Ga naar inhoud


Nieuwe ontvangers voor TV Vlaanderen en Telesat beschikbaar.


Sprietje

Aanbevolen berichten

En de aankomende kinderen jeugd/pubers, weten van niks anders,

en vinden het zelfs normaal dat anno 2015 betaald moet worden om op te nemen, iets wat in de jaren 80 inbegrepen was.

 

Daarbij vergeet je voor het gemak dat het aanbod vorige eeuw om te beginnen evenmin gratis was.

De kosten werden gedragen door alle inwoners van een land, tenminste door degenen die in het bezit waren van een ontvangtoestel.

Alleen inwoners in grensgebieden dan wel degenen die individueel meer geld uitgaven voor een betere antenne konden meegenieten van van programma's van over de grens. Die voor die kijkers wel maar in feite natuurlijk evenmin gratis waren. Want betaald waren door de inwoners van het betreffende land.

 

Op enig moment kwamen er gemeenschappelijke en centrale antennes, later gebundeld in wat we nu "de kabel" noemen. Daarvoor gingen we dan extra betalen. Vanwege de auteursrechtenregeling. Maar dat deden de meesten graag, want nu konden we kijken naar zenders als CNN, MTV, Cartoon Network enz.. En onze eigen mast kon van het dak.

Nederlandse commerciële zenders hebben zich, als mijn geheugen mij hier niet in de steek laat, niet eens vermoeid om op antenne te gaan Maar hebben het (los van enige satellietdistributie) altijd bij  de kabel gehouden. De situatie in België is denk ik niet veel anders geweest.

 

De huidige TV kijker kan zijn of haar signaal halen uit een draadje of uit de lucht.

Alleen uit de lucht is dat met een (schotel)antenne gratis. In die gevallen hangt het af van de zenders die je wilt zie of en hoeveel je gaat betalen. 

Via een draad (kabel of IPTV) zullen ze altijd iets betalen.

Uiteindelijk is het wat de gek er voor geeft zoals de uitdrukking luidt.

 

De kosten van de hardware laat ik even buiten beschouwing.

Dat geldt ook wat je met het signaal uiteindelijk gaat doen (opnemen, kijken op meer kamers).

Hier kan iedereen veel meer de eigen keuze maken. En kunnen pakketaanbieders zich verder onderscheiden.

 

Om op de aangehaalde zin terug te komen:

we moeten het met z'n allen ook normaal vinden dat we betalen voor programma's die we kunnen zien.

 

Als een pakketaanbieder moeite moet doen ons van een signaal te voorzien dan hangt daar een prijskaartje aan. Dat bedrag kan lager zijn als de aanbieder van de programma's er belang bij heeft dat we de betreffende zender kunnen bekijken (denk aan reclame-inkomsten).

 

Alleen publieke omroepen hebben (voor het betreffende land) de opdracht/taak hun programma's vrij voor hun inwoners beschikbaar te maken. Daar kun je als grensbewoner (zie degene die via een schotel kijkt als extended grensbewoner) je voordeel mee doen. Zelfs in die mate dat je geen behoefte meer hebt aan het afnemen van nationale betaalpakketten (of juist een pakket uit een andere lidstaat wilt afnemen).

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites


De huidige jeugd heeft geen interesse meer in tv kijken, die zitten constant online, en ze streamen naar hartenlust.

 

En komt er langzaam achter dat ook dit geld kost.

Een betalen, net als wij vroeger voor een singletje. Alleen in verhouding veel minder.

 

De op dit forum al eerder besproken Duitse "boetes" worden vaak opgelehgd aan ouders die hun kinderen laten downloaden.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou en als de EU alles opengooit, waarmee ze bezig zijn, dan word het een heel ander verhaal.

Nu denken die providers met een monopoly dat ze zich zowat alles kunnen permitteren, en dat stoot de leiders daar tegen de borst, ik heb daar een connectie zitten, nu ze de mobiele markt hebben aangepakt komt nu de TV markt aan bod.

 

Is het nu weer de schuld van Europa?

Bij de TVV fans is het altijd hetzelfde : als ze iets niet aanbieden of het is in slechte kwaliteit, dan is dat de schuld van de kabel, van IPTV, van iedereen behalve zichzelf.

 

Veel opnames staan in de cloud tegenwoordig en niet voor lang, wat jij beweert is achterhaald.

 

 

Weer nonsens die je vertelt.

