Ga naar inhoud


Welke knop - toets indrukken bij nieuwe installatie software?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Ik wil op de bovenin dit forum geplaatste Vti installatie tutorial op diversen fronten wijzigingen aanbrengen.

Daarvoor zou ik graag willen weten welke knop - toets - actie moet worden ondernomen om de update op te starten nadat de USB met de Update is geplaatst en de VU+ opnieuw is opgestart.

Het gaat hierbij om de ontbrekende ontvangers

 

DUO2

SOLO

ZERO

SOLO SE

SOLO SE V1 - V2

SOLO 4K

 

Vul aan als ik er een ben vergeten.

 

​Ook hoor ik graag t.o.v. de huidige installatieprocedures significante afwijkingen die nog niet zijn genoemd en er toe doen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Solo 4k: VTi.

 

Stick in usb

Binnen 5 seconden na inschakelen knopje achter frontklep kaartlezer ingedrukt houden tot de update start.

Frontdisplay geeft aan het einde van de update aan dat de ontvanger na x seconden weer start.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al bijgevoegd,

Voor solo se V2. Stick erin ( geen te grote) in ontvanger. Stroom aanzetten en ledje vooraan gaat langzaam aan en uit.

Als het programeren gedaan is gaat die pinken, en kan de stroom eruit.

Stikje er uit en aanzetten. Opgelet, de eerste keer kan het meer dan 20 sec duren eer je de instalatie wizard ziet. Panikeer niet als je niet direct iets ziet.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

om niet alles te hoeven herhalen of te kopieren, kijk je het beste hier Jürgen,

jij kan goed duits dus dat moet geen probleem zijn

 

overigens mijn favoriet als VTI er al op staat en je een nieuwe VTI gaat flashen > dit

aangepast door Tonskidutch

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, voor diegene die goed Duits kunnen een waardevolle BIJNA complete aanvulling.

 

Helaas ontbreekt een voor ons belangrijk item en wel het installeren van een Softcam.

De installatie van een juiste Softcam is voor ons van essentieel belang, zonder Softcam geen beeld op de Nederlandse commerciële zenders.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

een softcam kan meestal vanuit de imagefeeds geinstalleerd worden.Voor bepaalde lijnen in de softcam moet elkeen zelf beslissen.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weet jij, dat weet ik en veel anderen maar voor de beginner is dit geen voor de hand liggende optie.

De How-To is bedoeld voor diegene die voor het eerst in contact komen met de installatieprocedure van VTI en daar is de installatie van een SoftCam voor de hand liggend.

 

Daarnaast is het een feit dat je binnen VTI alleen nog maar de keuze hebt om CCCAM en OSCAM te installeren.

Omdat CCCAM eigenlijk niet meer aan te bevelen is leek het mij geen overbodige optie om de mogelijkheid van OscamButler in de handleiding op te nemen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...