Ga naar inhoud


Regionalen in HD.


Emekli

Aanbevolen berichten

En dat is nog teveel, laten de regionalen zichzelf bedruipen, waarom moet ik in Utrecht betalen voor TV Drenthe en de andere regionalen. :cry: Het is al erg genoeg dat ik verplicht ben voor de publieken moet betalen. :angry:

 

Is dat niet wat egoïstisch en hoe moeten zij zich zelf bedruipen?.

Kom maar met gedegen voorstellen die ook werken, de Regionalen zullen je lang dankbaar zijn.

 

En noem eens een land waar Publieke TV gratis is, je betaald er altijd aan mee , al is het maar via de belastingen.

En de commerciëlen vangen hun geld door aankopen die jij in de winkel doet.

Ik betaal ook mee aan de commerciëlenen kijk er nooit naar, dat is volgens jouw redenering dan ook onrechtvaardig.

Tot nu toe gaat alleen de zon voor niets op.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Ik doel niet op een tientje, de regionale omroepen worden betaald door de rijksoverheid.

Jij betaalt niet voor omroep Zeelnand, je betaalt alleen voor je eigen regionale omroep?

Wanneer je even nadenkt begrijp je waarom.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En zelfs dat is nog teveel, laten de regionalen zichzelf bedruipen, waarom moet ik in Utrecht betalen voor TV Drenthe en de andere regionalen. :cry: Het is al erg genoeg dat ik verplicht ben voor de publieken te moeten betalen. :angry:

Ja, de Nederlanders in de regio moeten net zo goed meebetalen aan die NPO die zich primair op de Randstad richt.

Dus andersom is niks meer dan redelijk.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee Sjaak, je betaalt alleen voor je eigen regio, maar je kan dat kennelijk niet bevatten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Sjaak, je gaat volledig voorbij aan het feit, dat jij niet betaalt voor de overige regionale omroepen.

Jouw bijdrage gaat naar jouw regio.

Er wordt ongeveer 140 Miljoen geïncasseerd en verdeeld over de regio's naar inwoner aantal.

Dus de Euro die jij betaalt wordt besteedt in jouw regio!

 

Als voorbeeld, alle inwoners uit de regio Utrecht betalen via de algemene middelen 8 Miljoen in de pot.

En er gaat ....... 8 miljoen Naar RTV Utrecht.

 

Omdat jij er niet aan betaalt wordt jij geacht niet naar de regionale omroepen buiten je regio te kijken!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh vind je dat nu echt?

citaat:

''Een publieke omroep  is een organisatie die door de overheid in het leven is geroepen om informatie uit te zenden via een communicatiemiddel naar een breed publiek.

De overheid kan deze gebruiken om zelf te communiceren met het volk, of het volk te laten communiceren met zichzelf. Een omroep die niet onderhouden wordt door de overheid, heet een commerciële omroep.

Binnen een democratie heeft een publieke omroep vaak tot doel het algemeen nut na te streven. Vaak moeten de kijkers kijk- en luistergeld betalen of wordt de omroep bekostigd uit het overheidsbudget''/citaat.

 

citaat:

''Een regionale omroep is een omroep gericht op een publiek in een subnationaal afgegrensd gebied, een regio.

Deze omroepen zijn publiek en krijgen dus geld van de overheid. De regionale omroepen zijn verenigd in de stichting Regionale Omroep Overleg en Samenwerking'' /citaat

 

Vertel mij nu eens Eduard, ik snap jouw sentiment aangaande RTV Noord, maar waarom ik hier dan enig belang in zou hebben bij uitzendingen van regionalen ''die afgestemd zijn op een publiek in een substantieel afgegrensd gebied''.

En zoals het nu is onder het mom van ''publiek'' toch verplicht wordt hier aan mee te moeten betalen, dat wil er bij mij en velen nog steeds niet in. :crazy:

 

Betalen voor de landelijke publieke omroepen daar zou ik nog enig begrip voor op kunnen brengen (alhoewel ik daar grote moeite mee heb) die niet alleen zoals jij beweerd voor de Randstad bedoelt is (ik woon niet in de randstad) maar er voor iedereen is. :/

1) De regio's betalen opcenten voor de regionale omroep

2) ook regionale publieke zenders hebben gezamenlijk een brede, publieke taak. Dat is in de landen om ons heen niet anders.  

Ook in de regio's wordt nationale belasting betaald.

 

Als ik jouw redenatie even consequent door mag trekken: waarom zou de rest van Nederland moeten profiteren van het aardgas dat in Groningen wordt gewonnen?