Als jij op je digicorder een opname schedulet dan staat die wel degelijk locaal op de harddisk van je digicorder.

Je bent hier het systeem van ProximusTV aan het verwarren met dat van de kabel.

Ik heb er absoluut geen probleem mee dat ze de TV markt opengooien.

Als het enige wat je wilt zien de typische Hollywood film is, zal jij daar je voordeel mee doen.

Maar wie iets anders wil zien, zie ik daar weinig mee winnen.

Ik zie Sky niet de Vlaamse zenders aanbieden.

Het kan zijn dat jou dat niet interesseert, maar je bent wel een heel kleine minderheid daarmee.

 

 

Lage bitrates.

Dat zeg jij, alles hangt af van de zender, zou ik zo denken.

Ik heb DVB-C tuners in mijn Dreambox, dus ik kan dat wel degelijk meten met de Bitrate Viewer.

Neem nu één HD : kom momenteel aan gemiddeld 8,7 Mbps op de kabel (schommelt tussen 7,8 en 9,7 met dus als gemiddelde 8,7Mbps) en slechts 4,1 Mbps op TV Vlaanderen (schommelt tussen 2,9 en 9,5 met dus als gemiddelde slechts 4,4 Mbps).

Gemeten met 2 simultane opnames van 5 minuten van Jeroen Meus van daarnet.

PS : je hoeft geen beeld te hebben om de bitrate viewer zijn analyse te laten doen.

Weer een bewijs dat je om het even wat uit je duim zuigt.

En neen, nu moet je niet afkomen met Duitse zenders of zo.

Die heb ik immers ook FTA, en ik heb geen abonnement van TVV en ook geen van hun bakjes.

Je moet kijken wat je krijgt voor je abonnementsgeld, en daar vallen die FTA zenders niet onder, vermits iedereen die krijgt.

 

Voor Fim1 Premiere HD kwam ik nu op 4,7Mbps (schommelde tussen 2,2, en 5,6), bij Prime Star HD was dat 6,4 Mbps (schommelde tussen 5,8 en 7).

Dus ja, die hogere bitrates, dat zal wel weer op FTA zenders slaan, waar je TV Vlaanderen abonnement voor niets tussenzit...

 

 

Die 132 zenders als je het totaal pakket neemt staan op hun zenderlijst, dus ook geen onzin.

 

Vreemd, als ik op mijn Dreambox scan vindt hij 280+ zenders.

OK, daar zitten een aantal VOD streams tussen, en een aantal regionale zenders die er niet opzitten, maar als ik manueel tel kom ik al rond de 160 TV zenders en 35 radio zenders, nog altijd 195 zenders in totaal.

 

Ik heb al 2 jaar geen prijsverhogingen meegemaakt bij TVV, dat is bij Telenet wel andere koek, daar was dit jaar ook een grote protest actie voor.

 

Nochtans lees ik daar regelmatig over.

Er was ook de beperking van het aantal zenders dat je met een 2e of 3e kaart kon bekijken.

Ik hoor ook dat de activatiekost voor smartcards omhoog gaat van 30€ naar 50€.

Het zijn allemaal dingen die ik niet hoor bij de kabel.

Als je toestellen ineractief zijn heb je daar zelfs je abonnementen ineens op al je toestellen thuis, moet dat nog zien gebeuren bij TV Vlaanderen.

 

Telenet buit zijn monopoly ten gronde uit, TVV is daarin gematigd, verder heb ik heel veel interessante zenders FTA die zonder schotel aan je neus voorbij gaan, en neen dat zijn geen Live Girls ofzo, er is een degelijk aanbod aanwezig en je kan eigenhandig je installatie uitbreiden voor meer.

 

TV Vlaanderen kon minder uitbuiten, omdat ze bij de start moesten rekenen op de grote basis van satkijkers om rap klanten te werven.

Eens ze die klanten hebben, zie je dat ze ze steeds meer hun richting induwen, met nu als kers op de taart deze nieuwe ontvangers of de Orca module.

Ze hadden geen interactiviteit, en ik las vaak dat het een schande was dat de kabel daar zoveel geld mee verdiende, nu gaan ze hetzelfde doen.

Enige verschil is dat ze het tot nu toe niet konden, en ze je altijd maar nieuwe hardware opdrongen.

 

En wat die gratis zenders betreft, niets belet een kabelkijker daarnaast nog een schotel te zetten voor de FTA zenders.

