Ga naar inhoud


BBC staakt SD uitzending op Astra satelliet


Sprietje

Aanbevolen berichten

In Totaal TV is het volgende te lezen:

De BBC stopt binnen enkele maanden met de SD uitzendingen op de Astra-1 satelliet. Dat heeft gevolgen voor iedere kijker of aanbieder in heel Europa dit signaal gebruikt.

De BBC zet het signaal van haar SD-zender per 1 september op de Astra-1 satelliet op 19,2 graden oost uit. De SD-verspreiding vindt voortaan plaats via de Hotbird Eutelsat positie. Op de Astra-1 satelliet is de BBC dan exclusief in HD-kwaliteit te zien. Kabelbedrijven, die meestal het SD-signaal doorgeven, moeten tijdig omschakelen. Ook kijkers die alleen een SD decoder hebben moeten naar Eutelsat overschakelen of een HD-decoder aanschaffen.

 
SD aanbod BBC nog wel op Astra 2

De BBC heeft momenteel nog geen plannen om in het SD-zenderaanbod op de Astra-2 satelliet te gaan schrappen. Weliswaar zijn de binnenlandse BBC-zenders daar ook in HD te zien, maar dit geldt niet voor regionale programma's. Alle regionale nieuwsblokken van BBC 1 zijn op de Astra-2 te ontvangen, maar voorlopig is dat juist alleen in SD.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sprietje...het is op Totaal TV is te lezen.

Je leest in een boek maar je kijkt op een website.  Je kijkt op TV maar niet in een TV, tenzij die stuk is.

aangepast door Drs. IJzerbout
  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even weer on topic:
ik krijg op Astra 2 vrijwel alle BBC 1 regionale zenders in SD (uitgezonderd, Wales, Schotland en Noord-Ierland), dus niet alleen de regionale programma's.

 

Wat onzorgvuldig geformuleerd wellicht van Totaal TV. Of doe ik zelf iets fout?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

World klinkt niet echt als regionaal.
Bovendien spreekt het artikel over zenders. En dat is meervoud.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Sprietje...het is op Totaal TV is te lezen.

Je leest in een boek maar je kijkt op een website.  Je kijkt op TV maar niet in een TV, tenzij die stuk is.

 

Hier kun je over twisten...

 

IN een boek zitten pagina's en ik lees OP pagina 12 dat er iets niet klopt...

Ik lees tenslotte niet IN een pagina. 

 

In een boek zitten geen letters wél pagina's waarop letters staan en zo ook

de kaften, daar staan ook letters op. Je leest dan ook op het kaft, niet IN het kaft.

Die letters kun je lezen (althans de meeste).

 

ZO, dat is eruit.  :grin:

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In een boek zitten geen letters wél pagina's waarop letters staan en zo ook

de kaften, daar staan ook letters op. Je leest dan ook op het kaft, niet IN het kaft.

 

Het is de kaft. Niet het kaft.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan blijkbaar allebei.

Google geeft dat antwoord, zie https://www.welklidwoord.nl/kaft
Al hen ik zelf in mijn hele leven nog nooit het kaft gebruikt (had het zelfs nog nooit gehoord).

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens onze aller van Dale.

 

post-36489-0-00672900-1500968209_thumb.jpg

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doet mij denken aan dat helpdesk verhaal:

 

Helpdesk: Hallo, waarmee kan ik u helpen.

Klant: Mijn PC doet vreemd.

Helpdesk: Zit u nu achter uw PC?

Klant: Nee.

Helpdesk: Kan u dan achter uw PC gaan zitten.

Klant: OK.

Helpdesk hoort hoop gerommel op de achtergrond en vraagt na een tijdje: Hallo, zit u nu achter de PC?

Klant: Ja, ik zit er nu achter.

Helpdesk: Wat ziet u nu?

Klant: Een hoop kabels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...