Ga naar inhoud



Pedro4

Aanbevolen berichten

  • Moderator

De configuratie is het bestand met de regels waarmee de programma's in combinatie met je kaart worden gedecodeerd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 70
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

34 minuten geleden zei ceesv:

De configuratie is het bestand met de regels waarmee de programma's in combinatie met je kaart worden gedecodeerd.

ceesv. bedankt. ik ben nu al 2 dagen alleen maar de fta zenders aan het kijken en die blijven nu draaien zonder stilstand.

Ik heb de oscam daarvoor een herstart gegeven. Ik test nog een paar dagen want soms deed hij het ook een paar dagen zonder problemen.

Laterrrrr.

 

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor FTA heb je geen Oscam nodig, dus herstart lijkt me niet relevant te zijn.

Je kan dus Oscam gewoon uit zetten om naar de Duitse of Britse zenders te kijken...

Lijkt er dan toch op dat je config roet in het eten gooit. Gebruik je TVV en CDS samen; of slechts één van bede providers?
Beste dus alle oscam config bestanden een uitlezen en toevoegen....

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Ja daar zijn we weer. Helaas nog hetzelfde probleem.

Door omstandigheden geen tijd gehad om verder te testen enz.

 

Ik constateer nu wel iets waardoor de kenners hopelijk de oorzaak weten. Ik zelf kom er niet uit.

Ik kijk op ned 2 en de zender valt weg. Dus zwart beeld. (tuner A).

Ned1 + rtl4 + net5 hebben beeld op tuner A.

Ned2 + ned 3 + rtl 5 + sbs6 + rtl7 geen beeld op tuner A.

 

Ga ik dan ned 1 opnemen (op tuner A) en ik ga dan naar de zenders die het niet deden dan doen die het ineens wel (op Tuner B).

 

Rara hoe kan dit? Hopelijk heeft iemand een oplossing.

 

p.s allen de beste wensen voor 2018.

 

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Horizontale en verticale polarisatie, tegelijk op een tuner?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei ceesv:

Horizontale en verticale polarisatie, tegelijk op een tuner?

Hoi ceesv. 

Ik begrijp niet wat je daarmee bedoelt.

Ik heb nu het opnemen gestopt en nu doen de eerder genoemde zenders het weer niet. Daar zou een conclusie uit getrokken kunnen worden maar helaas niet door mij.

Ik heb nu de VU herstart en de zenders doen het nu weer allemaal.

 

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Flash de box eens met VTi 13 en laad eens een nieuwe zenderlijst.

Had je wel 2 werkende antennekabels aangesloten?

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei ceesv:

Flash de box eens met VTi 13 en laad eens een nieuwe zenderlijst.

Had je wel 2 werkende antennekabels aangesloten?

 

 

Ik zal hem flashen maar dat word over een paar dagen. (druk druk :-) )

2 werkende kabels? ze doen het na het opstarten wel goed dus dan zijn de kabels toch goed.

Is het misschien een optie om tuner a uit te schakelen als dat kan ?

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe weet jij dat beide kabels goed werken?

Dit kun je alleen controleren door eerst de voorkeurtuner op B in te stellen en één kabel op Tuner B aan te sluiten.

Als deze beeld geeft dan de andere kabel op Tuner B aansluiten.

Als die ook beeld geeft dan weet jij in elk geval dat beide kabels in orde zijn.

 

Om te controleren dat b.v. Tuner A goed functioneert herhaal jij het bovenstaande maar dan met Tuner A, dus voorkeurtuner op A instellen en dan beide kabels daarop proberen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je met de ene tuner een programma opneemt wat verticaal gepolariseerd is, zal je de 2e tuner en kabel nodig hebben voor programma's welke horizontaal gepolariseerd zijn.

De ontvanger kiest zelf een beschikbare tuner/kabel voor die ontvangst.

In het menu staat in principe een opname als voorrang geschakeld bij die selectie, wanneer er een conflict op zou treden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

er werd geschreven dat u 8 switches gebruikt... de goedkoopste

als de switches verkeerd bedraad zijn (schema) dan kan inderdaad een hele tak uitvallen

heb je committed en non-committed switches?

 

maak eens een eenvoudig schema wat aan Antennes aan die SOLO4K hangt via die 8 switches

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Jürgen:

Hoe weet jij dat beide kabels goed werken?

Dit kun je alleen controleren door eerst de voorkeurtuner op B in te stellen en één kabel op Tuner B aan te sluiten.

Als deze beeld geeft dan de andere kabel op Tuner B aansluiten.

Als die ook beeld geeft dan weet jij in elk geval dat beide kabels in orde zijn.

 

Om te controleren dat b.v. Tuner A goed functioneert herhaal jij het bovenstaande maar dan met Tuner A, dus voorkeurtuner op A instellen en dan beide kabels daarop proberen.

 

Ik denk dat ze goed zijn omdat ik beeld heb en dan ineens valt hij op zwart en heb ik bepaalde zenders niet en bepaalde zenders wel.

Ja misschien dan toch een kabel maar lijkt me niet.

Dat tuner idee ga ik eens proberen als hij weer op zwart gaat.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Tonskidutch:

er werd geschreven dat u 8 switches gebruikt... de goedkoopste

als de switches verkeerd bedraad zijn (schema) dan kan inderdaad een hele tak uitvallen

heb je committed en non-committed switches?

 

maak eens een eenvoudig schema wat aan Antennes aan die SOLO4K hangt via die 8 switches

Ik heb goedkope switches (sab GD-41E). Dat klopt. Of ze committed zijn of niet weet ik niet. staat er niet op.

ik heb 3 lnb's met 8 switches. 4x naar een vu,2x naar een andere vu en 2x naar mijn dm8000.

Een schema is dan niet nodig toch?

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei Tonskidutch:

ja want ik doorzie jouw kabel spagetti niet

en jij wellicht ook niet meer :grin:

anders was je niet sinds april aan het sukkelen

Klopt  het is spagetti. :D  ik zal zo een poging wagen.  ik zit er allang mee en start hem bijna dagelijks opnieuw op. irritant.

Tekenen wordt ook spagetti.:huh:

ik ga het zo proberen.

ik heb 3 lnb's. vanuit elke lnb gaan 8 kabels weg. naar elke switch een kabel.

8 switches.

op elke switch komen dus 3 kabels vanaf de lnb's 1,2 en 3.

vanuit elke switch gaat er een kabel naar de ontvangers.

4 naar een vu, 2 naar een andere vu en 2 naar de dm8000.

dit kan toch niet anders aangesloten worden en er kan denk ik ook niets verkeerd zitten.

hopelijk is het zo duidelijk hoe het aangesloten zit.

 

 

aangepast door Pedro4

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...