Dat vind ik gewoon best of both worlds.

Voor de Vlaamse zenders ben je qua aanbod en qua beeldkwaliteit gewoon beter af bij de kabel, voor bijv. Duitse of Britse zenders kun je dan op satelliet terecht.

Maar dat abonnement op TVV, ik zou niet weten voor welke zender ik dat moet doen, zeker nu NPO1 HD, NPO2 HD en NPO3 HD ook op de kabel zitten.

 

De Schotel en een VU+ ontvanger heeft hier al menige bezoeker verwonderde blikken doen ontstaan over de kwaliteit van het beeld, vraag je dan wat kijken jullie thuis; de kabel en een TN decoder, ach zo

 

De schotel ja, de VU+ ontvanger ja, maar TV Vlaanderen, nope.

Daar zie ik niets dat beter zou zijn dan op de kabel, behalve dan vrije keuze van hardware.

Maar die gaan ze nu net uitschakelen.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het nu weer de schuld van Europa?

Bij de TVV fans is het altijd hetzelfde : als ze iets niet aanbieden of het is in slechte kwaliteit, dan is dat de schuld van de kabel, van IPTV, van iedereen behalve zichzelf.

 

1: Je rukt het hier volledig uit zijn verband, EU heeft daar helemaal niets te maken, wat ze gaan doen is dat je een abo zal kunnen nemen binnen de EU bij de provider naar keuze, en ook een einde gaan maken aan de koppelverkoop.

 

Weer nonsens die je vertelt.

Als jij op je digicorder een opname schedulet dan staat die wel degelijk locaal op de harddisk van je digicorder.

Je bent hier het systeem van ProximusTV aan het verwarren met dat van de kabel.

Ik heb er absoluut geen probleem mee dat ze de TV markt opengooien.

Als het enige wat je wilt zien de typische Hollywood film is, zal jij daar je voordeel mee doen.

Maar wie iets anders wil zien, zie ik daar weinig mee winnen.

Ik zie Sky niet de Vlaamse zenders aanbieden.

Het kan zijn dat jou dat niet interesseert, maar je bent wel een heel kleine minderheid daarmee.

 

2: Zowel bij mijn broer als bij mijn overbuur zijn oudere opnamen verdwenen na een tijd op hun Digibox, bij proximus kan je aanklikken waar je opname's dienen bewaard te worden, HDD of in de cloud.

    Ik heb nergens beweerd wat ik wil zien, dat verzin je  er weer zelf bij.

    Kort door de bocht gaan dus.

 

 

Lage bitrates.

Dat zeg jij, alles hangt af van de zender, zou ik zo denken.

Ik heb DVB-C tuners in mijn Dreambox, dus ik kan dat wel degelijk meten met de Bitrate Viewer.

Neem nu één HD : kom momenteel aan gemiddeld 8,7 Mbps op de kabel (schommelt tussen 7,8 en 9,7 met dus als gemiddelde 8,7Mbps) en slechts 4,1 Mbps op TV Vlaanderen (schommelt tussen 2,9 en 9,5 met dus als gemiddelde slechts 4,4 Mbps).

Gemeten met 2 simultane opnames van 5 minuten van Jeroen Meus van daarnet.

PS : je hoeft geen beeld te hebben om de bitrate viewer zijn analyse te laten doen.

Weer een bewijs dat je om het even wat uit je duim zuigt.

En neen, nu moet je niet afkomen met Duitse zenders of zo.

Die heb ik immers ook FTA, en ik heb geen abonnement van TVV en ook geen van hun bakjes.

Je moet kijken wat je krijgt voor je abonnementsgeld, en daar vallen die FTA zenders niet onder, vermits iedereen die krijgt.

 

Voor Fim1 Premiere HD kwam ik nu op 4,7Mbps (schommelde tussen 2,2, en 5,6), bij Prime Star HD was dat 6,4 Mbps (schommelde tussen 5,8 en 7).

Dus ja, die hogere bitrates, dat zal wel weer op FTA zenders slaan, waar je TV Vlaanderen abonnement voor niets tussenzit...

 

3: Bij opnames van Vier HD krijg ik een variable bitrate die gaat tot 12.8 Mbps, dit geeft zeer goed HD beeld, en beter dan de kabel, is bevestigd door mijn bezoekers.

