Ga naar inhoud


Voegt draaibaar nog wat kijkbaars toe?


boaz

Aanbevolen berichten

Ik heb een vrij standaard schotelset, visiosat bisat met 4 LNB's op de 4 klassieken, 13, 19, 23 en 28 afgesteld. Recent de schotel verplaatst naar het dak en besloten de diseqc's inpandig te plaatsen dus een flinke kabelboom loopt nu door het dak, de meeste lnb's zijn quatro voor 2 ontvangers (VuDuo 1 tuner, 2e doorgelust, VuUltimo 2 satttuners elk eigen aansluiting). Hierdoor eens na gaan denken over het nut, Hotbird zit nog op een mono LNB maar met het doorlopen van de zenders op Hotbird kom ik eigenlijk niets tegen wat ik ook niet op één van de andere sat's tegenkom.

Nu zit ik er over te denken die Mono LNB aansluiting gebruikt op mijn VuUltimo op 1 tuner te vervangen door een extra draaibare schotel.

Maar, afgezien van het feit dat het leuk is dat je veel kunt ontvangen, voegt het ook daadwerkelijk iets toe? Zijn er nog genoeg FTA zenders op beschikbare satellieten die het kijken (en verstaan, dus feitelijk vnl. engelstalig!) waard zijn?

  • Like 1

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik zou zeggen neem hier eens een kijkje 

kan je per sat kijken wat er tussen staat van FTA zenders

er zal wel wat tussen staan

http://nl.kingofsat.net/ 

http://www.lyngsat.com/

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb 12 satelliet posities op mijn Wavefrontier, en bij bijzondere gebeurtenissen heb ik er profijt van.

Astra 1,2 en 3 zijn een must, Hotbird bij uitzondering.

 

Bij grote evenementen zijn de feeds verspreid over de overige posities,waardoor je bovenop het nieuws zit.

En een paar keer per maand het ROH of de MET is een welkome aanvulling.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ooit een schotel met motor gehad, buiten de 3 astra's is er niet veel te beleven, hier en daar zit wel een muziekzender FTA.

Een nadeel van een motor, is dat de zenderlijst moet gerangschikt zijn volgens satelliet en dan per zender, anders moet die teveel over en weer draaien.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt er geheel vanaf wat je wilt zien. Kijk je een paar uurtjes per dag naar wat nieuws, actualiteiten, een filmpje en een serietje dan heb je aan die 4 sats meer dan genoeg. Ga je voor gekke exoten, aparte concerten, actualiteiten of sportzenders e.d. dan heb je wat aan de 500 tot 1000 extra zenders bij een draaibare schotel.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net door de heftige buien hier signaalverlies, heeft een aparte schotel duidelijk meer regenreserve als mijn bisat? Deze laatste kan overigens nog een paar % beter afgesteld, dat nog wel.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij een goede stevige regenbui heeft een grotere schotel inderdaad minder uitval, ongeveer 1- 2 seconden.

Wat tot vandaag wel hielp waren de SD zenders waar je naar kon uitwijken.

De regenbui waar je last van hebt hangt niet boven je schotel, maar tussen je schotel en de satelliet.

Dat kan dus 10 km verwijderd zijn van je woning.

Een bui tussen jouw huis en Astra 3 zal Astra 1 (nog) niet blokkeren.

Omgekeerd komt natuurlijk ook voor.

 

Uitval komt naar mijn ervaring bijna nooit tegelijk voor alle satellieten voor.

 

Ook bij een heldere hemel komt uitval door regen voor.

Namelijk bij de uplink, Wanneer er in Hilversum of Luxemburg een wolkbreuk is, zie je in het zonnige Frankrijk plotseling niets meer.

 

Uplink schotels zijn meerdere meters groot, je ziet dus, dat zelfs bij die afmetingen het signaal weg kan vallen

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt. Al enige keren de was net op tijd kunnen binnenhalen omdat signaal weg viel, je weet op een zeker moment wat je te wachten staat. De bui van daarnet begon plaatselijk zonder uitval, werd bui met uitval om vervolgens nog enige tijd uitval te geven zonder bui. Een soort ééndimensionale buienradar zogezegd.

 

@Mebo

Ik zou tuner A als voorkeur instellen met de 4 LNB's en tuner B 3 vaste LNB's geven en draaibaar. Dan zal de schotel enkel draaien voor de niet vaste LNB/Sat combi's. Nadeel is dan wel dat ik de draaibare niet op Astra kan zetten bui langdurige uitval bij regen, maar als regel is de uitval van korte duur.

Alternatief zou ik natuurlijk ook tuner A op de vaste LNB's kunnen zetten en tuner B enkel op de draaibare. Kijken/opnemen van meer dan 2 kanalen is bij mij toch een zeldzaamheid.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou zeggen neem hier eens een kijkje 

kan je per sat kijken wat er tussen staat van FTA zenders

er zal wel wat tussen staan

http://nl.kingofsat.net/ 

http://www.lyngsat.com/

 

Haal die Lyngsat maar weg, loopt dagen achter en soms heeft een freq. alweer een andere naam.

 

Wat wel goed is, flysat.com samen met KoS.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lyngsat is nog steeds m'n favoriet, mede door de overzichtelijkheid.

Het soms even achterlopen heb ik nooit als een probleem ervaren bij het maken van zenderlijsten. Daarbij had ik Lyngsat als basis en checkte daarna met KoS en zelden iets toegevoegd.

Flysat er soms ook bij gehaald maar dat leverde nooit iets zinnigs extra op.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben blij met mijn simpele rotor en 60 cm visiosat schoteltje.

De rotor draait de sat altijd strak in brandpunt en krijg daardoor altijd optimaal signaal.

Doordat mijn hoofdpakket nu toch enkel op de 23.5 zit wordt bij normaal kijken de rotor eigenlijk niet aangesproken.

Als er weer geen drol op tv is draaien we naar de 28.2 om bv een detective op te zoeken.

En naar de 19.2 voor het duitse FTA en HD+ pakket.

Soms voor de gein kijken we ook de zweedse zenders op 4.8

Het is ook handig voor me als ik een codering of pmt wil onderzoeken op een of andere exotische positie.

Ik zou de rotor eigenlijk niet meer willen missen maar dat is meer voor de extra mogelijkheden die het biedt. Niet omdat we die elke dag gebruiken maar puur omdat het kan als het nodig is.

Voor de extra kanalen die we daardoor kunnen ontvangen hoeven we het niet te doen, daarvoor kijken we als ik eerlijk ben ze toch echt te weinig.

Maar het goed / optimaal afstellen van de rotor vond ik echt een ervaring waar ik veel hobby plezier van heb gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Maar het goed / optimaal afstellen van de rotor vond ik echt een ervaring waar ik veel hobby plezier van heb gehad.

Dit is ook bij mij het geval. Plus de kennis die je daarbij opdoet over de hele Clark Belt (die ik voor ons deel van de wereld uit mijn hoofd ken).

Maar ook ik kijk relatief weinig buiten de 4 bekende sats.

Toch zou ik de optie van 45 oost naar 45 west te kunnen draaien ook niet willen missen.

Franstalige FTA zenders zitten bv met name op andere sats. .

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...