Ga naar inhoud


NLziet een goed alternatief?


Prawo

Aanbevolen berichten

@Loek3000 Staat in 'All other'

Hmm,hier staan alleen clips,geen live kanalen

aangepast door Satneef

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 7 maanden later...

Ik wil dit ruim 6 maanden oude topic nog eens aan de orde brengen.

 

Op dit moment kijk ik In Spanje tot eind maart nog naar Canal Digitaal.

Als ik begin april naar huis kom is mijn Caiway kabel abonnement afgelopen.

Omdat ik nu dubbel betaal, dus zowel het Kabel abonnement én ook nog 6 maanden Canal Digitaal, overweeg ik straks thuis mijn Caiway abonnement op te zeggen en een los Internet abo te nemen en die aan te vullen d.m.v. b.v. NLZiet.

 

Ik heb hier in Spanje tijdens de 1 maand gratis proefperiode naar NLZiet gekeken maar dat met wisselend succes.

Regelmatig haperingen welke ook gedeeltelijk aan het lokale WiFi te wijten zijn.

Nu heb ik hier 10 Mb WiFi maar ook bij bijna volle beschikbaarheid 10 Mb zie ik soms blokvorming.

Ik keek hier o.a. via mijn Macbook Pro op een 27" 4K monitor.

 

Thuis gebruik ik een Samsung 55" UHD TV, ik zit op circa 2.5 á 3 m afstand van de TV en vraag mij nu af hoe de TV beelden van NLZiet op deze TV worden weergegeven.

Zijn hier gebruikers met redelijk recente ervaringen?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31-10-2018 om 17:47 zei Jürgen:

Ik wil dit ruim 6 maanden oude topic nog eens aan de orde brengen.

 

Op dit moment kijk ik In Spanje tot eind maart nog naar Canal Digitaal.

Als ik begin april naar huis kom is mijn Caiway kabel abonnement afgelopen.

Omdat ik nu dubbel betaal, dus zowel het Kabel abonnement én ook nog 6 maanden Canal Digitaal, overweeg ik straks thuis mijn Caiway abonnement op te zeggen en een los Internet abo te nemen en die aan te vullen d.m.v. b.v. NLZiet.

 

Ik heb hier in Spanje tijdens de 1 maand gratis proefperiode naar NLZiet gekeken maar dat met wisselend succes.

Regelmatig haperingen welke ook gedeeltelijk aan het lokale WiFi te wijten zijn.

Nu heb ik hier 10 Mb WiFi maar ook bij bijna volle beschikbaarheid 10 Mb zie ik soms blokvorming.

Ik keek hier o.a. via mijn Macbook Pro op een 27" 4K monitor.

 

Thuis gebruik ik een Samsung 55" UHD TV, ik zit op circa 2.5 á 3 m afstand van de TV en vraag mij nu af hoe de TV beelden van NLZiet op deze TV worden weergegeven.

Zijn hier gebruikers met redelijk recente ervaringen?

 

 

Niet aan beginnen. Ik heb maandenlang NLZiet gebruikt in Antwerpen, ik heb 500 mbit glasvezel en alles UTP dus niks op wifi en het is echt bagger, het buffert, het stopt met spelen, het hapert. TV replay werkt voor geen meter, als je naar het begin van een programma spoelt gaat hij steeds vooruit skippen met 30 seconden.

 

En ook irritant, als NLZiet vindt dat het tijd is voor het volgende programma volgens de TV gids, stopt de playback. Dus als je show wat later begint of het nieuws 30 seconde langer doorloopt krijg je een onderbreking.

 

Het is echt weggegooid geld die 10 euro per maand, lees de reviews eens zou ik zeggen in de Play Store. Ik ben nu overgestapt naar canaldigitaal.nl app voor hetzelfde bedrag, dat werkt stukken beter, tv replay werkt, geen haperingen niks.

 

Nadeel is dat je geen uitzending gemist hebt, ik heb NLziet nog een tijdje gehouden puur alleen voor dat maar ook dat stopte met werken en nu krijg ik constant bij het terugkijken een error code 1000 en niemand die weet wat het is.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik constateer nu toch ook regelmatig haperingen bij het streamen van NLZiet.

Dit zal waarschijnlijk niet aan de beschikbare bandbreedte liggen, die is bijna constant 10 Mbps waarbij Netflix in de HD mode perfect streamt zonder ook maar een enkele hapering ye vertonen.

Wellicht ligt het probleem toch bij NLZiet door een minder uitgewerkte interne infrastructuur / technische faciliteiten.

Dus ik kan op dit moment eigenlijk al besluiten dat NLZiet bij ons geen vervanger wordt voor Caiway Kabel TV.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik ga ook niet over naar een extra betalende dienst. We betalen al voor de NPO via de belasting. Ik ga dan niet nog eens €8 betalen om het op een ander platform te mogen bekijken.. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Eigenlijk is dit een concurrent van het pakket "VOL" van Canal Digitaal. 

 

NL Ziet kost 7,95 per maand en je kijkt dan live naar 16 zenders. VOL kost 9,95 per maand en je kijkt dan live naar ruim 50 zenders. Daarnaast kan je via VOL ook via een smartcard kijken. 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jürgen: Je hoeft geen jaarabonnement af te sluiten, is maandelijks opzegbaar. 

 

Wel inderdaad alleen binnen Nederland te gebruiken.

 

https://www.canaldigitaal.nl/pakketten/tv-app/

 

VOORDELIG

  • De eerste maand gratis
  • Vanaf € 9,95 per maand
  • Gebruik op wel 4 devices
  • Maandelijks opzegbaar
aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
Op 10-11-2018 om 14:46 zei Jürgen:

Ik constateer nu toch ook regelmatig haperingen bij het streamen van NLZiet.

Dit zal waarschijnlijk niet aan de beschikbare bandbreedte liggen, die is bijna constant 10 Mbps waarbij Netflix in de HD mode perfect streamt zonder ook maar een enkele hapering ye vertonen.

Wellicht ligt het probleem toch bij NLZiet door een minder uitgewerkte interne infrastructuur / technische faciliteiten.

Dus ik kan op dit moment eigenlijk al besluiten dat NLZiet bij ons geen vervanger wordt voor Caiway Kabel TV.

 

In het begin, dat moet najaar 2018 geweest zijn, heb ik ook wat mindere ervaringen met NLziet. Maar de laatste maanden (vanaf begin 2019) werkt het erg soepel en de beeldkwaliteit is uitstekend. Nu heb ik wel een hele goede internetverbinding en bovengemiddelde goede WiFi.

 

Ik mis eigenlijk alleen NatGeo en Discovery. Dat zou voor mij een reden kunnen zijn om naar CanalDigitaal over te stappen. Bij CanalDigitaal heb je veel meer zenders voor EUR 2,- per maand extra, waaronder NatGeo en Discovery. Maar voorlopig laat ik het nog bij NLziet.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...