Ga naar inhoud


Doek valt voor vele middengolfzenders


Sprietje

Aanbevolen berichten

En was dat in Nederland? Gisterenavond om 22.00 was de BBC hier loeihard in het midden van het land, eerst dacht ik dat het Caroline was door de soort muziek die ze draaiden, maar later hoorde ik dat het om de BBC ging..

Ja, in Zeeland.. ik reed door dunbevolkt gebied, zonder straatverlichting etc...  ze meldden dat het radio Caroline was via Manx radio... en dan de reclame voor de caroline shop....  ja, dat zal volgens mij de BBC Niet geweest zijn. Ook een stukje over de Ross Revenge.  Jammer dat ik het niet kon opnemen in de auto.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, in Zeeland.. ik reed door dunbevolkt gebied, zonder straatverlichting etc...  ze meldden dat het radio Caroline was via Manx radio... en dan de reclame voor de caroline shop....  ja, dat zal volgens mij de BBC Niet geweest zijn. Ook een stukje over de Ross Revenge.  Jammer dat ik het niet kon opnemen in de auto.

Weet uit het verleden dat Zeeland een goede provincie is om de MW te beluisteren, weinig bewoning en open gebied. Ten tijde van de zeepiraten, gingen we soms op daguitstap naar Zeeland (is niet ver van hieruit) en steeds hadden we de transistor radio mee, was telkens wat verdrietig om 's avonds huiswaarts te keren, want dan was de ontvangstpret voorbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd nu je het zegt, toen ik in 1962 vertrok uit Goeree Overflakkee knalde Veronica en ander piraten er altijd uit, zelfs op een 2 transistor radiootje. :lol:

Toen ik naar het midden van het land verhuisde was de ontvangst maar matig, daar miste je die knal harde signalen.

 

Hilversum 1,2 en later 3 knalden er in Midden Nederland behoorlijk hard uit hoor.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten tijde van de zeepiraten, gingen we soms op daguitstap naar Zeeland (is niet ver van hieruit) en steeds hadden we de transistor radio mee, was telkens wat verdrietig om 's avonds huiswaarts te keren, want dan was de ontvangstpret voorbij.

Gold ook voor de Waddeneilanden. Dat was in de zomervakantie altijd feest voor mijn eerste transistorradio: AM vol in de jaren 60 en 's avonds weinig interferentie uit oost Europa.

 

Idd nu je het zegt, toen ik in 1962 vertrok uit Goeree Overflakkee knalde Veronica en ander piraten er altijd uit, zelfs op een 2 transistor radiootje. :lol:

Toen ik naar het midden van het land verhuisde was de ontvangst maar matig, daar miste je die knal harde signalen.

 

 

Hilversum 1,2 en later 3 knalden er in Midden Nederland behoorlijk hard uit hoor.

Ja, en daar waren we echt niet blij mee! :sick:

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die Hilversums kwamen ook hier in Zuid-West Vlaanderen nog redelijk keihard door. Hiversum1 op de 747 was de sterkste, Hilversum2 op de 1008 was iets minder, vooral 's avonds dan. Hilversum3 was eerst haast niet te ontvangen, vanaf 1980 was hij op de 675 wel degelijker te ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, in Zeeland.. ik reed door dunbevolkt gebied, zonder straatverlichting etc...  ze meldden dat het radio Caroline was via Manx radio... en dan de reclame voor de caroline shop....  ja, dat zal volgens mij de BBC Niet geweest zijn. Ook een stukje over de Ross Revenge.  Jammer dat ik het niet kon opnemen in de auto.

Vanavond rond de klok van 19.30u op mijn autoradio ook Caroline kunnen horen, wel met golvend geluid, maar was duidelijk Caroline , ja zelfs bij momenten load and clear. :)  :)  :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hilversum3 was eerst haast niet te ontvangen, vanaf 1980 was hij op de 675 wel degelijker te ontvangen.

Eerst zat ie met een paar kW op de 1224 kHz, van 09.00 uur 's ochtends tot 06.00 uur 's avonds.

En dan ook nog versnipperd over alle omroepzuiltjes, met Langs de Lijn en Muzikale Fruitmand. "Concurrentie voor Radio Veronica". :lol:

Ach, kijk naar Radio 5. Ze leren het nooit in Hilversum.. Gelukkig maar dat er nu concurrentie is. Met dab+ en internet ernaast.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanavond rond de klok van 19.30u op mijn autoradio ook Caroline kunnen horen, wel met golvend geluid, maar was duidelijk Caroline , ja zelfs bij momenten load and clear. :)  :)  :)

Fijn om te horen he?

Gisteravond kon ik niet luisteren....   ik had andere "verplichtingen" ;)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...