    TVV geeft de nodige inspanningen gedaan om dit op niveau te krijgen zoveel blijkt.

   

 

Vreemd, als ik op mijn Dreambox scan vindt hij 280+ zenders.

OK, daar zitten een aantal VOD streams tussen, en een aantal regionale zenders die er niet opzitten, maar als ik manueel tel kom ik al rond de 160 TV zenders en 35 radio zenders, nog altijd 195 zenders in totaal.

 

Nochtans lees ik daar regelmatig over.

Er was ook de beperking van het aantal zenders dat je met een 2e of 3e kaart kon bekijken.

Ik hoor ook dat de activatiekost voor smartcards omhoog gaat van 30€ naar 50€.

Het zijn allemaal dingen die ik niet hoor bij de kabel.

Als je toestellen ineractief zijn heb je daar zelfs je abonnementen ineens op al je toestellen thuis, moet dat nog zien gebeuren bij TV Vlaanderen.

 

4: Is bij Telenet 50 euro, basispakket komt al op 24,70 €.

TVV Basic + is 22.90 € ,

Bij TN optie Play komt er 10 € bij, Play more nog eens 24,90 € er bovenop, Play Sports nogmaals 16,45 erbij, Installatie + 99 €. Totaal = 208.6 € en dan zit nog met een brakke digicorder die berucht is voor zijn gebreken, en ik heb mogen waarnemen in de zaak dat de defecte toestellen zich opstapelen, er staat trouwens steeds een ruime voorraad klaar om de klant alweer van een hersteld toestel te voorzien.

 

 

TV Vlaanderen kon minder uitbuiten, omdat ze bij de start moesten rekenen op de grote basis van satkijkers om rap klanten te werven.

Eens ze die klanten hebben, zie je dat ze ze steeds meer hun richting induwen, met nu als kers op de taart deze nieuwe ontvangers of de Orca module.

Ze hadden geen interactiviteit, en ik las vaak dat het een schande was dat de kabel daar zoveel geld mee verdiende, nu gaan ze hetzelfde doen.

Enige verschil is dat ze het tot nu toe niet konden, en ze je altijd maar nieuwe hardware opdrongen.

 

5: Een grote basis satkijkers is er in Vlaanderen niet, hun coderingstechniek liep al een poos achter de feiten aan, bij TN is alles dichtgetimmerd en nog een gelijmd ook, de mogelijkheden zijn steeds beperkt.

Mij hebben ze nooit enige hardware opgedrongen, een verzinsel van u.

 

En wat die gratis zenders betreft, niets belet een kabelkijker daarnaast nog een schotel te zetten voor de FTA zenders.

Dat vind ik gewoon best of both worlds.

Voor de Vlaamse zenders ben je qua aanbod en qua beeldkwaliteit gewoon beter af bij de kabel, voor bijv. Duitse of Britse zenders kun je dan op satelliet terecht.

Maar dat abonnement op TVV, ik zou niet weten voor welke zender ik dat moet doen, zeker nu NPO1 HD, NPO2 HD en NPO3 HD ook op de kabel zitten.

 

6: Onzin, mijn beelddkwaliteit is beter dan de kabel, is bevestigd door meerdere bronnen.

 

De schotel ja, de VU+ ontvanger ja, maar TV Vlaanderen, nope.

Daar zie ik niets dat beter zou zijn dan op de kabel, behalve dan vrije keuze van hardware.

Maar die gaan ze nu net uitschakelen.

 

7: Weeral niet waar,  er komt een nieuwe module, hoef je enkel in je TV of ontvanger te plaatsen, en je kijkt gewoon verder.

    De schotel is mits goed afgesteld de must, de vele beperkingen van de kabel en het brakke beleid van TN en het uitzuigen van hun klanten die ze beschouwen als een melkkoe kan een helder denkende persoon enkel maar doen besluiten om daar nooit naartoe te gaan.

   

 

Is het nu weer de schuld van Europa?

Bij de TVV fans is het altijd hetzelfde : als ze iets niet aanbieden of het is in slechte kwaliteit, dan is dat de schuld van de kabel, van IPTV, van iedereen behalve zichzelf.

 

Weer nonsens die je vertelt.

Als jij op je digicorder een opname schedulet dan staat die wel degelijk locaal op de harddisk van je digicorder.

Je bent hier het systeem van ProximusTV aan het verwarren met dat van de kabel.

Ik heb er absoluut geen probleem mee dat ze de TV markt opengooien.

