Ga naar inhoud


Loopt regelmatig vast als ik zap tijdens een opname


skutter

Aanbevolen berichten

Sinds kort loopt mijn ontvanger regelmatig vast als ik tijdens een opname wil zappen. Ontvanger loopt vast en komt een klein rondje links boven in. Ik moet de ontvanger dan helemaal spanningsloos maken en opnieuw opstarten. Crashlog wordt niet aangemaakt.

 

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

 

Ontvanger is helemaal up to date met de laatste openpli firmware. 

 

Ik heb al geprobeerd de ontvanger opnieuw te flashen en autoinstall gelijk de backup terug te plaatsten. Nog geen clean install gedaan (laatste optie).

 

Verder loopt de ontvanger als een zonnetje.
 

 

 

 

Vu+ Solo2 - OpenPli 4.0

Maxdigital XP 1000 - OpenPli 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dus je hebt een probleem en gaat doodleuk de backup terug plaatsen, en dan verwonderd zijn dat het probleem aanhoud.

Inderdaad. Ik heb een probleem en vraag om hulp en niet om commentaar. Alsof een probleem altijd aan je backup ligt.

Vu+ Solo2 - OpenPli 4.0

Maxdigital XP 1000 - OpenPli 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat er bedoeld wordt is, als je de backup ook weer terug zet naar een flash, je weer dezelfde toestand hebt. Dus eerst alleen flashen en kijken of je het probleem nog hebt. En dan voorzichtig een voor een apps terug installeren en steeds kijken of je geen probleem hebt.

Dus zo als je zelf ook al zegt, heb je geen clean install gedaan.

aangepast door peper

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk dat skutter zich niet realiseert, dat hij na het terug zetten van de backup weer terug bij af is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je schrijft dat dit gebeurd bij het oproepen van een opname herken ik de problematiek, mocht je enkele extra informatie willen leveren kun je wellicht de oorzaak vinden,

#ciao

 

mocht je zo iets tegenkomen als enigma2 gebruiker dan kijk naar het volgende

welk Filesystem is op de harddisc

a - ext2 ext3 ext4 fat32 ntfs of gebruik je NAS en/of extern opname medium zoals de windows pC

b - indien extern medium kijk naar je verbindingssnelheid

b1 - via wlan kun je problemen krijgen als de opname lijst erg groot is

b2 - via wlan kan een verbinding tijdelijk " idle"  zijn en in slaapstand geschakeld zijn

b3 - je hebt je DNS verkeerd en gaat naar WAN zet de DNS van de router erin

 

c - je ingebouwde harddisc is nagenoeg vol, bij 75% beginnen vaak problemen mede gezien de opnamelijst en of covers etc

c1 - gebruik je speciale mediaplayers zoals EMC of VMC die film covers ophalen via internet en ook Film beschrijving kan bij een extensieve lijst heel wat data opgeroepen worden

c2 - zelfs ondertitels kunnen problemen geven indien men een opname wil afspelen

 

mocht je ooit hebben geknutseld aan de opnames door cutedit of andere filmsnij proggies kan in bepaalde gevallen de receiver het niet meer aan

 

d - dit komt vaker voor bij receivers wiens werkgeheugen nagenoeg op is door teveel plugins en te complexe skins

 

dus zeg het maar

aangepast door Tonskidutch

Comptine d'un autre été, l'apres-midi

Yann Tiersen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je schrijft dat dit gebeurd bij het oproepen van een opname herken ik de problematiek, mocht je enkele extra informatie willen leveren kun je wellicht de oorzaak vinden,

#ciao

 

mocht je zo iets tegenkomen als enigma2 gebruiker dan kijk naar het volgende

welk Filesystem is op de harddisc

a - ext2 ext3 ext4 fat32 ntfs of gebruik je NAS en/of extern opname medium zoals de windows pC

b - indien extern medium kijk naar je verbindingssnelheid

b1 - via wlan kun je problemen krijgen als de opname lijst erg groot is

b2 - via wlan kan een verbinding tijdelijk " idle"  zijn en in slaapstand geschakeld zijn

b3 - je hebt je DNS verkeerd en gaat naar WAN zet de DNS van de router erin

 

c - je ingebouwde harddisc is nagenoeg vol, bij 75% beginnen vaak problemen mede gezien de opnamelijst en of covers etc

c1 - gebruik je speciale mediaplayers zoals EMC of VMC die film covers ophalen via internet en ook Film beschrijving kan bij een extensieve lijst heel wat data opgeroepen worden

c2 - zelfs ondertitels kunnen problemen geven indien men een opname wil afspelen

 

mocht je ooit hebben geknutseld aan de opnames door cutedit of andere filmsnij proggies kan in bepaalde gevallen de receiver het niet meer aan

 

d - dit komt vaker voor bij receivers wiens werkgeheugen nagenoeg op is door teveel plugins en te complexe skins

 

dus zeg het maar

Heej Tonskidutch,

 

Bedankt voor je uitgebreide antwoord. In mijn geval is het alleen met zappen. Afspelen gaat altijd goed.

Wat wel een goed idee is om de hdd op te schonen, die was voor 65% vol.

Die andere punten zijn niet van toepassing, ik gebruik geen extra plugins, complexe skins of doe opnames via het netwerk.

Thanks!

Vu+ Solo2 - OpenPli 4.0

Maxdigital XP 1000 - OpenPli 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap die Zucht reactie niet aangezien een schone flash vaak veel minder tijd in beslag neemt dan het oplossen van het probleem.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heej Tonskidutch,

 

.....In mijn geval is het alleen met zappen. Afspelen gaat altijd goed.

Wat wel een goed idee is om de hdd op te schonen, die was voor 65% vol.

 

Thanks!

kun je ook kijken of de menu animaties ingeschakeld zijn?

indien ja, schakel die eens uit

en,

het komt voor dat indien de epg.dat corrupt raakt door vaak onderbreken / hard reboten vooral bij zappen de spinner zichtbaar wordt

 

p.s. met VTI 9.0.x heb ik tot ik de solo2 verkocht nooit een spinner gezien

Comptine d'un autre été, l'apres-midi

Yann Tiersen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

kun je ook kijken of de menu animaties ingeschakeld zijn?

indien ja, schakel die eens uit

en,

het komt voor dat indien de epg.dat corrupt raakt door vaak onderbreken / hard reboten vooral bij zappen de spinner zichtbaar wordt

 

p.s. met VTI 9.0.x heb ik tot ik de solo2 verkocht nooit een spinner gezien

 

Menu animaties stond inderdaad aan. Ik heb nu de hdd opgeschoond en animaties uitgezet. Ben benieuwd!

 

Kan ik ook iets met dat epg.dat bestand doen? Die zal inmiddels wel corrupt zijn geworden. Wordt het bestand automatisch opnieuw aangemaakt als ik hem verwijder?

Vu+ Solo2 - OpenPli 4.0

Maxdigital XP 1000 - OpenPli 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...