mobistar, weepee en snow.

En de klantendienst bij zowel bij tvv als bij cd is hetzelfde. Moet je maar eens als belg naar scarlet bellen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de kabel bij Telenet is het aantal zenders net door die kabel al beperkt, zo erg veel kan er ook niet op, en infrastructuur is in vele gemeenten nog pre historisch.

Verder zijn hun tarieven helemaal niet in verhouding tot wat ze aanbieden.

De capaciteit bij kabel is inderdaad beperkter dan bij satelliet, maar ook dat is relatief.

Die satelliet is namelijk niet eigendom van TV Vlaanderen, hij wordt gedeeld over alle aanbieders die er gebruik van maken, en we zien dat elk transpondertje dat bijkomend moet gehuurd worden door TV Vlaanderen een echt pijnpunt is, vandaar dat Vijf nog altijd in SD uitzendt bij TV Vlaanderen, terwijl het zowel bij Telenet als bij Proximus in HD uitgezonden wordt.

Op Vier HD was het jaren wachten, om precies dezelfde reden.

Dus dat grote plaatsvoordeel, daar merkt de kijker in werkelijkheid geen enkel voordeel van.

 

 

Maximaal 132 zenders zijn mogelijk en allemaal gecodeerd, een FTA aan bod is bijna onbestaande ( 7 zenders, verschilt dan nog eens per regio).

Om dit allemaal door die kabel te krijgen komen er nogal wat kunstgrepen aan te pas, met als gevolg matige HD kwalitiet en regelmatig blokvorming in het beeld.

De decoders zijn van matige kwaliteit en de defecte toestellen stapelen zich op.

Je opnames zijn in hun beheer, m.a.w ze zijn verwijderd voor je er erg in hebt.

Die 132 is ook onzin, er zitten nu al een veelvoud van dat aantal zenders op, en bij elke analoge zender die verdwijnt komt er extra ruimte vrij.

De HD kwaliteit kan nog wat beter, maar is nog altijd beter dan die bij TV Vlaanderen.

De opnames staan op hun hardware, tenzij je met een CI+ module werkt, en ze worden niet zomaar verwijderd.

Jij vertelt graag om het even wat om angst te zaaien.

Bovendien, vrije hardware moet je niet veel reclame voor maken, want die ben je binnenkort ook bij TV Vlaaanderen kwijt.

 

Hier met de satelliet heb ik 3892 zenders beschikbaar, een groot deel met goede HD kwaliteit, mijn opnames zijn veilig voor later gebruik, mijn decoders zijn degelijk en nog nooit uitval gehad, en ik heb multiroom in dezelfde kwaliteit als op de hoofd ontvanger.

En ik word niet afgezet met te hoge tarieven en regelmatige prijsverhogingen, een monopoly bedrijf is nooit aan te raden.

 

 

 

Typische truuk, als we het aantal zenders tellen, gaat het plots niet meer over wat de aanbieder je biedt, maar over alles wat op satelliet zit.

Ik heb ook een FTA ontvanger, en geen TVV of CDS abonnement.

Ik heb al die zenders ook.

TV Vlaanderen moet daarvoor niet de pluimen op zijn hoed strijken.

Je abonnement dat je betaalt draagt daar niets tot bij, voor hetzelfde geld verdwijnen die zenders omdat de aanbieder beslist ze niet meer uit te zenden, of ze te coderen.

En om nu te zeggen dat het 3892 interessante zenders zijn...

Al die brolzenders met Live Girls XYZPQ, televerkoopzenders, enz, enz.

 

Ik vind de tarieven van TV Vlaanderen daarentegen hoog genoeg, en ze zijn daar om de haverklap met prijsverhogingen, en nieuwe hardware die je moet kopen om te kunnen blijven kijken, kijk maar weer naar deze verplichte overgang.

En voor hetgeen je betaalt is het maar een zeer mager pakketje.

 

Een monopolie bedrijf ten slotte?

Bij welke andere aanbieder kun je dan terecht op satelliet om de Vlaamse zenders te zien?

Juist ja, monopolie...

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste ZZZZZZZ het kan mij niet schelen waar je bij bent kijk ook eens wat telenet gedaan heefd met de klanten met hun oude decoder

ze waren verplcht voor een nieuwe te kopen  en ps ned 1 en 2 en 3 tvv  en veel duitse  zenders in hd  bij telenet niet en de duitse zenders hoef je zelf bij tvv niet zijn je kan ze zo bekijken en niet bij telenet je kan wel degelijk meer zenders bekijken met een schotel   da ben ik zeker van

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het gaat om kabel versus satelliet, niet om Telenet versus TVVlaanderen

Waarom zou TVVlaanderen de Duitse zenders nog een keer gaan uitzenden wanneer ze al FTA te ontvangen zijn?

Kabel wordt ook steeds meer dichtgetimmerd, TVVlaanderen gaat ook hun toegang zodanig structureren zodat men niet alternatief mee kan kijken, en volgt daarmee elke aanbieder in Europa.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat om kabel versus satelliet, niet om Telenet versus TVVlaanderen

Waarom zou TVVlaanderen de Duitse zenders nog een keer gaan uitzenden wanneer ze al FTA te ontvangen zijn?

