Ga naar inhoud


1395Khz terug in de ether.


astro iris

Aanbevolen berichten


Ik ben ook uit de Veronica en Noordzee tijd en vind het leuk om nu en dan nog eens die AM band af te lopen, trouwens daarstraks nog eens gecheckt en het was stil op de 1395 khz, zouden ze 's nachts uit de ether gaan misschien?

hoi,

 

gebruikers van de 1395 zijn verplicht om avonds vanaf 19.00 enkele uren de zender uit te doen ivm een zender uit albanie die ook op 1395 zit in deze uren.

dat was ook al zo toen radio big l en radio 10 er op uitzonden met meer vermogen

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja..dat klopt. Die zender uit Tirana, Albanië zendt met 500 kW uit.

Daarom moet die 100 Watt zender uit NL de lucht uit want die zou de ontvangst in Albanië natuurlijk volkomen plat leggen. :grin: :grin: :sick:

 

Kijk...dat kleine landje Albanië neemt geen halve maatregelen. 500 kW..dan lul je pas ergens over. :D

  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja..dat klopt. Die zender uit Tirana, Albanië zendt met 500 kW uit.

Daarom moet die 100 Watt zender uit NL de lucht uit want die zou de ontvangst in Albanië natuurlijk volkomen plat leggen. :grin: :grin: :sick:

 

Kijk...dat kleine landje Albanië neemt geen halve maatregelen. 500 kW..dan lul je pas ergens over. :D

hoi,

 

ik denk juist dat die zender uit tirana de 100 watt zender in nl plat legt 

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Komt hier nog wel binnen maar wel zwakker, dus kan inderdaad zijn dat het vermogen minder is nu.

De 747 kc komt hier wel goed binnen vanaf de boot in Harlingen.

Dat zal de reden zijn, trouwens heb ik hier 's nachts op de 747 de Spaanse zender RNE Radio 5 die hard binnenkomt, nochtans ook maar 10KW zender.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Deze URL lijkt mij meer treffend.

 

http://websdr.ewi.utwente.nl:8901/

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maakte maar een grapje hoor...was ironisch bedoeld.

Volgens mij is die zender op 1395 kHz in Albanië niet meer aktief. Weet het niet zeker.

Het laatste bericht is dat de zender per 1-1-2017 stopt, waarschijnlijker doordat TWR niet langer huurt.

 

De laatste dagen blijft het stil op de 1395 khz, is radioseabreeze niet meer in de ether? of is het uitzendvermogen teruggeschroefd?

De zender is inderdaad een stuk zwakker. Er gaan geruchten over een nieuw  te bouwen antenne met een andere constructie.

De 1602 en de 747 uit Harlingen en de 1485 uit Buitenpost zijn momenteel de best te ontvangen laag-vermogen AM zenders in noord Nederland.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Het ontvangen van bepaalde 100W laag vermogen zenders hangt vooral af of er andere Europese zenders op die golflengte actief zijn. Op de 1395 khz is dit niet het geval alhoewel hij 's nachts soms gestoord wordt door Radio Svoboda ( Radio Liberty) die op de 1368 khz zit en soms stoort. Op de 747 khz is dit echter andere koek daar zit RNE 5 uit Spanje die 's nachts alles weg blaast. Hoever al deze laag vermogen zenders overdag reiken hangt dus ook af van welke antennes ze gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...