Ga naar inhoud


Nieuwe ontvangers voor TV Vlaanderen en Telesat beschikbaar.


Sprietje

Aanbevolen berichten


De commerciële en npo zijn voor de meeste toch de belangrijkste lijkt me.

En die zullen met het huidige systeem nog wel,wat jaartjes meegaan hoor

 

Daar kan TvVlaanderen niet genoeg winst mee maken om de aandeelhouder tevreden te stellen.

Kijk wat er met het Set Top Box pakket is gebeurd.

De prijs werd jaarlijks verhoogd en het aantal zenders werd minder.

Zo werd het goedkoopste pakket onaantrekkelijk gemaakt om meer winst te creëren. 

Een slimme verkoop tactiek maar nu wel doorzichtig.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En natuurlijk is er geen kans dat de deze codering ooit door Oscam kan behandeld worden.

 

Is een superkleine markt, dus totaal niet interressant.  Niemand wil er natuurlijk aan beginnen voor zo een kleine markt

Ten tweede zal er altijd wel iemand opmerken.  Dat is illegaal, want je kraakt de codering.

 

Toch zou ik willen pleiten opdat Oscam een poging zou wagen.

Ik herhaal hiervoor mijn vroegere argumenten:

 

1. We kraken geen codering.

2. Gebruiken dit enkel om met een legaal gekochte en betaald abbo te kijken naar zenders op apparatuur van onze keuze.

3. Omdat er mogelijk misbruik van gemaakt zou kunnen worden is geen argument.  Dan moeten auto's (en zelfs het hele internet) ook verboden worden.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

De commerciële en npo zijn voor de meeste toch de belangrijkste lijkt me.

En die zullen met het huidige systeem nog wel,wat jaartjes meegaan hoor

Vrt in ons geval, want het is tvv,of npo via tvv, is nog te doen om rechtstreeks te zien.

Commerciele zenders ( wat hun woord zender niet waard is) zijn niet meer te doen om rechtstreeks te kijken.

Ik bekijk 2 programma's op rtl7 HD die op tijdschema 2 uur duurt. Na het verwijderen van 5 reclameblokken nog 1h36 min over.

Als er dus met de tijd gesloten bakken zijn, dan hebben de zeer weinige programma's (2) afgedaan!

Maar die blijven bestaan, omdat dit niet meer is dan verplichte abonneezenders, onderhouden en beschermd door de staat!

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En natuurlijk is er geen kans dat de deze codering ooit door Oscam kan behandeld worden.

 

Is een superkleine markt, dus totaal niet interressant.  Niemand wil er natuurlijk aan beginnen voor zo een kleine markt

Ten tweede zal er altijd wel iemand opmerken.  Dat is illegaal, want je kraakt de codering.

 

Toch zou ik willen pleiten opdat Oscam een poging zou wagen.

Ik herhaal hiervoor mijn vroegere argumenten:

 

1. We kraken geen codering.

2. Gebruiken dit enkel om met een legaal gekochte en betaald abbo te kijken naar zenders op apparatuur van onze keuze.

3. Omdat er mogelijk misbruik van gemaakt zou kunnen worden is geen argument.  Dan moeten auto's (en zelfs het hele internet) ook verboden worden.

 

Willy

De wetgever heeft uitdrukkelijk verboden coderingsystemen of onderdelen daarvan  te ontcijferen, het staat in de wet, wat " iemand"  er van vindt is verder niet relevant.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er wereldwijd al iemand aangehouden, en/of gedagvaard voor de rechter voor het maken/gebruiken van een softcam?

ten tweede, is er al een veroordeling geweest?

Ik ben geen jurist of gelijk wat, maar is het niet gemakkelijker, de codering zo te wijzigen, dat de softcam niet meer werkt, dan procedure slagen uit te voeren?

Dan moeten degene die multicam en/of programmeerbare module's, dezelfde gang gaan.

Ik weet niet, of dit voor alles geld, maar ik heb ergens eens gelezen, als het product die hetzelfde doet, zoveel percentage verschilt, van het origineel, er geen sprake meer is van schending van het patent?

Maar zolang TVV netjes een seca pasje geeft, als het nu gebruikte per ongeluk stukgaat, maak ik me geen zorgen.**

Er was ook enorm paniek bij irdeto, en tegen verwachting, kwam er nog een vervolg.

Misschien maken we nog een vervolg pasje van deze codering mee  :confused:  :grin:  :P

** Ik heb het hier over het abbo van mijn vader, omdat hier of het ander gelijksoort topic verwarring was.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

En natuurlijk is er geen kans dat de deze codering ooit door Oscam kan behandeld worden.

