Ga naar inhoud


winterperikelen


de vrije fries

Aanbevolen berichten

hoi,

 

zoals jullie misschien wel weten is hier in Friesland de winter ingetreden.

na de vele sneeuw en ijzel van afgelopen nacht en de temperatuur zowel overdag als nachts onder nul heb ik besloten even bij de schotel te kijken.

 

wat ik al had verwacht was dat de ijzel van vannacht vastgevroren  was op de motorstang waardoor ik mogelijk een storingmelding zou krijgen wanneer ik de motor zou gaan draaien.

nu kan ik dit natuurlijk wel ontdooien , maar omdat er vannacht weer veel sneeuw en ijzel wordt verwacht kan ik morgen weer ontdooien.

van de sneeuw heeft de motor geen last maar van de vele ijzel wel.

 

zo het nu lijkt is vanaf donderdag de temperatuur weer boven nul en lost het probleem zich zelf op

de schotel staat op 23,5 oost zodat ik wel de belangrijkste zenders kan zien.

ook staat de harde schijf nog voor 70% vol met serie`s en films dus ik hoef me niet te vervelen.

 

zj9rsz.jpg

2i8wuig.jpg

jug7x4.jpg

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dan mag het waarschijnlijk weer niet gaan stormen ...

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bezwijkt onder het gewicht van de ijsafzetting!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus jij adviseert om die parasol steeds af te breken en weer op te bouwen?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow ! dat ziet er allemaal prachtig uit , zo te zien is er van de originele mount niet veel meer over .

Ik kom gauw een keer kijken .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...