Ga naar inhoud


VU+ Duo - Blijft hangen op Starting...


Tom-17

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

 

Ik heb een VU+ Duo die blijft hangen op starting.

 

Via een USB (fat32) opgestart, hij leest de OpenPli 4.0 software goed in.

 

Vervolgens ook getest om er via een seriele kabel in te geraken, zonder succes. Ook telnet en ssh reageren niet.

 

ELCO C807 reeds vervangen.

 

Hebben jullie een idee?

 

Mvg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wellicht alweer de Elco's defect, je moet ze alle drie ineens vervangen en er een Keramische Condensator aan hangen.

 

https://www.sat4all.com/forums/topic/353167-vu-plus-duo-start-niet-meer-op/?hl=keramische&do=findComment&comment=2398818

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

elco s zijn reeds allemaal vervangen.toestel werkt met fabriekssoft,en pli 2.0,maar niet met andere versie van pli.kan software laden via usb .maar daarna start toestel niet meer op ?rode led gaat aan en op display komt starting te staan voor de rest niets meer.toestel heeft gewerkt met pli3.0 en ook dat gaat niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi

probeer eens met vti bijv 8.23 heb hier ook de laatste tijd wat problemen met pli 4.0

softcam die regelmatig zonder reden uitvalt box die uit zich zelf zonder enige aanleiding

opnieuw opstart 

nu met vti 8.23 tot op heden geen problemen

 

gr  metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

metropar,

VTI 8.23 is een oud image zonder ondersteuning op dit moment

 

betekend, spul uit de feed downloaden voor dit image gaat niet meer

mocht je het allemaal als ipkg hebben op je PC kun je natuurlijk wel aan de slag

maar wie heeft dat (al die plugins voor een oudere image) na enkele jaren nu nog op zijn PC gedownload

 

 het is niet slim een ouder image te nemen

 

er is niets mis met het laatste werkende VTI 11.x

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

metropar,

VTI 8.23 is een oud image zonder ondersteuning op dit moment

 

betekend, spul uit de feed downloaden voor dit image gaat niet meer

mocht je het allemaal als ipkg hebben op je PC kun je natuurlijk wel aan de slag

maar wie heeft dat (al die plugins voor een oudere image) na enkele jaren nu nog op zijn PC gedownload

 

 het is niet slim een ouder image te nemen

 

er is niets mis met het laatste werkende VTI 11.x

 ik ben nog van de oude stempel en met 8.23 is ook niets mis  draait gewoon de laatste oscam versie in 

 en......... de nieuwe drivers tegenwoordig is niet altijd een verbetering!

 

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je geen andere USB-drive aan de achterkant aangesloten? Dat gaf bij mij nog wel eens conflicten bij het opstarten.

VU+ Duo - OpenPli 4.0 - VU+ Solo - OpenPli 4.0

TeVii DVB-S2 - MyTheatre - DVB Dream
Wavefrontier T90 (0,8W - 28,5E) - Triax 88(30W) - 2x EMP 168-w V2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Flash eens de bootloader opnieuw, dat was mijn ervaring altijd die hielp bij een duo met starting op het scherm

duo_cfe_3_0_usb.zip

 

Gewoon flashen zoals een normale image, als dat klaar is ontvanger uitzetten en niet aanzetten, en nog eens het normale image flashen

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

hoi

probeer eens met vti bijv 8.23 heb hier ook de laatste tijd wat problemen met pli 4.0

softcam die regelmatig zonder reden uitvalt box die uit zich zelf zonder enige aanleiding

opnieuw opstart

nu met vti 8.23 tot op heden geen problemen

 

gr metropar

En met VTi?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duidelijk alweer die Elco's, opnieuw vervangen door goede kwaliteit exemplaren en beveiligen met Ker Condensator, dat moet dan voor een hele poos goed gaan, de duo heeft nu eenmaal een ontwerpfout op zijn mainboard.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...