Als het enige wat je wilt zien de typische Hollywood film is, zal jij daar je voordeel mee doen.

Maar wie iets anders wil zien, zie ik daar weinig mee winnen.

Ik zie Sky niet de Vlaamse zenders aanbieden.

Het kan zijn dat jou dat niet interesseert, maar je bent wel een heel kleine minderheid daarmee.

 

 

Lage bitrates.

Dat zeg jij, alles hangt af van de zender, zou ik zo denken.

Ik heb DVB-C tuners in mijn Dreambox, dus ik kan dat wel degelijk meten met de Bitrate Viewer.

Neem nu één HD : kom momenteel aan gemiddeld 8,7 Mbps op de kabel (schommelt tussen 7,8 en 9,7 met dus als gemiddelde 8,7Mbps) en slechts 4,1 Mbps op TV Vlaanderen (schommelt tussen 2,9 en 9,5 met dus als gemiddelde slechts 4,4 Mbps).

Gemeten met 2 simultane opnames van 5 minuten van Jeroen Meus van daarnet.

PS : je hoeft geen beeld te hebben om de bitrate viewer zijn analyse te laten doen.

Weer een bewijs dat je om het even wat uit je duim zuigt.

En neen, nu moet je niet afkomen met Duitse zenders of zo.

Die heb ik immers ook FTA, en ik heb geen abonnement van TVV en ook geen van hun bakjes.

Je moet kijken wat je krijgt voor je abonnementsgeld, en daar vallen die FTA zenders niet onder, vermits iedereen die krijgt.

 

Voor Fim1 Premiere HD kwam ik nu op 4,7Mbps (schommelde tussen 2,2, en 5,6), bij Prime Star HD was dat 6,4 Mbps (schommelde tussen 5,8 en 7).

Dus ja, die hogere bitrates, dat zal wel weer op FTA zenders slaan, waar je TV Vlaanderen abonnement voor niets tussenzit...

 

 

 

Vreemd, als ik op mijn Dreambox scan vindt hij 280+ zenders.

OK, daar zitten een aantal VOD streams tussen, en een aantal regionale zenders die er niet opzitten, maar als ik manueel tel kom ik al rond de 160 TV zenders en 35 radio zenders, nog altijd 195 zenders in totaal.

 

Nochtans lees ik daar regelmatig over.

Er was ook de beperking van het aantal zenders dat je met een 2e of 3e kaart kon bekijken.

Ik hoor ook dat de activatiekost voor smartcards omhoog gaat van 30€ naar 50€.

Het zijn allemaal dingen die ik niet hoor bij de kabel.

Als je toestellen ineractief zijn heb je daar zelfs je abonnementen ineens op al je toestellen thuis, moet dat nog zien gebeuren bij TV Vlaanderen.

 

TV Vlaanderen kon minder uitbuiten, omdat ze bij de start moesten rekenen op de grote basis van satkijkers om rap klanten te werven.

Eens ze die klanten hebben, zie je dat ze ze steeds meer hun richting induwen, met nu als kers op de taart deze nieuwe ontvangers of de Orca module.

Ze hadden geen interactiviteit, en ik las vaak dat het een schande was dat de kabel daar zoveel geld mee verdiende, nu gaan ze hetzelfde doen.

Enige verschil is dat ze het tot nu toe niet konden, en ze je altijd maar nieuwe hardware opdrongen.

 

En wat die gratis zenders betreft, niets belet een kabelkijker daarnaast nog een schotel te zetten voor de FTA zenders.

Dat vind ik gewoon best of both worlds.

Voor de Vlaamse zenders ben je qua aanbod en qua beeldkwaliteit gewoon beter af bij de kabel, voor bijv. Duitse of Britse zenders kun je dan op satelliet terecht.

Maar dat abonnement op TVV, ik zou niet weten voor welke zender ik dat moet doen, zeker nu NPO1 HD, NPO2 HD en NPO3 HD ook op de kabel zitten.

 

De schotel ja, de VU+ ontvanger ja, maar TV Vlaanderen, nope.

Daar zie ik niets dat beter zou zijn dan op de kabel, behalve dan vrije keuze van hardware.

Maar die gaan ze nu net uitschakelen.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarbij vergeet je voor het gemak dat het aanbod vorige eeuw om te beginnen evenmin gratis was.

