Ga naar inhoud


Welk merk toiletreservoir is dit en hoe demonteren?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Ons toiletreservoir blijft regelmatig doorlopen en dit komt omdat dat dan de afsluitklep niet helemaal sluit.

Een paar keer heen en weer bewegen van het uitstroommechanisme (in het midden) verhelpt dit weer tijdelijk.

Ik veronderstel dat dit reservoir vanaf begin van de bouw in 1993 is.

 

Herkent iemand het merk a.h.v. de bijgaande foto's zodat ik het passende onderdeel kan bestellen.

Het gaat dus niet om de vlotter (links) want die functioneert prima.

 

Ook zou ik graag willen weten hoe ik het uitstroommechanisme kan loshalen om bij de onderste afsluitmembraan te komen zodat ik die misschien van kalk kan ontdoen.

 

 

post-37183-0-40656900-1476975519.jpeg

post-37183-0-16022900-1476975541.jpeg

post-37183-0-91281600-1476975547.jpeg

  • Like 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Bij mij was het een bajonet sluiting,

Voorzichtig linksom draaien?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit heb ik ook al voorzichtig geprobeerd maar links om lukt denk ik niet omdat het mechanisme dan tegen de wand van het reservoir aanloopt, zie pijl op de foto.

Rechtsom wil ook niet lukken maar ja, je hebt ook nauwelijks ruimte ombracht te zetten.

 

 

 

post-37183-0-36841300-1476976084.jpg

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kan je die gewoon losdraaien, gewoon van beneden af, die witte konische gedeelte, wel even het kraantje dicht doen. Hij moet ook in dezelfde stand terug.

Zie nu ook de andere berichten, kan je dat witte gedeel niet naar boven schuiven?

aangepast door D.Quijote

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik bedoelde het smallere pijpje boven de omgekeerde bloempot, probeer die eens voorzichtig te draaien.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kan je die gewoon losdraaien, gewoon van beneden af, die witte konische gedeelte, wel even het kraantje dicht doen. Hij moet ook in dezelfde stand terug.

Zie nu ook de andere berichten, kan je dat witte gedeel niet naar boven schuiven?

 

Het witte komische gedeelte (omgekeerde bloempot) kan ik inderdaad rechtsom draaien, echter niet verder totdat de nok (rode pijl) tegen de achterwand aanloopt waardoor ik dit deel niet verder los kan draaien.

 

Ik bedoelde het smallere pijpje boven de omgekeerde bloempot, probeer die eens voorzichtig te draaien.

 

 

Het pijpje welk door de omgekeerde bloempot loopt kan maar iets naar links of rechts gedraaid worden.

Aan dit pijpje zit onderin de bewegende afsluiter.

 

Ik denk dat ik maar een loodgieter vraag voordat ik zo meteen een reservoir heb die permanent blijft doorlopen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij mij thuis heel het boeltje vervangen door geberit vlotter en trekker , je moet wel eerst de moeren onder de stortbak losmaken ( en vervangen wegens roest ) de trekker is langs onder waarschijnlijk geschroefd en daar zit een dikke rubber afdichting tussen

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeps bijna vergeten , vermoedelijk merk is Sfinks ( italie ) deze leveren geen onderdelen meer

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Sfinks, die zaten toch in Maastricht?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, daar ben ik ook net achter gekomen dat het reservoir eerst gedemonteerd moet worden.

De installateur gaf ook aan dat het merk Sfinx is en er wel vervangende onderdelen zijn.

Dit ga ik echter niet zelf doen, daar heb ik slechte ervaringen mee, gaat daarna vaak lekken.

Heb zo net aan ons installatiebedrijf opdracht gegeven om het volledige binnenwerk, dus inclusief vlotter te vervangen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch het probleem voorlopig kunnen oplossen, het lag namelijk aan de vlotter.

Die stopte af en toe net iets te laat waardoor het teveel aan water via de middelste (overloop)pijp in de toiletpot wegliep.

Ik heb nu het niveau van de vlotter iets verlaagd en nu schijnt het probleem voorlopig verholpen te zijn.

Op termijn zal wel het hele binnenwerk vervangen moeten worden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...