Ga naar inhoud


Multicast streams afspelen op vuboxen


wiz
Ga naar oplossing Opgelost door -verwijderd-,

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Sinds dit weekend beschik ik over iptv van mijn provider. Het abonnement wordt maandag geactiveerd, en dan zal de settop box ook arriveren. Aangezien ik niet met de meegeleverde router aan de slag wilde heb ik mijn asus router omgekat en na een halve dag is het zover dat het allemaal werkt. De zyxel haalt ongeveer 350mbit down en 110 mbit up, de asus doet 940 mbit up en down, plus dat het wireless van die zyxel niet zo ver reikt als dat van de asus, dus reden genoeg om er even voor te gaan zitten om het uit te vogelen en werkend te krijgen.

 

Nu kan ik op pc's en tablets naar streams kijken, de url is dan rtp://@239.0.x.y:7000. Ik heb al even zitten stoeien met dreamboxedit, maar als ik een boeket maak en zo'n url invoeg dan gebeurt er vrij weinig op mijn vu boxen. Ook streamtv lijkt er geen trek in te hebben.

 

Is het uberhaupt mogelijk om multicast streams te kijken op een vubox? Niet dat dit nou heel noodzakelijk gaat zijn, maar het zou wel geinig zijn als dat werkt, dan kunnen de kids op de uno ook nog naar de nederlandse kanalen kijken. En anders moeten ze maar op de laptops of tablets kijken.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

hmmz, ik was eigenlijk niet van plan om nog een udpxy te installeren, maar dat van die plugins is nog geen gek idee. Zo eens even testen. Dank voor de suggestie Satmaat!

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Helaas die waren al geinstalleerd. Ik heb gisteravond nog wel de netcaster plugin geinstalleerd op mijn uno, maar die zag ik na een reboot nergens verschijnen. Als ik in de lijst met geinstalleerde plugins kijk is deze wel geinstalleerd. Zo maar eens kijken met de duo2 of die het wel gaat doen en anders is het jammer. Dan krijgt mijn raspberry die rol :)

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Toch even verder getest. Met een udpxy op de box zelf gaat het wel. Streams worden netjes getoond op de vu box. Nu wachten tot ik de sparql box heb, de lijst met kanalen die ik heb gevonden is niet helemaal compleet en als ik de box heb vis ik daarmee de rest van de streams er wel uit :)

Nu nog even een kanalenlijstje in elkaar klussen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik heb mijn uno nog nooit zo snel zien zappen als tussen de iptv kanalen :) Beide boxen hebben nu een channel list met wat iptv kanalen erin.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjonge, dat ziet er goed uit Wiz!

Ik ben er niet dol op om provider hardware neer te moeten zetten. Dit schept ruimte voor creatieve mogelijkheden :)

 

Voor mij persoonlijk moet ik nog een alternatief vinden voor de camping residentie.

Ergens in 2017 zou DVB-T2 opgestart gaan worden, dat aangevuld met satelliet ontvangst moet toch genoeg zijn.

En thuis natuurlijk IPTV streams icm satelliet. Tot die tijd redden we het hier wel met de huidige prijzen en nagra kaart van canaldigitaal :)

 

(Stiekem had ik al wat Sparql RTP links getest, stel je voor dat ze "per ongeluk" werkten!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

werkt dat vanaf maandag na ontvangst van de settopbox ook zo voor je TV zenders in je LAN en op de VU+ of een andere enigma2 box dan slik ik een bezem

liever niet natuurlijk

 

Streams van de IPTV Provider worden meestal aan het 1 Wan-adres en het 2 MAC-adress van de settopbox gekoppelt na activeren middels de 3 CODE invoeren. En vergeet ik de Router

Dan pas spreekt men over een dedicated stream en certified receiver.

 

dat zijn dus 4 voorwaarden die evident zijn

ik spreek niet eens over IPv6 dat alle apparaten in Huis toont van WAN zijde.

 

is een van de drie niet correct zie je geen IPTV uit het zenderpakket

de uitzondering is enkel meekijken per voorgeschreven App op tablet en of pC

(meestal via silverlight opdat er aan de kopieerbeveiliging kan worden voldaan)

 

ik denk dat je met de VU+ zonder het juiste Macadres dus terugvalt op de voorwaarde App Silverlight en die is er niet voor je VU+.

nog mono nog moonlight en consorten werken voor het voldoen aan de voorwaarden.

 

het zou te mooi zijn om waar te zijn

aangepast door Tonskidutch

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tweak is een provider die geen restricties oplegt. Het is niet in hun belang de eindgebruiker ergens toe te dwingen.

