Ga naar inhoud


IN-LINE VERSTERKER


tokkio

Aanbevolen berichten

Ik stel mij de vraag of het mogelijk zou zijn om, zeker in zuid  spanje of portugal het signaal van TVVL te versterken met zo een IN-LINE VERSTERKER

Sat_amp.jpg

Deze versterker wordt aangesloten tussen de LNB en de ontvanger.
De LNB-spanning wordt gebruikt als voeding.

  • Versterkingsfactor: 950MHz: 13dB, 2300MHz: 18dB
  • Max. uitgangsignaal: 100dBuV

 

Dreambox 800 Se multytenne qatro,hotbird,astra 1,2,3.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee als je signal te zwak is helpt alleen een grotere schotel en goede LNB's  nl wat er niet is kun je ook niet versterken,en je versterkt de ruis ook mee , maw je schiet er dus niets mee op ,behalver dat je receiver over de rooie gaat door de ruis en alle andere rommel (ongewenste signalen )die ook mee versterkt worden .

die inline verst.zijn bedoeld voor extreme lange coax kabels van meer dan 100 m

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar dan hebben we Theo ook weer nodig, en die is al een tijdje off-line.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien 2 van deze VERSTERKERS achter elkaar schakelen? dus als ze 20 dB versterking geven wordt het 40dB?

Dus om met een schotel van 80 cm de ontvangst van een 2.40 meter te krijgen

Geintje hoor, dit helpt totaal niets. Alleen geschikt voor kabelverliezen als het erg lange kabels zijn.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb er ook eens eentje gekocht en helpt totaal niks, beste is gewoon zorgen dat je schotel 100% uitgericht staat en dat je natuurlijk goed materiaal hebt zoals een lnb van inverto en dan met name de black ultra en voor Belgie zou een 80 cm schotel van triax denk ik moeten volstaan maar daar kan Sprietje beter antwoord op geven

VU+ UNO 4K & VU+SOLO2 openpli 4.0 multifeed astra 1,2,3 & hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk ook dat de NLB de beste oplossing is, ik heb een maxvieuw ovale(80X60) schotel op de camper, en vorig jaar zende TV VL nog uit op de 19.2 tot eind mei dacht ik, om dan alles op de 23,5 te zetten, en dan in Portugal (algarve) geprobeerd om de 23.5 te nemen, , en na lang fijn regelen, toch nog  51% gekregen,(Dreambox 800Se,open pli) maar ik had wel blokjes, het was een LNB van 0,6 DB,maar we hadden nog altijd beeld op de 19.2 dus geen probleem,

maar eens in spanje(Caseres) ging het wel op de 23.5.

Maar nu gaan we terug naar Portugal, en heb ik hier thuis wat testen gedaan met de NLB's die ik hier liggen had, en die van Triax met 0.2 DB gaf wel 5% verschil in sterkte van signaal tegenover die van 0.6 en 0.3 DB.

Het kan natuurlijk wel met een grotere schotel,maar voor Portugal alleen doe ik die kosten niet meer, dan wordt het BVN(19.2) kijken en de rest zien we wel in Spanje.

Het is altijd wat met TVVL en CD, waarom laten ze het niet zoals vroeger,? En met wat ze nu aan het bekokstoven zijn met die CI module met een ingebouwde smartcard zal het einde verhaal worden met TVVL :mad:

Dreambox 800 Se multytenne qatro,hotbird,astra 1,2,3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste tokkio

 

De Maxview Twister is een schotel die een stuk breder is dan hoog is. Je kunt deze schotel vergelijken met de Engelse Sky minidish die aan bijna elk Engels huis hangt. Hiervoor is een speciale lnb voor nodig om meer signaal in de breedte van de schotel af te tasten. Zie de bijlage van de ovale lnb.

Het gebruik van een normale lnb die de schotel in een ronde cirkel aftast, geeft in het gunstigste geval enige verbetering omdat een normale lnb niet de volledige breedte van de schotel af tast.

post-60869-0-51626300-1460401642.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dag Sprietje,

Mooi die foto van die ovale LNB maar waar kan men die kopen, en geeft dat een meerwaarde, wij zijn nu in Cabannas/tavira, in de algarve van  Portugal ,en met de maxvieuw ovale(80X60) schotel heb ik tussen de 51en de 54% op de TV VL 23,5 satelliet en beeld,ik moet er wel bij zeggen dat het volledig blauw is zonder 1 wolkje,dus niets in de weg, fijner kan ik de schotel niet afregelen,nu afwachten welk signaal ik kan krijgen als het bewolkt is.

Raar is ook dat ik BV op de zender Evenaar smorgens wel 54% heb en tegen de avond maar 49% wel beeld,) tot nu toe),tja, TV VL he.

Ook raar is dat ,ik zoek eerst op de 19,2,ik daar wel 96% heb en op de 23,5 Met veel moeite en echt milimeter zoeken maar max 54% kan hebben,...kan een grotere schotel dat signaal dan zoveel versterken,ik heb toch ook signaal.....

Ik heb eerst geprobeerd met de originele LNB van de maxvieuw, maar niks, en ik dacht nog wel dat dat zo een ovale LNB zou zijn,daar hun schotel ook ovaal is, noppes, dan de triax LNB er opgezet, en daar wel beeld mee, alhoewel dat toch een gewone ronde LNB is,,

rare toestanden in de satellietwereld,maar we klagen niet , we hebben beeld,bedankt voor het meedenken.

Dreambox 800 Se multytenne qatro,hotbird,astra 1,2,3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ovale lnb die ik liet zien is een Philips-lnb maar die wordt al jaren niet meer gemaakt. Philips bracht die lnb uit ik twee varianten, SX1019 met een ronde kop en onder het merk Sky met typenummer SX1019S (met de S van Sky) met ovale kop.
In Engeland zijn de ovale lnb's nog wel te koop van andere merken.
Ik denk dat je met een Inverto Black Ultra betere prestaties krijgt.
 

post-60869-0-12071100-1461682746.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat ook geprobeerd, en mijn signaalmeter ging zelf omlaag.

En als ze nog meer zenders op ip zetten in de toekomst, dan zal een schotel van 5 meter onvoldoende zijn.

En maar reclame maken dat tvv ontvangt thuis, op de camping op je buitenverblijf, maar dat zal teniet gaan, als ze iptv verder gaan gebruiken.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat ook geprobeerd, en mijn signaalmeter ging zelf omlaag.

En als ze nog meer zenders op ip zetten in de toekomst, dan zal een schotel van 5 meter onvoldoende zijn.

En maar reclame maken dat tvv ontvangt thuis, op de camping op je buitenverblijf, maar dat zal teniet gaan, als ze iptv verder gaan gebruiken.

 

Ik kan hier met de beste wil van de wereld geen soep van breien...

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...