Ga naar inhoud


accu RIH e bike


blitzteam

Aanbevolen berichten


geef dit effe bij google in en je hebt veel aanbod 

RIH Omega e bike Ion 36V 10ah 360Wh

ps:ik persoonlijk liet hem reviseren 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

is reviseren goedkoper als kopen zo ja heeft misschien iemand een goed adres

je kijkt volgens mij niet op google 

en en revisie is toch beter koop ...je kan er zelf batterijen in laten zetten die krachtiger zijn

 

de eerste is hem toch :)

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, jij laat dit wei erg rooskleurig overkomen terwijl dit niet het geval is.

In een fietsaccu van de gerenommeerde merken zit behoorlijk wat elektronica verwerkt die met de elektronica van de fiets en de daarbij behorende lader communiceert.

Die bedrijven die pretenderen de fietsaccus te kunnen repareren doen totaal niets met de elektronica, dus wordt die na reparatie niet getest.

Circa 2 jaar geleden heb ik mij hier heel goed in verdiept maar geen van de 2 á 3 bedrijven wilden garantie geven dat de accu na reparatie nog goed met mijn Gazelle fiets respectivelijk lader kon communiceren.

Ik heb daarna een defecte accu gedemonteerd en kon mij zelf overtuigen van de complexiteit van de accu.

aangepast door Jürgen
  • Like 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

jûrgen 

er zijn natuurlijk batterijen die ze niet kunnen vervangen of revisie ..enz 

maar deze in dit geval wel ..met 

Accu reparatie pack 36V 11Ah Li-Ion ICR 396 Wh

Alle prijzen zijn incl Btw en excl evt verzenden. 

Garantie 12 maanden.

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

is reviseren goedkoper als kopen zo ja heeft misschien iemand een goed adres

Het 2e deel van je vraag is in strijd met de forum regels.

Geen reclame.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jûrgen

er zijn natuurlijk batterijen die ze niet kunnen vervangen of revisie ..enz

maar deze in dit geval wel ..met

Accu reparatie pack 36V 11Ah Li-Ion ICR 396 Wh

Alle prijzen zijn incl Btw en excl evt verzenden.

Garantie 12 maanden.

Dat dit pack 36V levert staat niet ter discussie, de vraag is past dit pack in de bestaande behuizing van de originele accu behuizing en dat zal meestal niet het geval zijn.

Eveneens ontbreekt hierbij de juiste bedrading voor aanvullende meetgegevens die nodig zijn om de lading goed te kunnen doen verlopen en te controleren.

In de accu is een print opgenomen die deze meetgegevens verwerkt en aan de fiets elektronica doorgeeft.

Als voorbeeld, uit het accu pack van mijn Gazelle fiets kwamen circa 10 draden want deze accu is verdeeld in 3 segmenten van elk 12V waarbij elk segment separaat gecontroleerd wordt.

Deze gegevens worden door de fiets elektronica overgenomen en dat zal met dit vervangingspack niet lukken.

 

Wellicht functioneerd dit pack op de hele goedkopen E-Bikes maar niet op de merkfietsen.

aangepast door Jürgen
  • Like 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de moeite neemt om je oude (defecte) accu in zijn te ontleden, dus voorzichtig ontmantelen en kijken waar alle draden/voelers zijn geplaats bij en aan de accucellen is iedere accu te reviseren !

Vervang de oude cellen door nieuwe exemplaren en bouw de rest exact zoals je hebt bestudeerd tijdens het ontmantelen en je hebt een perfect werkende nieuwe accu terug !

 

Wel dezelfde accucellen nemen, dwz ...... soort en stroom/vermogen !!!!

aangepast door Toppers
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

en desnoods neem je er foto's van ..dan kan je zeker niet missen  :)

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de moeite neemt om je oude (defecte) accu in zijn te ontleden, dus voorzichtig ontmantelen en kijken waar alle draden/voelers zijn geplaats bij en aan de accucellen is iedere accu te reviseren !Vervang de oude cellen door nieuwe exemplaren en bouw de rest exact zoals je hebt bestudeerd tijdens het ontmantelen en je hebt een perfect werkende nieuwe accu terug !Wel dezelfde accucellen nemen, dwz ...... soort en stroom/vermogen !!!!

Dit klinkt inderdaad simpel maar de echte uitvoering is wel anders.

Eerstens zijn de losse segmenten van elk 12V in een soort kit gespoten en worden daarmee in de originele behuizing verankerd.

Dit is ook met de bedrading naar buiten plus de onderlinge verbinden tussen de 12V segmenten het geval.

Tijdens het demonteren is het bijna onmogelijk om niet het een of andere te beschadigen.

De onderlinge verbindingen zijn weliswaar d.m.v. soort stekers (soort AMP) gemaakt maar die trek je tijdens het demonteren los waardoor je naderhand nauwelijks meer kunt achterhalen waar de stekers thuis horen.

Ook moeten alle draden van de printplaat los gesoldeerd worden en naderhand weer op de juiste plaats teruggezet worden.

Ga er maar aan staan!

 

Natuurlijk, voor een hele handige knutselaar zal dit nog wel haalbaar zijn maar voor de normaal sterfelijke is dit geen optie.

Helaas heb ik de gemaakte foto's van het binnenwerk van een Gazelle pack weggegooid.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad heb ff geinformeerd, voor de RIH is revisie geen optie i.v.m de softwarealle andere opties is op eigen risico

Hoe oud is deze accu eigenlijk en is die defect?

 

Ik vraag dit omdat je binnen 5 jaar na aankoop mogelijk nog aanspraak kunt maken op garantie, dit op basis van het Non-conformiteit beginsel.

Voorwaarde is dat de accu conform de fabriekseisen is geladen / onderhouden en niet meer dan het maximaal door de fabrikant opgegeven aantal ladingen heeft gehad.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...