De kosten werden gedragen door alle inwoners van een land, tenminste door degenen die in het bezit waren van een ontvangtoestel.

Alleen inwoners in grensgebieden dan wel degenen die individueel meer geld uitgaven voor een betere antenne konden meegenieten van van programma's van over de grens. Die voor die kijkers wel maar in feite natuurlijk evenmin gratis waren. Want betaald waren door de inwoners van het betreffende land.

 

Op enig moment kwamen er gemeenschappelijke en centrale antennes, later gebundeld in wat we nu "de kabel" noemen. Daarvoor gingen we dan extra betalen. Vanwege de auteursrechtenregeling. Maar dat deden de meesten graag, want nu konden we kijken naar zenders als CNN, MTV, Cartoon Network enz.. En onze eigen mast kon van het dak.

 

Nederlandse commerciële zenders hebben zich, als mijn geheugen mij hier niet in de steek laat, niet eens vermoeid om op antenne te gaan Maar hebben het (los van enige satellietdistributie) altijd bij  de kabel gehouden. De situatie in België is denk ik niet veel anders geweest.

 

De huidige TV kijker kan zijn of haar signaal halen uit een draadje of uit de lucht.

Alleen uit de lucht is dat met een (schotel)antenne gratis. In die gevallen hangt het af van de zenders die je wilt zie of en hoeveel je gaat betalen. 

Via een draad (kabel of IPTV) zullen ze altijd iets betalen.

Uiteindelijk is het wat de gek er voor geeft zoals de uitdrukking luidt.

 

De kosten van de hardware laat ik even buiten beschouwing.

Dat geldt ook wat je met het signaal uiteindelijk gaat doen (opnemen, kijken op meer kamers).

Hier kan iedereen veel meer de eigen keuze maken. En kunnen pakketaanbieders zich verder onderscheiden.

 

Om op de aangehaalde zin terug te komen:

we moeten het met z'n allen ook normaal vinden dat we betalen voor programma's die we kunnen zien.

 

Als een pakketaanbieder moeite moet doen ons van een signaal te voorzien dan hangt daar een prijskaartje aan. Dat bedrag kan lager zijn als de aanbieder van de programma's er belang bij heeft dat we de betreffende zender kunnen bekijken (denk aan reclame-inkomsten).

 

Alleen publieke omroepen hebben (voor het betreffende land) de opdracht/taak hun programma's vrij voor hun inwoners beschikbaar te maken. Daar kun je als grensbewoner (zie degene die via een schotel kijkt als extended grensbewoner) je voordeel mee doen. Zelfs in die mate dat je geen behoefte meer hebt aan het afnemen van nationale betaalpakketten (of juist een pakket uit een andere lidstaat wilt afnemen).

Ze kwamen ( jullie commercielen niet op antenne), maar zitten sinds ik begon te kijken via satelliet tv daar al uit te zenden.

Hier heeel veeeel jaren later, en de grootste groep hier noot op antenne bij jullie wel.

Maar waarom bepaalde opnames op hun decoders verdwijnen? Gebruikersfout klant, of sabotage? Toch nog nooit voorgehad op mijn vu.

Ik heb bij iemand met een led tv, bbc hd gezien met tv met een kaartje en het plaatje was toch om te genieten.

Maar als iemand nieuws hier komt, is het alsof dit jaar einde vrijheid hardware is. Terwijl ik nog dealers ken, die nog niks van die nieuwe zaken heeft.

En ik zal het nog moeten zien, of ze met die nieuwe ontvangers akkoorden Kunnen maken, met vrt,medialaan en sbs voor on demand.

Maar ik heb ergens gelezen, dat on demand inkomsten teruglopen sings medialaan online gratis met verplichte reclame hun programmas aanbieden.

En het opengooien van de kabel, kan maar interessant zijn, als telenet haar tarieven voor doorgifte verlaagd, want anders zijn het doodgeboren kindjes. Een systeem als bij onze elecktriciteit zou beter zijn.

Een bedrijf dat het netwerk onderhoud en dan diverse aanbieders.

Want, zou het voor bepaalden niet handig zijn, om tvv te ontvangen via de kabel+ een kaartje voor sat, in vakantie huisje?

Waarom bvb geen tvv ontvanger met dvb-c en s tuner met dezelfde kaart?

Overschakelen 0€ en thuis via de coax en op verplaatsing dezelfde ontvanger op satelliet.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ze kwamen ( jullie commercielen niet op antenne), maar zitten sinds ik begon te kijken via satelliet tv daar al uit te zenden.

