Ga naar inhoud


Nieuwe parameters vanaf morgen 11/8 voor Joyne


M_Z

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei Jean-Claude:

beste commentaar,

hoe meer texten ik van u lees, hoe minder ik er van geloof. Het begint meer en meer op gebakken lucht en goedkope slogans te lijken.

iedereen signaleert hier dat de ontvangst op 9E toch niet zo bijzonder goed is als oorspronkelijk beloofd, en u stuurt vrachten 43cm schotels naar Spanje ?

als ik moet kiezen tussen uw texten en die van Sprietje, dan weet ik het wel .........

Och ik mag geen reclame maken maar het begint met blank.........

en geloof het of niet, zal me worst wezen, want het is wel waar.

en dat er veel rotzooi in de markt staat welke NIET werkt, kunnen wij ook niks aan doen.

Ons materiaal doet het wel, ook op astra 23 waar veel troep het niet doet. Al meer dan 3 jaar.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb vanmiddag mijn camping schotel van 36 cm opgesteld en met mijn Satfinder 3HD Slim had ik iets beter signaal op 9° Oost dan van CD op 23° Oost.

Ook met de 140 cm Triax prime focus beter signaal op 9° Oost. Hier komen dus op beide schotels de momenteel ongecodeerde kanalen van Joyne prima binnen in Rotterdam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Commentaar

 

Dat een B&R schotel prima presteert, dat weten de mensen op dit forum inmiddels wel maar om deze schotel nu als maatstaf te gebruiken welke schotelmaat je nodig hebt, gaat me echt te ver. Verreweg de meeste mensen die Joyne willen ontvangen hebben al een schotel, misschien op statief of tegen het huis of op de camper. Die zijn echt niet van plan om die ook allemaal te gaan vernieuwen als ze een abonnement op Joyne gaan nemen.

Het is mooi dat er schotels bestaan die een maat kleiner kunnen zijn dan de gemiddelde schotels. Zeker ook voor op balcons zoals U schrijft. Dat is netter en je houd meer ruimte over op de meestal toch al kleine balcons van de appartementen.

 

U schrijft dat U een lading van de B&R43 schotels naar Spanje heeft gestuurd. Ik mag aannemen dat dat voor Noord-Spanje is de Costa Brava want in Uw eigen footprint geeft U aan dat je tot iets onder Barcelona met een 45cm toe kan, daarna moet hij groter zijn.

 

En natuurlijk schrijf ik niet dat er geen kennis bij Joyne is, alleen begrijp ik niet dat ze het van te voren niet aan zagen komen dat uitzenden met fec 5/6 voor de gemiddelde gebruiker een te zwak signaal zou opleveren. Laten we eerlijk zijn, erg professioneel komt het niet over om te beginnen met fec 5/6 om al snel tot de conclusie te moeten komen dat dat te hoog gegrepen is en men toch terug moest naar fec 3/4.

 

Verder heb ik Digitalbitrate.com er de laatste tijd eens op nageslagen maar van de variabele bitrate waar Joyne het over had in het begin van 5,5 Mbit/s tot 15Mbit/s zie ik weinig terug.
De meeste zenders komen maximaal aan 5 Mbit/s, alleen Veronica komt aan maximaal 6. Veel andere HD-zenders komen aan maximaal 4 Mbit/s

 

Maar ik heb ook nog een vraag over de B&R schotel.
U heeft het over de B&R 43 maar op Uw site staat dat het een 42cm schotel is. Is de B&R 43 een centimeter uitgezet door de warmte?:huh:

 

B&R 42.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
8 uur geleden zei commentaar:

Och ik mag geen reclame maken maar het begint met blank.........

en geloof het of niet, zal me worst wezen, want het is wel waar.

en dat er veel rotzooi in de markt staat welke NIET werkt, kunnen wij ook niks aan doen.

Ons materiaal doet het wel, ook op astra 23 waar veel troep het niet doet. Al meer dan 3 jaar.

 

 

Het begint nu inderdaad wel heel erg op een reclame campagne te lijken en dat is hier niet de bedoeling.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei gps:

Ik heb vanmiddag mijn camping schotel van 36 cm opgesteld en met mijn Satfinder 3HD Slim had ik iets beter signaal op 9° Oost dan van CD op 23° Oost.

Ook met de 140 cm Triax prime focus beter signaal op 9° Oost. Hier komen dus op beide schotels de momenteel ongecodeerde kanalen van Joyne prima binnen in Rotterdam.

Lijkt me zeer sterk, of je hebt de astra 3 niet goed uitgericht. de astra 3 geeft op dit moment echt beter signaal dan de transponders waar joyne op zit

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Door FEC 5/6 los te laten en tegelijk hetzelfde aantal zenders uit te blijven zenden op die transponders zal er geen ruimte meer zijn voor verbetering, maar is de bitrate niet te vergelijken met zenders zoals Das Erste HD of BBC HD.

Sprietje schreef er al over.

Voor beter beeld zal men het aantal zenders wat men doorgeeft moeten beperken of een 3e transponder moeten huren.

Wanneer men dat laatste doet, zullen de kijkers nog beter gaan ervaren wat het betekent om alleen te kunnen decoderen met een CI module en geen losse kaart.

 

Er blijft steeds minder over van alle pretenties van Joyne

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8/26/2017 om 22:47 zei commentaar:

Commerciele mensen welke het niet helemaal overzien hebben geroepen dat het signaal sterker is en te ontvangen met een 43cm schotel.

En ze hebben niet gelogen.

Ik volg al vanaf het begin het signaal met 43cm, maar het signaal is hier niet sterker dan Astra 23. Wel in zuid europa en verder, en schijnbaar dus ook in Noord Europa.

En daar ligt de eerste doelgroep.

En voor de 2e doelgroep is het dus niet slechter dan 23.

En ja niet iedereen kan natuurlijk de kennis hebben , of de tijd om die bij te spijkeren, net als Sprietje.

 

Dat is dus niet waar. Ik zit in nederland en 23,5 is beter met een visiosat (4 LNB) dan 9 met een triax 65cm single LNB. 
De SatLook HD geeft nagenoeg gelijke signaalsterktes (23 is iets beter) maar Joyne haakt af bij de eerste beste regenbui terwijl 23 blijft doorspelen.

Als dit niet beter wordt met de herfst op komst dan kunnen ze het hele pakket terug verwachten van mij. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...