Ga naar inhoud


NLziet een goed alternatief?


Prawo

Aanbevolen berichten

Een derde huishoudens denkt aan overstap op NLziet

donderdag 3 augustus 2017 

 
Videostreamingdienst Nlziet breidde zijn propositie twee weken geleden uit met live en replay TV.

Uit onderzoek onder het Consumer Insights-panel blijkt dat een derde van de Nederlanders de nieuwe propositie van NLziet dermate interessant te vindt dat zij hiervoor hun huidige tv-abonnement stop zouden zetten.

De financiële besparing blijkt de belangrijkste reden om over te stappen. Waar een gemiddeld basis tv-abonnement een kostprijs heeft van 17 euro, kost live tv via NLziet 7,95 euro. Nlziet geeft de zenders van de NPO, RTL en SBS door. En basis tv-abonnement bevat zeven maal zoveel zenders, maar voor een deel van de huishoudens blijkt de selectie van NLziet voldoende. 21 procent van de jongere huishoudens geeft aan dat zij geïnteresseerd zijn vanwege de besparing, tegenover 12 procent van de oudere huishoudens.
 

Twee derde wil niet overstappen

Twee derde van de Nederlandse huishoudens ziet NLziet niet als een vervanger van hun huidige tv-abonnement. Belangrijkste reden is dat zij op de oude manier TV willen kijken. Het beperkte aanbod van zenders vormt ook een belangrijke reden. Een klein deel van de huishoudens geeft aan dat zij geen tv-abonnement hebben dat zij kunnen opzeggen omdat zij deze niet (meer) hebben.
 

NLziet is de gezamenlijke sVoD-dienst van de NPO, RTL en SBS. De groei in abonneeaantallen bleef de afgelopen jaren beperkt, de grens van 100.000 huishoudens werd nooit doorbroken, waar marktleider Netflix al ruim 2,3 miljoen abonnees telt en Videoland ruim 200.000. Volgens de Consumer Insights-cijfers heeft NLziet nu dus de potentie om een sterkere marktpositie te gaan claimen, hoewel er altijd een duidelijk verschil is tussen intentie en daadwerkelijke actie.

Bron: https://www.telecompaper.com/nederlands

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat verbaast me niets, onze kabelaars blijven ons al die Amerikaanse meuk door de strot duwen maar als ik 's avonds eens een wandelingetje maak zie ik bij vrijwel iedereen de zenders aan staan die NLziet kennelijk doorgeeft. Plus dan de nodige Duitse zenders, vooral bij oudere Nijmegenaren. Het belangrijkste pluspunt in het Ziggo pakket.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Niet geheel overwachts zeker nu met de invoering van de  eredivisie belasting en daarop volgend wellicht nog meer heffingen als Film1 en Discovery de zelfde truuk gaan uithalen.
Veel consumenten zitten er niet op te wachten zeker de oudere generatie niet, helaas heeft deze generatie niet altijd internet. Er zou eigenlijk voor iedere provider een verplichting moeten komen voor zo´n klein basispaketje als NLziet met een vastegesteld maximumbedrag.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk dat dit het begin van een radicale verandering is.

Een provider met een pakket zenders , zeker nu men begint met zaken als voetbal belasting te heffen, wordt ingewisseld door het internet kijken, waarbij je zelf bepaalt waar je naar kijkt.

Aangevuld met uitzending gemist en NL ziet, beginnen de klassieke providers overbodig te raken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Delta verwijdert analoge TV en FM om de internet performance te verbeteren.

ISP providers blijven voorlopig wel bestaan.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-8-2017 om 17:30 zei Michel:

Ik vond het helemaal niets. Geen app voor mijn tv en casten vanuit een telefoon vond ik voor 'live' tv echt te omslachtig.

Daaruit blijkt maar weer dat smart tv´s niet zo smart zijn. Ieder merk zijn eigen os en uiteraard ook een app shop.
Geef mij maar een standaard tv die ik smart maak met een goede mediabox 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Ik kijk nu al meer dan 2 jaar via Play van KPN, Knippr en laatste 2 maanden NLziet.

ik vind het heerlijk als 1 problemen heeft verander ik gewoon opzeggen en een maand later weer wat anders pakken.