Sparql is zelfs ontwikkelt omdat KPN op een dag tegen ze zei: draag heel jullie infra structuur en klanten aan ons over voor bedrag X en anders dan mag je ons IPTV product niet meer leveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

sommige streams zijn gecodeerd, maar een heel groot deel van de streams is dat niet. Dat werkt dus op elke enigma box of tablet of pc. Het was even knutselen met mijn asus router om een vlan4 interface te bouwen die dhcp deed en waarover een statische router gemaakt moest worden. Daarna igmpproxy configureren en vlammen maar. Ze hebben ook een android en ios app waarmee je weer een groot aantal kanalen kan bekijken en als ik het goed heb kan je daarmee ook opnames bekijken. Jammer dat er nog geen windows app is, dat zou het helemaal af maken. De npo HD streams zien er in ieder geval snoei strak uit. Nu nog een handige programmeur die even een sparql plugin maakt en dan is het helemaal feest :)

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

werkt dat vanaf maandag na ontvangst van de settopbox ook zo voor je TV zenders in je LAN en op de VU+ of een andere enigma2 box dan slik ik een bezem

liever niet natuurlijk

 

Streams van de IPTV Provider worden meestal aan het 1 Wan-adres en het 2 MAC-adress van de settopbox gekoppelt na activeren middels de 3 CODE invoeren. En vergeet ik de Router

Dan pas spreekt men over een dedicated stream en certified receiver.

 

dat zijn dus 4 voorwaarden die evident zijn

ik spreek niet eens over IPv6 dat alle apparaten in Huis toont van WAN zijde.

 

is een van de drie niet correct zie je geen IPTV uit het zenderpakket

de uitzondering is enkel meekijken per voorgeschreven App op tablet en of pC

(meestal via silverlight opdat er aan de kopieerbeveiliging kan worden voldaan)

 

ik denk dat je met de VU+ zonder het juiste Macadres dus terugvalt op de voorwaarde App Silverlight en die is er niet voor je VU+.

nog mono nog moonlight en consorten werken voor het voldoen aan de voorwaarden.

 

het zou te mooi zijn om waar te zijn

Ik kan niet alle streams bekijken, de meeste HD kanalen zijn gecodeerd, en daar heb ik inderdaad een settop box van de provider voor nodig of de sparql app waar je je registratie nummer moet invullen om te bepalen welk pakket je hebt en welke kanalen je wel en welke niet mag zien. Maar in de lijst die ik heb gevonden op het internet staan toch iets van 60 streams die ik zo kan bekijken. De 3 npo kanalen in hd, bbc 1 en 2 in hd, een, ketnet, canvas in HD, alle npo thema kanalen, alle regionale zenders en nog wat andere.

 

Ik ga als ik mijn settop box heb op mijn gemak kijken of er nog aanvullingen zijn van streams die niet gecodeerd zijn, en dan maak ik de definitieve kanalenlijst wel voor mijn vu boxjes.

 

Ik zou zeggen, eet smakelijk :D

 

Voor degene die hetzelfde willen wat ik wil, ik voeg udpxy en een startscript toe, udpxy zit niet in de vti repositories.

 

Udpxy in /usr/bin zetten, en dan chmod 755 om hem executable te maken.

 

Start script in /etc/init.d zetten en ook chmod 755 doen.in het startscript staat dat udpxy wordt gestart met port 8088, wil je dat op een andere poort dan moet je het daar wijzigen. Ik heb hem op poort 1234 gezet, dat is meen ik de default port.

 

Dan ln -s /etc/init.d/udpxy /etc/rc3.d/S99udpxy om hem te laten starten als je je box opstart.

 

Start je box opnieuw op en doe daarna een ps -ef |grep udpxy om te kijken of het ding inderdaad gestart wordt als je box geboot wordt. Als dat zo is dan kan je met dreamboxedit een kanalenlijstje aanmaken, er is een aparte menu optie voor iptv. Vul de stream in als volgt:

 

2015-12-27 16_37_57-IPTV_Streaming Service Details.png

 

Let op! Heb je het script niet gewijzigd qua poort nummer, dan is wat je moet invullen http://127.0.0.1:8088/udp/239.0.2.1:7000

 

Het rode hangt af van je provider, dit is voor Sparql van Tweak.

udpxy_mipsel.rar

udpxy_startscript.rar

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

daar heb ik eerlijk gezegd nog niet naar gekeken, ik ben niet zo'n programmeer wonder, netwerken en virtualisatie en operating systems is mijn ding. Ik vind het wel jammer dat er geen windows app is zodat ik op elke desk/laptop tv zou kunnen kijken. Ik kan natuurlijk meerdere boxjes huren, maar op de plekken waar nu pc's staan is geen hdmi scherm beschikbaar of bedraad netwerk. Met tablets kunnen we wel gewoon hd gestreamed kijken vanaf de vu boxen, dus qua wifi zou dat gewoon goed moeten gaan als er een app beschikbaar zou zijn.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...