Ga naar inhoud


VU PLUS DUO start niet meer op


Communicatrice

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

 

Mijn VU+ Duo start niet meer op en zelfs degene die 'm aan mij verkocht heeft krijgt 'm niet meer aan de praat. Dus onder het motto 'Zoek het maar uit!" mocht ik 'm vandaag weer ophalen.

 

Dit is er gebeurd voordat de ontvanger stuk ging:

Deze ontvanger was niet op het netwerk aangesloten, dus had deze al tijden geen software-update gehad. Eenmaal aangesloten op het netwerk, heb ik geprobeerd nieuwe software te downloaden. Gelukt (dacht ik), maar er was niets veranderd. Zelfs de opstartimage was gelijk.

 

Dus toch maar de software die ik nog op een usb-stick had staan van een andere ontvanger erbij gepakt en deze geprobeerd te installeren. Dat lukte, maar... vervolgens startte de ontvanger niet meer op. Alleen een rood lichtje in het display, verder dodelijke stilte.

Dit had ik bij een even oude ontvanger een paar maanden geleden ook gehad. Daar was de elco vervangen en was het probleem opgelost. Dus ook deze ontvanger vol verwachting weggebracht. De reparateur heeft ook nu de elco vervangen, maar daarna startte de ontvanger alsnog niet op. Deze bleef steken op 'Starting...' in het display. Verder gebeurde er niets.

 

Nu wil ik dus proberen om 'm met een usb-stick met daarop de nieuwste software alsnog op te starten, maar ik kan nergens meer een download vinden. Ik had de oude al verwijderd.

 

Heeft iemand een goede link naar de downloads? Of wellicht een andere tip hoe ik het apparaat weer aan de praat kan krijgen?

 

Thnx a million!

 

 

Ik ben al 5 jaar een fervent VU+ Duo-gebruiker, heb er twee én nog een VU+ Solo. Maar heb er technisch gezien niet veel verstand van; ben een gebruiker, geen programmeur. Dus bij voorbaat dank voor je heldere uitleg!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Welke software wil je erin hebben?

Bij OpenPli kun je een versie voor de VU+ Duo downloaden, zoöok bij OpenATV en VTI...

De voeding was defect en de flash zou zomaar beschadigd kunnen zijn. Inderdaad dus even opnieuw flashen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels via iemand anders de downloadlink gekregen (VTI), heb de laatste versie gedownload en geflasht en dat is gelukt. Heb gereboot en hij startte op! Nu ziet alles er compleet anders uit en ik moet alles opnieuw configureren, maar HIJ LEEFT!

 

Het zal toch niet zo zijn dat ik met mijn boerenverstand wel voor elkaar krijg, wat zo'n officiële verkoper/reparateur niet lukte? :-) #inshock

Ik ben al 5 jaar een fervent VU+ Duo-gebruiker, heb er twee én nog een VU+ Solo. Maar heb er technisch gezien niet veel verstand van; ben een gebruiker, geen programmeur. Dus bij voorbaat dank voor je heldere uitleg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Door de defecte voeding is de flash corrupt geraakt. Opnieuw flashen is dan de enige optie.. Er kan natuurlijk i.p.v. VTi ook weer de firmware in die er voordien inzat....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het DUO receivertje heeft zijn beste tijd gehad m.b.t. de ELCO's met het rode led symptoom een alom bekend euvel van dit ouder model.

Dus snel laten solderen, of toch maar voor een nieuwer model kijken.

 

Overigens dat het gebruikersinterface iets anders uitziet dan voorheen is gewenning.

En als het niet went, dan moet je de Openpli er terug op zetten.

 

ciao ciao

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, twee zielen 1 gedachte: Ik wilde dus inderdaad OpenPli erop terugzetten, maar weet even niet hoe. Kun je me dat vertellen?

 

Want er gaan inderdaad nog wat dingen mis. Ik kan bijv. nog geen tv kijken. De zenders worden keurig ingeladen, maar nergens een Canal Digitaallijst o.i.d. en het signaal komt niet binnen. Het kan zijn dat ik de kaart moet heractiveren na al dit gesodemieter, maar ik wil sowieso graag weer dezelfde skin als op de andere ontvangers die hier in huis staan. Dan kan ik blindelings alles weer vinden. Thnx a bunch!

Ik ben al 5 jaar een fervent VU+ Duo-gebruiker, heb er twee én nog een VU+ Solo. Maar heb er technisch gezien niet veel verstand van; ben een gebruiker, geen programmeur. Dus bij voorbaat dank voor je heldere uitleg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

OpenPli teruggezet. Heerlijk herkenbaar. Nog steeds geen kanalen rn opnieuw configureren.

Ik ben al 5 jaar een fervent VU+ Duo-gebruiker, heb er twee én nog een VU+ Solo. Maar heb er technisch gezien niet veel verstand van; ben een gebruiker, geen programmeur. Dus bij voorbaat dank voor je heldere uitleg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om TV te kunnen kijken heb je een draaiende Softcam nodig zoals b.v. CCCAM of bij voorkeur Oscam.

Tijdens de installatie van OpenPli wordt gevraagd of je dat wilt installeren en dat moet je dus met JA bevestigen.

Als Oscam wel beschikbaar is en Oscam draait dan kun je o.a. de Nederlandse gecodeerde zenders via de in OpenPli standaard geïnstalleerde plugin FastScan inladen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was het euvel dus. Heb Oscam gedownload. Gelukt! Thnx a million. Centjes uitgespaard en weer heel veel geleerd.

aangepast door Communicatrice

Ik ben al 5 jaar een fervent VU+ Duo-gebruiker, heb er twee én nog een VU+ Solo. Maar heb er technisch gezien niet veel verstand van; ben een gebruiker, geen programmeur. Dus bij voorbaat dank voor je heldere uitleg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst wil je VTI dan weer PLI je komt nogal hectisch over en vaak zie je door de bomen het bos niet meer na het lezen van je berichtjes.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik wilde geen VTI. Ik kreeg een downloadlink daarvoor en wist niet dat dit totaal iets anders was dan OpenPLI.

Noem het hectisch... of naïviteit zelfs. Ik ben een simpele gebruiker en geen pro (zoals jij ongetwijfeld wel bent)...

Ik ben al 5 jaar een fervent VU+ Duo-gebruiker, heb er twee én nog een VU+ Solo. Maar heb er technisch gezien niet veel verstand van; ben een gebruiker, geen programmeur. Dus bij voorbaat dank voor je heldere uitleg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Hier had de duo ook de bekende problemen, dus tijd voor nieuwe ELCO's, echter je kan om de zoveel tijd deze blijven vervangen daar moet iets aan gedaan worden.

 

4v5tt4.jpg

 

de defecte elco eruit geknipt

 

28t98v6.jpg

 

Nieuwe Elco's 220uf van Gemcom + Keramische Condensator 1UF 50V in de speciaalzaak gehaald

 

2uz5rpe.jpg

 

Na wat soldeer werk is ie weer klaar voor de dienst

 

De condensator moet voorkomen dat de elco na enige tijd weer stukgaat, bedoeling is dat ie de meeste/alle klappen opvangt die de elco in de vernieling helpen.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...