Ga naar inhoud


MDF deuren wrappen, houd dat?


Jan Ambers

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem met ons badkamermeubel deuren...

De deurtjes zijn van MDF en bedekt met een plastic folie die nu openbarst en loskomt...

Is een klient gemaakt meubel om te passen in de ruimte, dus zoek ik herstelling.

Gisteren zei iemand tegen mij gebruik wrapfolie, is gemakkelijk zelf te doen en kost weinig...

Nu mijn vraag, houdt die folie op MDF en hoelang en is de zelf te doen?

Wat met de schuine afgeronde zijkanten en hoeken?

Hoe doe je dit best?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gewoon reklameren, ik had vanuit Nederland van Allibert een kastje meegenomen voor de badkamer, daar liet ook de laag van de deuren los na 2 jaar, dus servicedienst gebeld die vertelde dat het kwam omdat ik in Spanje woonde, en dat het daar veels te warm was.....

Nog een paar keer gebeld, totdat de man niet meer met me wilde praten en de telefoon hoorn erop gooide. Brief geschreven aan directie, resultaat kreeg netjes nieuwe deurtjes, hoe het man van de klachten is afgelopen weet ik niet.

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plastic er voorzichtig afhalen, verwarmen met föhn (verfbrander op lage stand) daarna licht schuren en plamuren, grondverf er op en weer licht schuren. Lijmresten eventueel weghalen met MEK (methyl ethyl ketone) als je dat kunt krijgen en anders met lijm-oplosser of sticker-verwijderaar.

Daarna schoon maken (stofvrij) en aflakken en je deurtjes kunnen jaren mee zelfs in een vochtige badkamer.

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

laat nieuwe deurtjes maken (allemaal tegelijk vervangen) van watervast mdf (groen) en laten spuiten met de juiste verf in de gewenste afwerking, ben je voor altijd van je probleem af.

Kontrolleer ook de luchtvochtigheid in je badkamer, goede ventiltie is zeer belangrijk.

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...