Ga naar inhoud


BREIN in actie tegen illegaal kijken: 231 websitess uit de lucht


Sprietje

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

Als liefhebber van onze eigen publieke omroep zou het een absolute prioriteit voor me zijn om alle zenders die onder de NPO paraplu worden uitgezonden te kunnen zien.

Dat geldt wat mij betreft vooral voor een zender als NPO Cultura.

Maar ons door en door asociale systeem vereist dat ik voor pakweg 120 zenders waaronder zeer veel Amerikaanse en Britse zenders maar ook allerlei andere commerciële meuk waar ik nooit en te nimmer naar zal kijken de auteursrechten meebetaal.

Dus moet ik afzien van het op een normale manier daarnaar te kunnen kijken. Via internet is kwalitatief niet acceptabel dus dat is geen optie.

 

Daar ben ik het grotendeels en volmondig mee eens.

Publieke omroep waaraan ik via belastingheffing al meebetaal hoort via alle platforms verder volledig kosteloos te worden verspreid.

De overheid hoort die distributie te betalen. En kan dan denk ik afzien van het dure optuigen van DVB-T2 zenders. De doorsnee Digitennekijker zonder alternatief via draad of satelliet lijkt me een SD en geen HD kijker.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

NU het over dit onderwerp gaat, zelf heb ik legale abonnementen op drie verschillende providers, twee pakketten via satelliet en een kabelabonnement op Ziggo. 

 

Spreek je jezelf niet een beetje tegen?

 

Maar ons door en door asociale systeem vereist dat ik voor pakweg 120 zenders waaronder zeer veel Amerikaanse en Britse zenders maar ook allerlei andere commerciële meuk waar ik nooit en te nimmer naar zal kijken de auteursrechten meebetaal. Dus moet ik afzien van het op een normale manier daarnaar te kunnen kijken..

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Digitenne kent geen HD uitzendingen in Nederland.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat mag niet , da's niet legaal :P

 

 

In elk geval , hier in den Belgiek , ondanks da'k bijna nie' meer kijk , stievie tv & VRTNU ,

lekker gezellig legaal & gratis & voor niks , exclusief internet-abo , vwala !!!!

Hmmm. Hollander :grin:

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opmerkelijke stelling, op basis van welke feiiten?

 

Logisch nadenken.

Zoals ceesv al aangaf, Digitenne is nu alleen in SD. Ik hoor weinig klachten over het gemis van HD door die groep, in ieder geval ben ik nog geen actie tegengekomen om het recht op HD af te dwingen.

 

Situaties waarin Digitenne wordt gekeken lijken me vooral mobiel (een camping noem ik voor het gemak ook maar even mobiel). Om echt van HD laat staan 4K te genieten is een groot scherm nodig. Dat lijkt me mobiel heel lastig. Nog los van de vraag of de huidige regelingen wel verplichten tot aanleveren van signaal dat altijd en overal mobiel is te ontvangen.

 

Nederland kan beter inzetten op een wettelijke recht (en verplichting) dat iedereen 20Mb internet heeft. Tegen 2020 zoals in Groot-Brittannië.

Dat kan best wel met wat overheidssteun, zeker als er geen DVB-T2 hoeft te worden opgetuigd. Zo krijgt iedereen iptv.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Logisch nadenken.

Zoals ceesv al aangaf, Digitenne is nu alleen in SD. Ik hoor weinig klachten over het gemis van HD door die groep, in ieder geval ben ik nog geen actie tegengekomen om het recht op HD af te dwingen.

 

 

 

Wat dacht je van de terugloop van het aantal abonnees?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is KPN zijn schuld.

Die hebben het te duur gemaakt (14 euro per maand en elke verdere smartcard 4(max.3) )om mensen aan de interaktieve tv te krijgen.

Goedkoper kan nog wel:10 euro /maand voor 3 smartcards en 7 euro als je er ook nog internet bij neemt.

Wel hebben beide vrije hardwarekeuze.

Bevalt me prima.

Overigens wil de NPO graag in HD.

Dit wilden ze al per 1Januari van dit jaar.

aangepast door Satneef

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat dacht je van de terugloop van het aantal abonnees?

 

Die kan worden ondervangen als iedereen beschikt over snel genoeg internet, net als in GB.

Overigens meen ik dat publieke zenders als NPO 1-2-3 via elke verspreidingsweg gratis beschikbaar zouden moeten zijn.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

De soep zal nooit zo heet worden gegeten als hij word opgediend

 

Wacht even de uitspraak van het Europese Hof in Luxembureg af van komende 26 april in de zaak van Stichting Brein tegen Jack Frederik Wullems, die optreedt onder de naam Filmspeler

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die man levert kastjes met de volgende tekst:

 

„–      Nooit meer betalen voor films, series, sport, direct te bekijken zonder reclame en wachttijd (geen abonnementskosten, plug & play) Netflix is hiermee verleden tijd!

–      Gratis films, series, sport kijken zonder te hoeven betalen? Wie wil dat nu niet?!

–      Nooit meer naar de bioscoop dankzij onze geoptimaliseerde XBMC software. Gratis HD films en series, inclusief films die recent in de bioscoop hebben gedraaid,

 

Kan niemand zelf bedenken dat wanneer je iets maakt wat geld kost, maar je er niet meer voor betaald krijgt, de toevoer van nieuw materiaal stopt?

 

Levert die man zijn kastjes ook zonder gewin?

 

Afgezien daarvan is het aanpakken van een hardware leverancier ook het paard achter de wagen spannen.

Zonder content verkoopt die man ook geen kastjes meer.

 

Ben benieuw dat de rechter gaat oordelen.

Ik denk daarbij bijvoorbeeld aan radar detectors, dat zijn ook ontvangers welke verboden zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zaterdag 15 april 2017 wordt aandacht besteed aan deze beruchte kastjes bij KASSA op NPO1.

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die man levert kastjes met de volgende tekst:

 

„–      Nooit meer betalen voor films, series, sport, direct te bekijken zonder reclame en wachttijd (geen abonnementskosten, plug & play) Netflix is hiermee verleden tijd!

–      Gratis films, series, sport kijken zonder te hoeven betalen? Wie wil dat nu niet?!

–      Nooit meer naar de bioscoop dankzij onze geoptimaliseerde XBMC software. Gratis HD films en series, inclusief films die recent in de bioscoop hebben gedraaid,

 

Kan niemand zelf bedenken dat wanneer je iets maakt wat geld kost, maar je er niet meer voor betaald krijgt, de toevoer van nieuw materiaal stopt?

 

Levert die man zijn kastjes ook zonder gewin?

 

Afgezien daarvan is het aanpakken van een hardware leverancier ook het paard achter de wagen spannen.

Zonder content verkoopt die man ook geen kastjes meer.

 

Ben benieuw dat de rechter gaat oordelen.

Ik denk daarbij bijvoorbeeld aan radar detectors, dat zijn ook ontvangers welke verboden zijn.

 

Ik snap zoiets niet.

Is kastjes met een dergelijke tekst aanbieden niet vergelijkbaar met wildplassen tegen de voor(schuif)deuren van het politiebureau?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...