Kabel wordt ook steeds meer dichtgetimmerd, TVVlaanderen gaat ook hun toegang zodanig structureren zodat men niet alternatief mee kan kijken, en volgt daarmee elke aanbieder in Europa.

Jullie gooien steeds doelbewust die 2 zaken door elkaar.

Het gaat hier toch over het feit dat TV Vlaanderen zijn decoders gaat dichttimmeren?

Dan moet je niet plots zeggen dat het over kabel vs. satelliet gaat.

 

Natuurlijk hoeft TV Vlaanderen die Duitse zenders geen tweede keer uit te zenden, maar dat betekent dan ook dat je dat niet moet rekenen als iets dat je krijgt van TV Vlaanderen.

Het enige dat je krijgt van TV Vlaanderen zijn die zenders die ze er zelf opzetten (of bijkopen, zoals die van MTV), en dat is zeker geen zeer uitgebreid aanbod.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De titel van dit onderwerp geeft die mogelijkheid wel.

 

Nieuwe ontvangers voor TV Vlaanderen en Telesat beschikbaar.

 

De fastscan lijst van de TVV ontvanger zorgt ervoor dat je al die overige zenders wel kunt ontvangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste ZZZZZZZ het kan mij niet schelen waar je bij bent kijk ook eens wat telenet gedaan heefd met de klanten met hun oude decoder

ze waren verplcht voor een nieuwe te kopen  en ps ned 1 en 2 en 3 tvv  en veel duitse  zenders in hd  bij telenet niet en de duitse zenders hoef je zelf bij tvv niet zijn je kan ze zo bekijken en niet bij telenet je kan wel degelijk meer zenders bekijken met een schotel   da ben ik zeker van

NED1,2,3 zitten ondertussen wel in HD bij Telenet, en tegenwoordig zelfs BBC2 ook.

Wat die verplichte aankoop betreft, ze zijn in 2005 begonnen met digitale TV, het geluid was in MPEG, en het beeld in MPEG2.

Die standaard hebben ze 9 jaar aangehouden!

Mag je gerust eens met TV Vlaanderen vergelijken.

Begonnen op Astra1, in MPEG2, daarna naar Astra3 gegaan, beetje bij beetje.

Daarna naar MPEG4, klant met zelf aangekochte decoder van een paar jaar oud mocht dat zelf betalen.

Nieuwe smartcard, die ze probeerden door te rekenen.

Ondertussen witte module, en straks Viacess.

En dan zeggen dat de rest u op kosten jaagt...

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

De titel van dit onderwerp geeft die mogelijkheid wel.

 

Nieuwe ontvangers voor TV Vlaanderen en Telesat beschikbaar.

 

De fastscan lijst van de TVV ontvanger zorgt ervoor dat je al die overige zenders wel kunt ontvangen.

Wow, ze maken een lijstje, en dan bieden zij die zenders aan zogezegd....

Ik heb geen TV Vlaanderen, maar ik heb die zenders ook allemaal.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Daarom de vergelijking satelliet versus kabel.

 

Bij kabel kan je geen zenders kijken die de kabelfirma niet aanlevert.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De sterkte van die aanbieders is, dat mensen niet meer zonder tv kunnen, en absoluut willen weten wat het vervolg is van soap X,Y en Z.

wat zou TVV en andere aanbieders doen, mochten ze nee zeggen tegen gesloten bakken en hun abonnement opzeggen?

Maar dat zal NOOIT gebeuren. Ondanks die vervelende beperkte en dichtgetimmerde bakken, gaan er toch met de tijd over de toonbank gaan.

ik ben benieuwd hoeveel Vlaamse gezinnen, enkel FTA ziet?

En de aankomende kinderen jeugd/pubers, weten van niks anders, en vinden het zelfs normaal dat anno 2015 betaald moet worden om op te nemen, iets wat in de jaren 80 inbegrepen was.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

De sterkte van die aanbieders is, dat mensen niet meer zonder tv kunnen, en absoluut willen weten wat het vervolg is van soap X,Y en Z.

wat zou TVV en andere aanbieders doen, mochten ze nee zeggen tegen gesloten bakken en hun abonnement opzeggen?

Maar dat zal NOOIT gebeuren. Ondanks die vervelende beperkte en dichtgetimmerde bakken, gaan er toch met de tijd over de toonbank gaan.

ik ben benieuwd hoeveel Vlaamse gezinnen, enkel FTA ziet?

En de aankomende kinderen jeugd/pubers, weten van niks anders, en vinden het zelfs normaal dat anno 2015 betaald moet worden om op te nemen, iets wat in de jaren 80 inbegrepen was.

Er is meer te verdienen met gesloten bakjes, zoveel is zeker.

Of ze werkelijk geen TV meer zouden kunnen aanbieden zonder, dat is hun bewering, dat kunnen wij als klant niet controleren.

