Ga naar inhoud


MOBISTAR word Orange en komt met TV aanbod


Tripleboy

Aanbevolen berichten

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160204_02108790

 

Het Franse Orange heeft iets meer dan de helft in handen van Mobistar en drong al langer aan op een naamswijziging. Orange-CEO Stéphane Richard kondigde het in september zelfs al aan via Twitter, maar Mobistar reageerde toen dat een mogelijke rebranding nog besproken werd. Nu is de kogel dus door de kerk.

“In zijn bijna 20-jarig bestaan heeft Mobistar de Belgische telecommunicatiemarkt vernieuwd en gedemocratiseerd. De aanname van een groot internationaal merk zoals Orange zal de onderneming in staat stellen om de Belgische markt te blijven dynamiseren in het voordeel van de consument”, zegt Mobistar-voorzitter Jan Steyaert. “Het is daarom dat onze raad van bestuur zonder reserve en unaniem heeft gestemd vóór de merkwijziging zodat Mobistar zich verder kan ontwikkelen onder het merk Orange.”

 

Bron: GVA

 

Het opensellen van de kabel lijkt eindelijk resultaat op te leveren. Mobistar, vanaf nu dus ‘Orange’, zal nog dit kwartaal zijn aanbod van vast internet en digitale televisie lanceren. Uit de publicatie van de jaarresultaten blijkt ook dat de abonnementenverkoop versnelde.

De Belgische telecomregulatoren beslisten ruim vijf jaar geleden al dat de kabeloperatoren hun netwerk moeten openstellen zodat alternatieve spelers via de kabelinfrastructuur actief kunnen worden op de markt van breedbandinternet en televisie. Enkele rechtszaken en veel discussie over de prijzen later, zal Mobistar nu als eerste van die mogelijkheid gebruikmaken. Er liepen al een tijdje testen bij sommige klanten.

De kabel is erg belangrijk voor Mobistar, dat als zuiver mobiele operator de laatste jaren leed onder de concurrentie van spelers die pakketten met mobiel, vast internet en digitale televisie aan de man kunnen aanbieden. Mobistar probeerde enkele jaren terug wel met een tv-aanbod via de satelliet, maar dat draaide uit op een flop. Ondertussen staat Telenet op het punt om BASE over te nemen, waardoor Mobistar de belangrijke samenwerking met Telenet voor mobiel zal verliezen.

 

Bron: Standaard.be

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • 2 weken later...

Is er in dit klein landje nog ruimte voor een tv aanbieder? Ik denk moeilijk zonder film en sportkanalen.

Snow (onder base) is ook ten ziele gegaan.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dan zullen ze toch de mogelijkheden moeten uitbreiden. Ik heb hier een jongere in huis en tv wordt zelden gekeken, wel met smartphone, tablet ea en als ze dan even de tv aanzetten is het om via allerhande apps te kijken, ook volgen ze geen nieuws of documentaires meer, wel zie ik ze gamen, facebooken, twitteren en naar allerhande websites surfen waar series te zien zijn. Dus zonder dat aanbod zijn deze operatoren ten dode opgeschreven. Jongeren willen kijken als hen dat past en per slot zijn die jongeren toch de toekomst van het toekomstige media landschap.

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

onbegrijpelijk dat kinderen zo afglijden....   je vraagt je af waar ze die dingen vandaan halen...

Geef mij maar normale tv uitzendingen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik eens zeldzaam weg ben, merk ik dat ook op, dat jongeren daar zien via laptop smartphone en tablet, en meer en meer spelen daar wel al op in. Bvb free stievie, de apps van de zenders zelf enz enz.

Al hoor ik hier wel een enkele jongere die de smartphone weer inruilt voor een klassieke gsm, omdat deze beginnen stilstaan, dat die smartdinges vooral de apps erom heen weglopen met je privacy e.d.

Als orange komt met tv, dan ben ik ook wel verwachtende, dat ze bij of een korte tijd na hun start wel een app of site zullen hebben, om hun aanbod te zien.

Als ze dat niet doen, dan starten ze al verouderd. Zie maar naar de anderen rondom ons heen, zelfs het kleinere TVV heeft al zoiets.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

onbegrijpelijk dat kinderen zo afglijden....   je vraagt je af waar ze die dingen vandaan halen...

Geef mij maar normale tv uitzendingen.

Ja Sverige het is alleen de harde realiteit en ik hoor van andere ouders dat het ook zo is. ik ben ook nog van de wat oudere stempel, even nieuws kijken ergens een film of documentaire of duidingsprogramma meepikken Ga maar eens ergens naartoe en je ziet het direct, zonder hun 24/24 online kunnen ze niet meer. Tv verdwijnt hierdoor op de achtergrond. Ik ken tal van verenigingen die op sterven na dood zijn, geen jongeren interesse meer. Door Netflix, on demand en andere zaken aan te bieden, proberen de providers hier op in te pikken, zo niet boeken toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

onbegrijpelijk dat kinderen zo afglijden....   je vraagt je af waar ze die dingen vandaan halen...

Geef mij maar normale tv uitzendingen.

 

waarschijnlijk hebben jullie ouders en/of grootouders net hetzelfde over jullie gezegd toen jullie tieners waren (maar dan over andere zaken die in die tijdsgeest volgens hen not done waren)

 

zo heeft elke generatie zijn voor en nadelen

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toch zie ik in het aanbod van Mobistar (Oranje) dat ze toch wat in de toekomst kijken;

1 Het goedkoopste aanbod prijs ligt 7 tot 10 euro goedkoper dan de andere aanbieders.

2 Internet is 500 GB wat ook 200 tot 350 GB meer is dan bij de twee andere spelers.

3 Is geen vaste telefonie meer voorzien, maar wel Mobile verplicht ( jongeren nemen geen vaste lijn meer)

4 Startkosten activatie liggen in de lijn van andere aanbieders.

5 Installatie is het minpunt, ligt met 99 euro, zo'n 14 euro hoger dan Telenet en bij Proximus is dit gratis.

6 Televisie, 4 opnames tergelijk, wat bij de andere maar 2 is, echter series bestellen (nog) niet mogelijk, geen sport, uitgesteld kijken ook niet mogelijk en maar (??) 50 zenders in aanbod (maar willen jongeren meer?)

Ik zou zeggen, voor sommigen zal dit aanbod niet voldoen, echter voor anderen zal het juist interessant zijn. Aan de consument de keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat om een proef periode.

Verlopig blijft scarlet met zijn 39€/maand nog het goedkoopst in Vlaanderen, en kan je optie sport (eleven bvb) nemen.

Ik hoop dat ik verkeerd ben, maar ik zie mobistar niet van de grond komen, als ze geen sport en film? kanalen zullen kunnen aanbieden.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...