Ga naar inhoud


Nieuwe ontvangers voor TV Vlaanderen en Telesat beschikbaar.


Sprietje

Aanbevolen berichten

Volgens mij is deze bijdrage gecodeerd!?! :confused:

Als je mijn bericht niet kan lezen, kan ik je altijd een decreptie abonnemt met programma leveren.

Daarmee kan ik dan het abonnement bij tv vlaanderen betalen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je mijn bericht niet kan lezen, kan ik je altijd een decreptie abonnemt met programma leveren.

Daarmee kan ik dan het abonnement bij tv vlaanderen betalen.

 

Wellicht is het beter als je inhoudelijker op mijn bijdrage in gaat. Nu spring je van de hak op de tak.

Dat je spelfouten maakt is dan minder een probleem.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb eens door enkele blz van klachten over Telenet en TVV gebladerd.

 

De klachten over Telenet zijn bijna allemaal echte fouten.  Verkeerde facturen.  SIM-kaarten geblokkeerd, Storingen op de kabel.  Kortom allemaal klachten waar je echt de service van Telenet voor nodig hebt.  (en waar dus blijkbaar niet veel aan gedaan wordt)

 

Bij TVV zijn de meeste klachten zoals je die heir ook nog veel tegen komt.  Geen regenreserve.  Zenders die verplaatst zijn en de nieuw zenderlijst wordt niet ingeladen.  Dit soort van dingen.  Af en toe iets over een factuur.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoppelijk ben je zeer juist en mis je nooit

anders zou belgie zeker uit de problemen zijn met jou als je nooit mis

 

Ik zou België meteen opheffen.

Vlaanderen bij Nederland, Wallonië bij Frankrijk en als nieuw land Duitsland bij de huidige Oostkantons.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Terug on topic maar weer.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb eens door enkele blz van klachten over Telenet en TVV gebladerd.

 

De klachten over Telenet zijn bijna allemaal echte fouten.  Verkeerde facturen.  SIM-kaarten geblokkeerd, Storingen op de kabel.  Kortom allemaal klachten waar je echt de service van Telenet voor nodig hebt.  (en waar dus blijkbaar niet veel aan gedaan wordt)

 

Bij TVV zijn de meeste klachten zoals je die heir ook nog veel tegen komt.  Geen regenreserve.  Zenders die verplaatst zijn en de nieuw zenderlijst wordt niet ingeladen.  Dit soort van dingen.  Af en toe iets over een factuur.

 

Willy

Ik lees toch veel problemen over mensen die bij de helpdesk van TVV niet terecht kunnen, of weken op een antwoord wachten.

Wat TN betreft, ze hebben niet alleen een pak meer klanten, ze hebben ook een pak meer producten.

Problemen met SIM kaarten ga je bij TVV niet hebben, want ze doen geen GSM abonnementen.

Ze hebben wel een all-in-one pakket met internet, maar dat zal maar over heel weinig klanten gaan.

Als ik dan het aantal klachten zie, dan doet TN dat toch veel beter dan TVV.

  • Like 1

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb trouwens nog een vraagje over die nieuwe decoders.

Volgens dat ik lees zou de vrije keuze nog een klein beetje bestaan.

Je zou immers een module kunnen kopen met die Viacess en de eraan gekoppelde smartcard.

Zijn er eigenlijk ontvangers waarin je het volgende kunt doen :

 

2 tuners, 2 CI(+) sloten, en dan de intelligentie dat als de eerste CI bezet is, hij dan naar de volgende gaat?

Ik heb indertijd nog CI modules getest op mijn Dreambox 8000 maar dat liep niet goed.

Als de eerste CI bezet was vanwege een opname ging hij niet naar de tweede.

Zijn er ontvangers die hiermee beter omgaan ?

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

De CI module implementatie is in de enigma ontvangers altijd nog gebrekkig geweest omdat iedereen gebruik maakte van softcams.

Op zijn best werkte het een beetje: CI Module wordt herkend en geinit en er kan een kanaal bekeken worden. Wil je meerdere kanalen tegelijk? Hm, loopt niet goed. Moet je maar niet willen, gebruik maar een softcam.

Wellicht dat dit gauw gaat veranderen als CI gebruik niet meer vermeden kan worden doordat softcams de nieuwste generatie kaarten niet ondersteund. Fabrikanten zullen dan meer hun best doen om CI gebruik te optimalizeren in hun drivers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar de ondersteuning gaat er bij bepaalde firmwarebouwers toch al in de goede richting.

Maar deze gaan volgens bepaalden in overtreding met patenten.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal allemaal wel maar als je een box van 300 tot 400 euro hebt staan en je hebt een abonnement met een bijbehorende CI module dan heb je ronduit lak en schijt aan patenten. Je wilt kunnen kijken waarvoor je betaald en verder niks geen nieuws.