Maar jij spreekt altijd over de mensen die niet zonder hun zenders kunnen, ik blijf bij mijn stelling, in een gebied als Vlaanderen kan TV Vlaanderen nauwelijks overleven met gesloten hardware.

Er ligt overal kabel, en waar er geen ligt, ligt er ADSL/VDSL.

Slechts in een paar afgezonderde gebieden vind je geen van beiden, en kan de klant niet anders dan TVV kiezen als hij Vlaamse zenders wil.

Dat is een heel andere situtatie dan in bergachtige gebieden, of landen waar hele gebieden weinig dichtbewoond zijn.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou en als de EU alles opengooit, waarmee ze bezig zijn, dan word het een heel ander verhaal.

Nu denken die providers met een monopoly dat ze zich zowat alles kunnen permitteren, en dat stoot de leiders daar tegen de borst, ik heb daar een connectie zitten, nu ze de mobiele markt hebben aangepakt komt nu de TV markt aan bod.

 

De capaciteit bij kabel is inderdaad beperkter dan bij satelliet, maar ook dat is relatief.

Die satelliet is namelijk niet eigendom van TV Vlaanderen, hij wordt gedeeld over alle aanbieders die er gebruik van maken, en we zien dat elk transpondertje dat bijkomend moet gehuurd worden door TV Vlaanderen een echt pijnpunt is, vandaar dat Vijf nog altijd in SD uitzendt bij TV Vlaanderen, terwijl het zowel bij Telenet als bij Proximus in HD uitgezonden wordt.

Op Vier HD was het jaren wachten, om precies dezelfde reden.

Dus dat grote plaatsvoordeel, daar merkt de kijker in werkelijkheid geen enkel voordeel van.

 

 

Die 132 is ook onzin, er zitten nu al een veelvoud van dat aantal zenders op, en bij elke analoge zender die verdwijnt komt er extra ruimte vrij.
De HD kwaliteit kan nog wat beter, maar is nog altijd beter dan die bij TV Vlaanderen.

De opnames staan op hun hardware, tenzij je met een CI+ module werkt, en ze worden niet zomaar verwijderd.

Jij vertelt graag om het even wat om angst te zaaien.

Bovendien, vrije hardware moet je niet veel reclame voor maken, want die ben je binnenkort ook bij TV Vlaaanderen kwijt.
 

 

Typische truuk, als we het aantal zenders tellen, gaat het plots niet meer over wat de aanbieder je biedt, maar over alles wat op satelliet zit.

Ik heb ook een FTA ontvanger, en geen TVV of CDS abonnement.

Ik heb al die zenders ook.

TV Vlaanderen moet daarvoor niet de pluimen op zijn hoed strijken.

Je abonnement dat je betaalt draagt daar niets tot bij, voor hetzelfde geld verdwijnen die zenders omdat de aanbieder beslist ze niet meer uit te zenden, of ze te coderen.

En om nu te zeggen dat het 3892 interessante zenders zijn...

Al die brolzenders met Live Girls XYZPQ, televerkoopzenders, enz, enz.

 

Ik vind de tarieven van TV Vlaanderen daarentegen hoog genoeg, en ze zijn daar om de haverklap met prijsverhogingen, en nieuwe hardware die je moet kopen om te kunnen blijven kijken, kijk maar weer naar deze verplichte overgang.

En voor hetgeen je betaalt is het maar een zeer mager pakketje.

 

Een monopolie bedrijf ten slotte?

Bij welke andere aanbieder kun je dan terecht op satelliet om de Vlaamse zenders te zien?

Juist ja, monopolie...

De HD kwaliteit bij TN is zeker niet beter dan op TVV hoor, hoe je dat verzint, de bitrate alleen al die ze toepassen is beduidend lager en hun ontvangers zijn dan ook nog eens bedroevend van kwaliteit, nee onzin dus.

 

Die 132 zenders als je het totaal pakket neemt staan op hun zenderlijst, dus ook geen onzin.

 

Veel opnames staan in de cloud tegenwoordig en niet voor lang, wat jij beweert is achterhaald.

 

Verder doe je uitlatingen over beweringen die ik niet eens vermeld hebt, als je het zo verzint dan kan alles natuurlijk.

 

Ik heb al 2 jaar geen prijsverhogingen meegemaakt bij TVV, dat is bij Telenet wel andere koek, daar was dit jaar ook een grote protest actie voor.

 

Telenet buit zijn monopoly ten gronde uit, TVV is daarin gematigd, verder heb ik heel veel interessante zenders FTA die zonder schotel aan je neus voorbij gaan, en neen dat zijn geen Live Girls ofzo, er is een degelijk aanbod aanwezig en je kan eigenhandig je installatie uitbreiden voor meer.

 

O ja, ik ook nog IPTV van scarlet,een ondermaats product dat meekwam met mijn abo zonder prijsverhoging, daar krijg je HD beeld dat het niet is, het is hier niet meer dan een backup.

 

De Schotel en een VU+ ontvanger heeft hier al menige bezoeker verwonderde blikken doen ontstaan over de kwaliteit van het beeld, vraag je dan wat kijken jullie thuis; de kabel en een TN decoder, ach zo.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...