Hier heeel veeeel jaren later, en de grootste groep hier noot op antenne bij jullie wel.

Maar waarom bepaalde opnames op hun decoders verdwijnen? Gebruikersfout klant, of sabotage? Toch nog nooit voorgehad op mijn vu.

Ik heb bij iemand met een led tv, bbc hd gezien met tv met een kaartje en het plaatje was toch om te genieten.

Maar als iemand nieuws hier komt, is het alsof dit jaar einde vrijheid hardware is. Terwijl ik nog dealers ken, die nog niks van die nieuwe zaken heeft.

En ik zal het nog moeten zien, of ze met die nieuwe ontvangers akkoorden Kunnen maken, met vrt,medialaan en sbs voor on demand.

Maar ik heb ergens gelezen, dat on demand inkomsten teruglopen sings medialaan online gratis met verplichte reclame hun programmas aanbieden.

En het opengooien van de kabel, kan maar interessant zijn, als telenet haar tarieven voor doorgifte verlaagd, want anders zijn het doodgeboren kindjes. Een systeem als bij onze elecktriciteit zou beter zijn.

Een bedrijf dat het netwerk onderhoud en dan diverse aanbieders.

Want, zou het voor bepaalden niet handig zijn, om tvv te ontvangen via de kabel+ een kaartje voor sat, in vakantie huisje?

Waarom bvb geen tvv ontvanger met dvb-c en s tuner met dezelfde kaart?

Overschakelen 0€ en thuis via de coax en op verplaatsing dezelfde ontvanger op satelliet.

Volgens mij is deze bijdrage gecodeerd!?! :confused:

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het tweede kwartaal van 2015 groeide het klantenbestand van Mobistar in België in alle segmenten ten opzichte van het eerste kwartaal van 2015. Postpaid : +9,4 duizend ; Prepaid : +0,9 duizend ; M2M : +45,9 duizend en MVNO : +280,0 duizend.

Deze sterke commerciële prestaties zijn het resultaat van de continue verbeteringen aan de klantenervaring, de voortdurende investeringen om het 4G netwerkleiderschap te blijven houden, de wijzigingen die in de voorbije 18 maanden werden doorgevoerd in de distributie, een sterke commerciële aanwezigheid, een goed gesegmenteerde productportefeuille die beantwoordt aan de vereisten van de klanten en de toenemende vraag naar data.

Mobistar TV op het Telenet-kabel in einde 2015 ?

Mobistar verwelkomt de raadpleging over het ontwerpbesluit van de regelgevende instanties met betrekking tot de herziening van de wholesale-tarieven voor toegang tot de kabelnetwerken. Dit ontwerp-besluit is inderdaad een minimaal noodzakelijk element om een functionerend regelgevingskader te scheppen voor wholesale toegang tot de kabelnetwerken. Niettegenstaande duidelijke verbeteringen, kan het huidige ontwerp-besluit nog verder verbeteren om een duurzaam en rendabel kader te bieden voor alternatieve operatoren.

 

Dankzij een beslissing van de Belgische regulatoren eind 2010, mag Mobistar later dit jaar onder eigen merk internet en televisie verkopen op basis van de kabel van Telenet en VOO. "Technisch zijn we er helemaal klaar voor", verzekerde CEO Jean-Marc Harion bij de bekendmaking van de jaarcijfers 2014. De test in Charleroi wordt uitgebreid met Luik en daarna Vlaanderen. Maar de 200 huidige testgebruikers krijgen niet de definitieve modem en settopbox te zien, zegt chief operating officer Jeremie Dutray. Evenmin kijken ze naar het definitieve tv-aanbod. Zij hebben nog geen video on demand of betaal-tv. Mobistar wil zijn kaarten zoveel mogelijk gedekt houden, om te verhinderen dat de kabelaars al te gemakkelijk op hun nieuwe concurrent kunnen anticiperen. Volgens Jean-Marc Harion zou "90 procent" van de testgebruikers de dienst aan anderen aanraden. "Het enige wat we kunnen zeggen is dat het aanbod differentiërend zal zijn", zei Jeremie Dutray.

