Ga naar inhoud


Winterbanden onder een Ford Mondeo


gerrit B

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Niet alleen bij Ford.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Het schijnt dat het hele TPMS aardig universeel is en dmv. van Bluetooth uit te lezen is. Alleen moet je zelf de transmitter kunnen activeren om een signaal uit te zenden voordat je die zelf kunt ontvangen en daar heb je dus de juiste techniek of juist app voor nodig.

 

Bij Ford worden (voor zover ik heb begrepen) de TPMS sensoren automatisch ingelezen door simpel een paar km te gaan rijden met minimaal 50 km per uur.

 

suc6

 

Gerrit

 

Klopt inderdaad.

Ik was vandaag bij de BMW dealer en in de loop van het gesprek informeerde ik ook even naar het TPMS systeem.

Een kwartier rijden en meer handelingen waren er niet nodig om de gegevens in het display af te kunnen lezen.

Activeren was niet nodig en van een app was niets bekend.

TPMS zit bij BMW overigens alleen gemonteerd bij de elektrische auto's

De andere modellen moeten het nog doen via het ABS systeem.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat laatste lijkt mij niet juist.

Het is als optie op de meeste BMW's verkrijgbaar.

Het is namelijk wettelijk verplicht voor nieuwe wagens vanaf november 2014.

 

http://www.bmw.com/com/de/owners/accessories/tyre_pressure_control_system/index.html

 

https://bmw-muenchen.winterkomplettraederangebote.de/bmw/pdf/bmw_informationen_raederangebot.pdf

 

Het systeem wat werkt op de ABS sensoren heet bi BMW RPA.

(Reifen Pannen Anzeige).

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

De andere modellen moeten het nog doen via het ABS systeem.

 

Wees er blij van hoor want dan heb je ook het gezeur niet met TPMS sensoren in je velgen (kost maar even 240 euro excl. montage) batterijen die na 5 jaar (geschat) leeg zijn. Ben je niet duurder uit bij het banden vervangen.

Bij mijn Alhambra gaat het ook via de ABS en kan je vertellen dat het een heel stuk eenvoudiger gaat en ook die detecteerde de schroef in de band van een paar weken geleden ook probleemloos. 

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen optie, opties zijn er om je meer money uit de portemonnee te kloppen.

De auto's zijn daar standaard mee uitgerust als ik de eerste link lees.

Ab März 2014 werden alle BMW Neufahrzeuge mit diesem System ausgestattet.

 

Dat geeft munitie bij een volgend bezoek. 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

RPS via ABS werkt prima,op die manier heb ik ook al eens het een en ander in mijn band terug gevonden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...