Ga naar inhoud


BREIN in actie tegen illegaal kijken: 231 websitess uit de lucht


Sprietje

Aanbevolen berichten

De oude vrije FM uitzendingen vinden tegenwoordig in de 35cm band plaats tezamen met de draadloze koptelefoons/microfoons etc die daar eveneens frequentie gemoduleerd zijn. 

Waar ik mij echter over verbaas, is dat iets ontvangen wat illegaal in de ether zit, wel legaal is, maar dat iets ontvangen wat illegaal op een draadje zit niet legaal is. 

 

Als ik het goed heb spreek je van het gebied rond 856.5 MHz, dus net boven de UHF band? Zou je willen vertellen wat je bedoelt? Worden daar illegale radio uitzendingen uitgevoerd? Ik heb er nog nooit van gehoord. En wat voor apparatuur gebruiken luisteraars dan? Oude zendamateur spullen? Zijn die dan zo overvloedig te koop?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Als je het precies wilt weten, de 48 cm band.

 

https://www.agentschaptelecom.nl/onderwerpen/zakelijk-gebruik/programme-making-and-special-events-pmse/draadloze-microfoons

Kanaal 63

Ook het landelijk kanaal 63 (806 – 814 MHz) voor draadloze microfoons verdwijnt. Dit kanaal gebruiken podia, scholen, kerken en iedereen die met een paar zenders door het land reist. Die gebruikers ‘verhuizen’ naar de kanalen 39, 40 en 41 (614 – 638 MHz). Daarmee is voor draadloze microfoons landelijk minstens evenveel ruimte beschikbaar als nu op kanaal 63. Deze ruimte kunt u in Nederland echter niet overal volledig gebruiken. Die ruimte deelt u met de digitale omroep. Het gebruik van frequenties voor digitale omroep verschilt per regio. Hierdoor is ook de beschikbaarheid van frequenties voor draadloze microfoons reagionaal verschillend.

 

Op de oude frequenties zitten ondertussen de mobiele providers met LTE.

 

 

Maar we dwalen af, hier gaat het nog steeds om BREIN en websites, niet om draadloze microfoons.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee... Maar er is wel iets geschreven door dimmie wat volgens mij belangrijk is, wat betreft dit onderwerp...

 

Het luisteren (kijken) naar "Etherpiraten" is gewoon OK... al houdt de etherpiraat zich niet aan de geldende regels, en kan hij bekeurd worden... de luisteraar/kijker niet...

De "Ethernetpiraat" doet hetzelfde... maar plots zou de kijker/luisteraar ook fout zijn...   vreemd vind ik.

  • Like 1

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee... Maar er is wel iets geschreven door dimmie wat volgens mij belangrijk is, wat betreft dit onderwerp...

 

Het luisteren (kijken) naar "Etherpiraten" is gewoon OK... al houdt de etherpiraat zich niet aan de geldende regels, en kan hij bekeurd worden... de luisteraar/kijker niet...

De "Ethernetpiraat" doet hetzelfde... maar plots zou de kijker/luisteraar ook fout zijn...   vreemd vind ik.

 

Ik denk dat je wel beter weet.

Het beluisteren van een etherpiraat is in feite niet te controleren.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je wel beter weet.

Het beluisteren van een etherpiraat is in feite niet te controleren.

 

Gelukkig maar... hoewel ik me niet eens kan beginnen voor te stellen waarom iemand als illegale zenderbedrijver zulke risico's in deze tijd zou willen lopen om doorgaans een handjevol mensen te bereiken in niet zelden beroerde kwaliteit terwijl je voor hetzelfde geld legaal en probleemloos een programmaatje via het internet kunt verspreiden zonder dat het illegaal is en je dus allerlei risico's loopt. Waarom men het vroeger deed kan ik begrijpen maar nu is het in mijn ogen net zo dwaas als het willen gaan eten van tulpenbollen omdat dat vroeger ooit een keer noodzakelijk is geweest.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het precies wilt weten, de 48 cm band.

