Ga naar inhoud


VU Solo2 wordt heet met ci


spijk
Ga naar oplossing Opgelost door Drs. IJzerbout,

Aanbevolen berichten

Gezien het feit dat er geen antwoord komt van de topic starter behalve dat hij niets toegewezen heeft hetgeen blijkt uit zijn vraag #44

 

Gaan we ervan uit dat dus de hele PMT van alle zenders met ECM en EMM via de CI- CAM loopt, hetgeen de CAM extra processen kost.

 

Zie het maar als nutteloos rekenwerk voor heel wat caid's die niet nodig zijn.

Ergo de CAM is constant aan het werk!

 

iets dat werk verricht wordt doorgaans warm, warmer

 

nu kan ik echter uit enkel de gegevens in de berichten niet meer opmaken of concluderen; dan een toeval bij deze SOLO2

men zou misschien iets meer kunnen zeggen als er ook een dmesg commando per telnet na opstarten gegeven wordt en ons de uitvoer daarvan bekend is en er enkele malen op de CDS zenders gezapt is geworden.

aangepast door Tonskidutch

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gezien het feit dat er geen antwoord komt van de topic starter behalve dat hij niets toegewezen heeft hetgeen blijkt uit zijn vraag #44

 

Gaan we ervan uit dat dus de hele PMT van alle zenders met ECM en EMM via de CI- CAM loopt, hetgeen de CAM extra processen kost.

 

Zie het maar als nutteloos rekenwerk voor heel wat caid's die niet nodig zijn.

Ergo de CAM is constant aan het werk!

 

iets dat werk verricht wordt doorgaans warm, warmer

 

nu kan ik echter uit enkel de gegevens in de berichten niet meer opmaken of concluderen; dan een toeval bij deze SOLO2

men zou misschien iets meer kunnen zeggen als er ook een dmesg commando per telnet na opstarten gegeven wordt en ons de uitvoer daarvan bekend is en er enkele malen op de CDS zenders gezapt is geworden.

dat werkt toch bij elke ontvanger zo linux of niet dat alles via de ci gaat denk ik (ben leek op dat gebied) bij het uittesten van de ci was de softcam uit en dan moet het gewoon via de ci gaan denk ik zo zonder dat hij teveel moet werken ? zoals eerder denk ik dat het aan de solo2 lig omdat deze ci niet heet wordt in de tv bij gebruik. al diverse malen gemeld. dus bij deze kan de topic gesloten worden.

 

en tevens de eerste zin klopt ook niet " Gezien het feit dat er geen antwoord komt " deze was half beantwoord en er kwam nog een vraag van mijn zijde met een ? die word ook niet beantwoord :)

aangepast door spijk

LG oled 65C16LA ,LG atmos soundbar DSP11RA , VU+ Duo 4K Bluetooth met VTI 15.0, Canal digitaal Cam-701, T55: 4.8E,9E,13E,19E,23.5E,28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie mijn posting #45

 

Ik gebruik ook geen CI in de VU+ ondat deze nogal compact gebouwd is. Dikke kans dat hij de dissipatie warmte niet kwijt kan en dan dus erg warm wordt. Bezit zelf een Solo SE v2 en daar zit een smargo reader aan vast. Zelfs de interne kaartlezer wordt niet gebruikt... Alle extra warmte blijft zo buiten de deur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Zo´n CAM mag best warm worden hoor. Is heel normaal. Ik heb er hier verschillende in gebruik, vooral de MyHD CAM´s en die worden ook goed heet. Er is er nog nooit een door kapot gegaan.

Je maakt je zorgen om niets.

Ook het extra aanbrengen van ventilatoren en zo is volkomen overbodig.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...