 

Zeker is die kans er wel, het vergt enkel veel inzet en kennis van hobbyisten.

Maar vergis je niet, de orca codering is er eentje van "state-of-the-art". Het hebben van een geldig abonnement en smartcard is daarbij van ondergeschikt belang. Werkelijk elke truuk die mogelijk is zal in de strijd gegooid zijn door de security provider Viaccess om te voorkomen dat de boel eenvoudig reversed-enginered kan worden.

En dat zorgt ervoor dat als de codering straks uiteindelijk beschikbaar is voor eindklanten dat deze niet direct in softcams werkt.

 

Kijk voor de aardigheid eens naar de codering van de Duitse HD+ kanalen sinds de HD03. Daar is nu nog niet eens een publieke softcam oplossing voor. (Ik laat even die alternatieve ci module rommel achterwege die schijnen sinds deze zomer beperkte ondersteuning te hebben maar dan alleen voor ecm handling en emms nog niet)

We weten aardig hoe het algo van deze kaart werkt alleen is er nog een speciale cpu key nodig en die is niet eenvoudig te achterhalen.  Kijk je vervolgens hoe lang dit allemaal geduurd heeft: de kaart is er al sinds najaar 2012. Dan hebben we het over 3 jaar en nu pas begint de ondersteuning ervoor op gang te komen.

 

Datzelfde zou je ook met orca kunnen verwachten maar aangezien deze codering op een hele kleine klantengroep beperkt wordt losgelaten zullen er verhoudingsgewijs minder hobbyisten mee bezig gaan en kan het maar zo 6 jaar duren voordat er ook maar iets alternatief mee gedaan kan worden.

Ik hoop waarachtig dat ik me op dit punt ernstig vergis maar het is tegenwoordig bijzonder lastig om zonder professionele hardware en kennis smartcard coderingen "even" te doorgronden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik verplicht word de ontvanger te gebruiken van TVV dan zeg ik mijn abonnement op en ik geloof zeker wat theparasol hier schrijft zo zijn er meer voorbeelden kijk naar Digiturk of Sky UK dat is toch een grote provider ook daar blijft het angstvallig stil als het gaat over de HD kanalen op een Linux ontvanger,ik neem aan dat daar zeker hobbyisten (als je het zo nog kan noemen) mee bezig zijn dat voor elkaar te krijgen

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt er langs beide kanten. Je hebt hobbyisten, die het doen voor de fun.

Anderen, die dan de moderne hardware hebben zoals theparasol schrijft, doen het voor het geld.

Verdienen ze hun geld niet terug, of is er geen afzetmarkt, dan ook geen oplossing.

Ik vraag me af, of er in het begin zal gezocht worden. Want waarom zou je een orca kaart in oscam laten draaien, als die identiek dezelfde kanalen opent als ons seca pasje.

Als dit zoals TVV schreef, nog 2 jaar samenloopt, dan zal er misschien maar na 2 jaar gekeken worden.

En er zijn misschien nog andere zaken, waarom ze het niet doen, maar veel verder kan ik niet gaan, vanwege de huisregels.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijkomend probleem.  De nieuwe SIM-kaart is microSIM.  Dus niet het bankkaart formaat, maar van het formaat van een SIM van een Smartphone.

(gelezen op een ander forum).

 

Dat dit niet van belang is voor het schrijven van een Softcam begrijp ik.  Maar het is een probleem voor de eindgebruiker.

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al een Viaccess-Orca CI+ module voor Fransat. Die leest ook het Zwitserse SRG kaartje.

Vraag mij af of dat t.z.t. ook met zo'n nieuw TVV/CD kaart het geval zal zijn.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijkomend probleem.  De nieuwe SIM-kaart is microSIM.  Dus niet het bankkaart formaat, maar van het formaat van een SIM van een Smartphone.

(gelezen op een ander forum).

 

Dat dit niet van belang is voor het schrijven van een Softcam begrijp ik.  Maar het is een probleem voor de eindgebruiker.

 

Willy

Er bestaan goeie adapters, die een sim formaat overbrengen naar een bankkaart formaat.waar de sim in moet is langs achter een plastiek, om die sim mooi op zijn plaats hoort.

Je kan ook van een vervallen abbo kaart, waar beide mogelijk zijn, de oude sim uithalen, en daarachter breed plaklint op kleven, en het kaartje blijft mooi zitten. Geen groot probleem volgens mij, toch veel minder dan het werkend krijgen in oscam.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...