Op dit moment ben ik erg blij met NLziet maar dat komt omdat Knippr problemen met de chromecast heeft en het beeld dus knippert.

 

Ik vind het terug kijken van Knippr (7 dagen) of NLziet (Een jaar dacht ik) erg fijn dit geeft me de vrijheid tekijken wanneer ik wil zonder extra acties.

Bij NLziet kan je zelfs voor uit kijken en zonder reclame wat bij de andere 2 niet kan.

 

Play zit het dichts bij normale isp tv , standaard zenders en opname mogenlijkheid

 

Oja en beeld kwaliteit is gewoon goed niks mis mee , alleen heeft play denk ik het beste beeld

 

mvgr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht kun je aangeven op welke locatie(s) je zo kijkt?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een tip: Kijk live en kosteloos naar NED1,2,3 en Regionaal via DVB-T. Neem daarbij een (relatief goedkoop) NL-ziet abonnement voor al die andere live RTL en SBS zenders. Daar kijk je waarschijnlijk toch al niet veel naar. Je kan dan live en ook achteraf veel programma's van al die zenders zonder reclame kijken. Als je daarnaast ook nog via de satelliet kan kijken heb je veel reclame vrije zenders voor ongestoord kijk genot.

 

Ik zou graag zien dat er een APP komt voor NL-Ziet op mijn xtrend ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-8-2017 om 22:23 zei Sjaak(k):

Afgelopen jaar stond Nederland in de top vijf landen met het snelste internet. Inmiddels zijn we echter in geen van de toplijsten van Akamai terug te vinden

is dat gerelateerd aan de dekking ten opzichte van het aantal inwoners of puur de Mbps ?

ik doe wel eens vaker een internetcheck per postcode en zie overal een opwaardering van 20 MB/s naar 400MB/s

en verneem dat ook van vrienden en kennissen / collega's

 

https://www.4gdekking.nl/

hier lees ik ook de beste t.o.v. Nederland met 38 Mbps

Citaat

Volgens OpenSignal behalen Nederlanders een gemiddelde 4G-snelheid van 38 Mbps.

 

dat is ruim voldoende voor HD en UHD tv kijken

(zoals ik in Dresden deed met een LTE G4 router)

 

dus dat loopt wel los hoor, de komende tijd met ons aller snelheid

 

Echter ik weet niet waarom men zeurt over analoog TV in Nederland

als je gewoon je TV provider dr'uit gooit wegens wanprestaties en dan via de achterdeur die meuk in SD kwaliteit weer binnenlaat via internet.

 

we kunnen toch wel beter kiezen :

Of terrestrisch

- DVB-T2 HVEC gratis

- DVB-T2 HVEC van AntenneTV

- DVB-T2 HVEC van KPN Digitenne

Of IPTV via dsl of LTE/G4

- IPTV {van KPN of T-Mobile of XS4all}

Of Cable

- KabelTV van Ziggo Vodafone

- KabelTV van Delta en wat anderen

Of satelliet ontvangst

- internet met enkel je satellietschotel

- internet met de TVprovider Joyne op satellietschotel

- internet met de TV provider Canaal DIGITAAL / TVvlaanderen op satellietschotel

 

als je het enkel om de kosten doet, ga je toch bij de buren kijken :)

aangepast door Tonskidutch
aanvulling

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 24-2-2018 om 08:12 zei sjampio:

Misschien een tip: Kijk live en kosteloos naar NED1,2,3 en Regionaal via DVB-T. Neem daarbij een (relatief goedkoop) NL-ziet abonnement voor al die andere live RTL en SBS zenders. Daar kijk je waarschijnlijk toch al niet veel naar. Je kan dan live en ook achteraf veel programma's van al die zenders zonder reclame kijken. Als je daarnaast ook nog via de satelliet kan kijken heb je veel reclame vrije zenders voor ongestoord kijk genot.

 

Ik zou graag zien dat er een APP komt voor NL-Ziet op mijn xtrend ontvanger.

Via enigma2-plugin-extensions-iptvplayer_144.02.13.00_all.ipk kunt u NL-ziet bekijken werkt bij mij op xtrend 8000 openpli 6.1

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...