Wie gaat daar trouwens moeilijk doen? De providers? echt niet, je bent toch betalende klant?

 

De enige die zijn vinger zal opsteken zijn de bedenkers van de CI+ standaard. Die moeten sowieso al een schot hagel in hun achterste krijgen voor het bedenken van een "plus" variant waarmee je allerhande restricties kunt opleggen aan de kijker.

Het moet feitelijk een "min" variant zijn. Maar goed, ik bezie het allemaal vanaf de gebruikerskant en daar is die CI+ niet voor bedacht. Die is er immers voor de content rechthebbenden en tv broadcasters bedacht. Maximum control over de vermaledijde kijkers!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal allemaal wel maar als je een box van 300 tot 400 euro hebt staan en je hebt een abonnement met een bijbehorende CI module dan heb je ronduit lak en schijt aan patenten. Je wilt kunnen kijken waarvoor je betaald en verder niks geen nieuws.

Wie gaat daar trouwens moeilijk doen? De providers? echt niet, je bent toch betalende klant?

Maar eens die providers ook Video op Aanvraag leveren, zijn ze bondgenoten van de content providers.

Men steekt het graag op de content providers, maar is het toeval dat die betere beveiliging er komt op het moment dat er ook interactiviteit geboden wordt?

Schrik dat Jan iets bestelt via Video Op Aanvraag, en het dan ook nog kan doorgeven aan Paul?

Denk dat dat ook meespeelt.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees toch veel problemen over mensen die bij de helpdesk van TVV niet terecht kunnen, of weken op een antwoord wachten.

Wat TN betreft, ze hebben niet alleen een pak meer klanten, ze hebben ook een pak meer producten.

Problemen met SIM kaarten ga je bij TVV niet hebben, want ze doen geen GSM abonnementen.

Ze hebben wel een all-in-one pakket met internet, maar dat zal maar over heel weinig klanten gaan.

Als ik dan het aantal klachten zie, dan doet TN dat toch veel beter dan TVV.

 

Wat je hier opmerkt is allang geweten de helpdesk van TVV moet eens een flinke schop onder hun achterste krijgen.  Die is werkelijk ondermaats.

Het gaat mij om de aard van de gemelde problemen. Op de website ontevredenklanten zijn die klachten voor TVV voor een groot deel te wijten aan de onbekendheid van de gebruikers met sat TV.  En natuurlijk de compleet onbenullige uitleg die je bij de helpdesk van TV-Vlaanderen krijgt als je hun opbelt.

In dit opzicht is dit zeer slecht.

 

Bij Telenet heb je problemen en die geraken niet opgelost.  Blijven maar duren. En ze laten je in de kou staan, zelfs als een helpdesk daar wel vriendelijk is.

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je hier opmerkt is allang geweten de helpdesk van TVV moet eens een flinke schop onder hun achterste krijgen.  Die is werkelijk ondermaats.

Het gaat mij om de aard van de gemelde problemen. Op de website ontevredenklanten zijn die klachten voor TVV voor een groot deel te wijten aan de onbekendheid van de gebruikers met sat TV.  En natuurlijk de compleet onbenullige uitleg die je bij de helpdesk van TV-Vlaanderen krijgt als je hun opbelt.

In dit opzicht is dit zeer slecht.

 

Bij Telenet heb je problemen en die geraken niet opgelost.  Blijven maar duren. En ze laten je in de kou staan, zelfs als een helpdesk daar wel vriendelijk is.

 

Willy

Goh, dat zijn van die veralgemeningen.

Ik blijf het herhalen, mocht TVV zoveel klanten als Telenet hebben, ik zou die klachtenforums wel eens willen zien.

In verhouding hebben ze veel meer klachten dan Telenet.

Ik weet dat jij persoonlijk problemen gehad hebt met Telenet, maar zelf zit ik bij diverse providers (Proximus voor Internet, Dommel voor mijn GSM, Telenet voor TV (+ sat FTA), ...), en ik heb vroeger nog TVV gehad.

Van de facturatie van TVV was ik ook niet te spreken, ze rekenden bij mijn opzeg extra lang door en tegelijk sloten ze vervroegd af.

En ook, wat je zegt over beginnersproblemen op sat, dat hangt er maar vanaf hoe je dat bekijkt.

Als iemand te weinig regenreserve heeft, dan kan dat eraan liggen dat zijn schotel niet goed afgeregeld is, of hij heeft een te kleine schotel.

Dan hangt het er maar vanaf waar hij die gekocht heeft.

Misschien krijgt hij weinig of verkeerd advies op de webwinkel van TVV?

 

Maar dit soort zaken is zeer subjectief.

Het enige dat echt goed meetbaar is zijn de aantallen, en dan vind ik niet dat Telenet slecht scoort.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...