Nieuwe groothandelsprijs

De lancering wordt opgehouden door een discussie met de telecomtoezichthouder BIPT over de prijs die de kabelaars aan Mobistar mogen aanrekenen. Dat wordt een 'retail-minus"-formule. Basis is de prijs van de triple-playbundels van de kabelbedrijven. Daar gaat de btw en de prijs voor vaste telefonie vanaf en dan een korting van 23 procent. Dat zou dan de groothandelsprijs worden die Mobistar aan de kabelbedrijven betaalt voor hun dienst. Maar volgens Jean-Marc Harion moet daar nog een reeks andere kosten uit, zoals de decoder- en modemhuur, het inbegrepen gebruik van wifi thuis en buitenshuis of het recht om op een tweede scherm te kijken. Ook de promotieprijzen van de kabelaars moeten mee in het bad. "Alle kosten die niet gereguleerd zijn moeten uit die bundelprijzen", vindt Harion. Hij verwacht dat het BIPT zijn prijsvoorstel zal herzien tegen april. Daarna volgt een consultatie en dan de officiële bekendmaking. Pas daarna kan Mobistar met de verkoop beginnen. Harion betreurde dat Mobistar door de discussie over de prijs nog altijd niet kan starten met zijn kabelaanbod. "Dat had niet het geval mogen zijn," zei hij.

Alpha Networks levert de beheersystemen voor de interactieve en betaal-tv-diensten en is de systeemintegrator van het aanbod. De gebruikersinterface komt van het Limburgse Zappware. De settopbox komt van het Franse Siligence.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik betaa ps watl graag voor de zenders maar ik persoonlijk vind tvv beste en goedkoopste tis dat die telt vandaag wat ben je er vet mee bij telenet of belgacom met filmnet en al die pakketten als je het niet kan betalen ken er al veel zulke die het het niet meer kon betalen en zoals ik al zei tvv kost mij maar  22.50 per maand jullie mogen daarvan denken of zeggen van tvv het kan mij niet schelen problemen kan je overal krijgen bij de andere meer dan de andere  ps wat is er beter een mercedes of een bmw tis alle twee even duur of beter gezegd bijna even duur een andere merk is even goed de dag vandaag je moet gewoon geluk hebben vandaag das mijn mening

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Lassie, een goedbedoeld advies.

Je bijdragen worden een heel stuk leesbaarder en begrijpelijker wanneer je af en toe een . gebruikt en een nieuwe regel, met een hoofdletter begint.

 

Je bovenstaande bijdrage is wat moeilijk te volgen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, kun je ook vinden over andere bedrijven, hoor.

Op dezelfde site : Telenet 510 klachten, TV Vlaanderen 382 klachten.

http://www.ontevredenklanten.be/klachten-over-tv-vlaanderen

Gezien het aantal klanten, zou ik denken dat TVV veel meer ontevreden gebruikers telt.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik betaa ps watl graag voor de zenders maar ik persoonlijk vind tvv beste en goedkoopste tis dat die telt vandaag wat ben je er vet mee bij telenet of belgacom met filmnet en al die pakketten als je het niet kan betalen ken er al veel zulke die het het niet meer kon betalen en zoals ik al zei tvv kost mij maar  22.50 per maand jullie mogen daarvan denken of zeggen van tvv het kan mij niet schelen problemen kan je overal krijgen bij de andere meer dan de andere  ps wat is er beter een mercedes of een bmw tis alle twee even duur of beter gezegd bijna even duur een andere merk is even goed de dag vandaag je moet gewoon geluk hebben vandaag das mijn mening

Lid van de actiegroep : ikschrijfallesaanelkaarzonderpuntenenkommas  :D

  • Like 1

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, kun je ook vinden over andere bedrijven, hoor.

Op dezelfde site : Telenet 510 klachten, TV Vlaanderen 382 klachten.

http://www.ontevredenklanten.be/klachten-over-tv-vlaanderen

Gezien het aantal klanten, zou ik denken dat TVV veel meer ontevreden gebruikers telt.

Ha, maar de inhoud van de klachten dat is andere koek hoor, het gaat niet alleen om een getalletje, niet kortzichtig zijn hoor.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan zo maar verder gaan er zijn klachten over tvv en over tn ik zei het al je moet eerst een jaar bij tn zijn dan moet je eens spreken je moet gaan bij wie je het best bent als je naar geen geld moet kijken dan moet je zeker bij tn gaan maa ik vind nog tvv beste beeld en zeker het geluid met de satelliet zeker niet tn en belgacom

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...