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De regionalen zijn pulp zenders, oubollig, amateuristisch en overbodig, een verkwisting van geld.

Nederland is zelf niet groter dan een Duitse regio en die worden ook niet nog eens opgedeeld. 

Waar het geld vandaan komt is niet zozeer van belang, uiteindelijk hoesten we deze overbodige uitgave met z'n allen op.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien gaat er meer geld naar de Belgische regionalen en  zijn de Belgische regionale zenders niet oubollig en amateuristisch.?

Ik kan er niet over oordelen.

België is een tweetalig land, dat maakt een 1 op 1 vergelijking er niet eenvoudiger op.

 

Heb je een linkje, ik ben wel nieuwsgierig naar de reden waarom de Belgen de regionale zenders zo belangrijk vinden en kan ROOS er lering uit trekken.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De regionalen zijn pulp zenders, oubollig, amateuristisch en overbodig, een verkwisting van geld.

Ik heb het sterke vermoeden dat je er nog nooit echt naar gekeken hebt.

 

Maar welke zender is volgens jou dan wel kwaliteit? 

192TV schreef je vergelijkbaar af. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan geen vergelijking maken tussen 192TV en de regionale zenders.

192TV is een muziekzender met oude tophits en als je er niet overspoelt mee wordt nog enigzins te waarderen voor de ouderen onder ons.

Bovendien houd 192TV zelf de broek op en teren niet op de centjes van de belasting betaler.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De beste regionale zender is een moeilijke keus.

Als ik dan toch wat moet zeggen ... , RTVNH en RTV Drenthe blijf ik wel eens even bij hangen als ik er langs zap.

Radio NH luister is van 07.00 tot 08.15 dagelijks en soms mag ik overdag meeluisteren want ik bedien niet alleen de radio.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eduard, ik kijk (lees slaap) wel eens bij RTV Noord, bij de webcam beelden uit de studio met het radio geluid eronder, maken ze dan ook nog tv programma's, goh dat heb ik dan gemist ik werd er iig niet wakker van, slaapverwekkend dat Groningse geknauw.. :sleep:

Tja, moet ik ook nog reageren op een denigrerende post? 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik heb niets tegen ze hoor, ze gaan hun gang maar als wij er maar niet voor hoeven te betalen, gewoon je eigen broek ophouden, en hou het lekker regionaal. Zijn de regionalen blij en de rest van Nederland ook.

Los van het onjuiste uitgangspunt en beklag van jou dat jij "meebetaalt" aan de regio-omroepen: de noordelijke regio-medelanders betalen evenzeer landelijke PLUS regionale belasting en hebben dus evenveel recht op een regio-omroep als de Randstad-ters met hun RTV West, RTV Utrecht, RTV-NH en noem maar op. Juist in het Randstad zitten de dubbelingen met de NPO, die amper omkijkt naar de regio's. Dat is al decennia zo. Maar de regio's betalen even hard mee aan die Randstad-NPO.   

 

En voor de rest: als je ziet welke financiële bijdragen aan 's lands schatkist de regio's door de decennia heen aan de Randstad hebben geleverd (steenkoolmijnen in Limburg, aardgas uit Groningen, olie uit Drenthe), dan is de bijdrage van jou - als die er al is - een schijntje.

 

De rol van de regio-omroepen in noord-Nederland is belangrijker dan die van de NPO. Dat weet jij vast wel.

 

En eh: dat RTVNoord overdag de studio (onderbroken door reclames) uitzendt, heeft te maken met het feit, dat het radiokanaal door de bezuinigingen niet meer per sat gaat.

 

De neiging om regio's monddood te maken vanuit de Randstad, grenst aan arrogantie. Er zijn helaas in de EU meer landen die deze neiging hebben. Denk aan het VK of aan Spanje.

 

De (psychische) afstand/kloof tussen de Randstad en Groningen is - anno 2016 - nog steeds groter dan andersom.

 

Je kunt redeneren wat je wilt over piratenzenders en idealisme, maar zo zijn de feiten.  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

En jij hoeft ons niet te overtuigen dat ze zelf hun broek moeten ophouden, wat een kul/brol argument, slaat nergens op.

 

Als jij denkt dat het allemaal voor niks kan, start dan zelf een TV zender op.

Alleen het zelf opstarten kost al klauwen met geld.

Jij hoort bij het deel van het NL volk dat alles maar gratis moet zijn.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...