 

https://www.agentschaptelecom.nl/onderwerpen/zakelijk-gebruik/programme-making-and-special-events-pmse/draadloze-microfoons

Kanaal 63

Ook het landelijk kanaal 63 (806 – 814 MHz) voor draadloze microfoons verdwijnt. Dit kanaal gebruiken podia, scholen, kerken en iedereen die met een paar zenders door het land reist. Die gebruikers ‘verhuizen’ naar de kanalen 39, 40 en 41 (614 – 638 MHz). Daarmee is voor draadloze microfoons landelijk minstens evenveel ruimte beschikbaar als nu op kanaal 63. Deze ruimte kunt u in Nederland echter niet overal volledig gebruiken. Die ruimte deelt u met de digitale omroep. Het gebruik van frequenties voor digitale omroep verschilt per regio. Hierdoor is ook de beschikbaarheid van frequenties voor draadloze microfoons reagionaal verschillend.

 

Op de oude frequenties zitten ondertussen de mobiele providers met LTE.

 

 

Maar we dwalen af, hier gaat het nog steeds om BREIN en websites, niet om draadloze microfoons.

 

OK, ja die 35 cm zeiden me helemaal niets en tot veel meer dan het omzetten naar MHz kwam ik niet. Ik weet dat er zowel onder de UHF band (kanaal 17) als erboven ruimte gemaakt was voor zendamateurs. Op kanaal 17 heb ik hen wel vaker ontvangen (ik heb hier nog steeds ergens een speciale mastversterker voor liggen die een Duits fabrikant vele jaren geleden speciaal voor mij maakte en cadeau deed maar voor die hogere frekwentie heb ik nooit iets aangeschaft.

 

Wat je laatste opmerking betreft, ik vind threads juist interessant worden als mensen er soms dingen in vernoemen waar ik nog nooit van heb gehoord en dus onverwachts iets van leer. Als we rond de tafel zouden zitten en met elkaar spreken dan zouden we toch ook elkaar niet verbieden om hier en daar eens iets te zeggen wat niet strikt met het originele onderwerp te maken heeft? Gesprekken tussen mensen lopen altijd zo dat het een je op iets anders brengt. Dat kan een probleem zijn wanneer daardoor belangrijke dingen over het originele onderwerp niet meer aan bod komen maar je kunt toch moeilijk stellen dat het onderwerp "brein" niet zo ongeveer alle denkbare commentaren bevat heeft. Ik zou niet weten wat je er nog over zou kunnen zeggen zonder in herhaling te vervallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig maar... hoewel ik me niet eens kan beginnen voor te stellen waarom iemand als illegale zenderbedrijver zulke risico's in deze tijd zou willen lopen om doorgaans een handjevol mensen te bereiken in niet zelden beroerde kwaliteit terwijl je voor hetzelfde geld legaal en probleemloos een programmaatje via het internet kunt verspreiden zonder dat het illegaal is en je dus allerlei risico's loopt. Waarom men het vroeger deed kan ik begrijpen maar nu is het in mijn ogen net zo dwaas als het willen gaan eten van tulpenbollen omdat dat vroeger ooit een keer noodzakelijk is geweest.

 

In de Britse Marine Offences Act van 1967 stond, dat het luisteren naar zendschepen vanaf 15 augustus strafbaar was. 

Niet minder dan intimideren bij wet, want uitvoerbaar was het niet. Zelfs zendschepen zijn doorgegaan tot in de jaren 80.  

 

Maar dat luisteren wel kan worden bestraft, hebben we in WO2 gezien. Maar daarvoor hebben we wel een samenleving nodig die we niet (moeten) willen. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de Britse Marine Offences Act van 1967 stond, dat het luisteren naar zendschepen vanaf 15 augustus strafbaar was. 

Niet minder dan intimideren bij wet, want uitvoerbaar was het niet. Zelfs zendschepen zijn doorgegaan tot in de jaren 80.  

 

Maar dat luisteren wel kan worden bestraft, hebben we in WO2 gezien. Maar daarvoor hebben we wel een samenleving nodig die we niet (moeten) willen. 

 

Helemaal met je eens, om die reden kijk ik wel eens met zorg over de vraag hoe we met vermeende ISIS sympathisanten omgaan. Soms is het hebben gekeken op een website al voldoende.... Ik hecht sterk aan onze rechtstaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...